Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم صالحی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود:برای نخستین بار در دنیا به نوعی از تکنولوژی دست یافتیم که از ضایعات پالایشگاه‌ها و زباله‌های شهری گازوئیل و بنزین یورو چهار تولید می‌شود و  درصورتی که اجرای طرح به موانع اجرایی و اداری برنخورد، براساس زمان‌بندی ۱۸ ماهه در عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این طرح در سال ۹۵ موفق شد در اداره اختراعات آمریکا به ثبت جهانی برسد و از سال ۹۰ تاکنون ۲۴ دعوت نامه از کشورهای اروپایی و سایر کشورهای خارجی برای ارسال این تکنولوژی به آن کشورها دریافت کرده‌ایم.

صالحی  گفت:با بهره‌برداری از این شرکت برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان درینه سیاه آریا اضافه کرد: با اجرای این طرح روزانه ۱۵۰ تن بنزین یورو چهار و ۲۵۰ تن گازوئیل با این تکنولوژی نوین در این شرکت تولید می‌شود.

وی افزود: این شرکت زباله‌های تفکیکی را برای بازیافت به کارخانه‌های خارج از استان ارسال می‌کند و در صورت موافقت طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان این آمادگی را دارد که بجای خام فروشی زباله‌های خشک، آن‌ها را به الیاف تبدیل کند.

صالحی گفت: با افزایش تعداد تولیدات زمینه ۵۰۰ شغل در این شرکت فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان درینه سیاه آریا اعلام کرد: این شرکت اولین شرکت خصوصی است که موفق به گرفتن مجوز ارزیابی اثرات زیست محیطی (EIA) از سازمان حفاظت محیط زیست کشور شده است.

وی ادامه داد: شرکت دانش بنیان درینه سیاه آریا در سال ۸۸ به تکنولوژی تبدیل ضایعات پالایشگاهی و شهری به بنزین و گازوئیل دست یافت و اکنون با جذب سرمایه‌گذار خصوصی و بستن قرارداد با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس مرحله اجرایی این طرح را آغاز کرده است.

صالحی افزود: این شرکت در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اجرا می‌شود که اکنون در مرحله خاک‌برداری است.

مدیر عامل شرکت درینه سیاه آریا گفت: درخواست ما از دستگاه‌های اداری این است که  به صدور مجوزها و روال اداری این طرح سرعت ببخشند تا این طرح تولیدی هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: این شرکت با جذب سرمایه‎‌گذار خصوصی منابع مالی خود را تامین کرده است و نیازی به هیچ‌گونه  تسهیلات مالی  از سوی دستگاه‌های دولتی ندارد.

کاظمی گفت: شرکت در ابتدا برای قرارداد بستن با وزارت نفت و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس با موانعی روبه رو بود که سبب شد این کار ۸ سال به طول انجامد.

مدیر عامل شرکت درینه سیاه آریا اضافه کرد: با این‌حال استاندار بوشهر،  فرماندار کنگان، مسئولان پارک علم و فناوری و در نهایت رئیس بنیاد ملی نخبگان همواره از این طرح حمایت کردند.

این شرکت دانش بنیان هفته گذشته به عنوان واحد تولیدی برتر در استان بوشهر برگزیده شد.

برچسب‌ها بوشهر پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر پارک علم و فناوری بوشهر پارک علم و فناوری شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان ستاره‌اش را دوباره به خدمت گرفت!

به گزارش "ورزش‌ سه"، در اولین دیدار نیم فصل دوم برابر استقلال در ورزشگاه آزادی بود که آریا یوسفی به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد. او در ابتدای نیمه دوم به جای حسین نژاد وارد زمین شده بود، اما خودش هم در دقایق پایانی مسابقه دچار مصدومیتی شدید از ناحیه زانو شد تا چندین ماه را به همین دلیل از دست بدهد.

با شروع سال جدید یوسفی توانست به صورت جدی‌تری تمریناتش را دنبال کند و سرانجام در مصاف با استقلال ملاثانی که ششمین مسابقه سپاهان در سال جدید به شمار می‌رود، این فرصت در نیمه دوم به بازیکن جوان تیم داده شد تا بار دیگر در ترکیب قرار بگیرد.

سپاهان البته می‌توانست دیدار برابر استقلال ملاثانی را خیلی ساده‌تر تمام کند، اما وقتی با سوپرگل پاک‌پرور حساب کار به تساوی کشیده شد، در واپسین ثانیه‌های 15 دقیقه دوم بود که شماره 14 سپاهان با ارسال خود زمینه‌ساز اعلام پنالتی برای تیمش شد.

یوسفی برای گرفتن این پنالتی با حرکت تکنیکی خود بازیکن مستقیمش را فریب داد و سپس ارسالی موج‌دار به محوطه شش قدم داشت که سبب شد مدافع استقلال ملاثانی در محاسباتش دچار اشتباه شود و با برخورد توپ به دستانش یک پنالتی تقدیم سپاهان شد.

جالب اینکه پنالتی‌ای که توسط آریا یوسفی گرفته شد، با ضربه رامین رضائیان به گل بدل شد تا به این ترتیب دو مدافع راست این فصل سپاهان در زدن یکی از مهم‌ترین گل‌های فصل شراکت داشته باشند.

در این شرایط که سپاهان حالا به کسب یک جام امیدوار شده بازگشت آریا یوسفی که از کلیدی‌ترین مهره‌های سپاهان به شمار می‌رود، برای مورایس و دستیارانش بسیار ارزشمند خواهد بود؛ بازیکنی که می‌تواند با گل‌ها و پاس گل‌هایش بار دیگر در بازگشت سپاهان به فرم خوب هفته‌های ابتدایی لیگ برتر ایفای نقش کند.

دیگر خبرها

  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • سپاهان ستاره‌اش را دوباره به خدمت گرفت!
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران