Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@06:59:16 GMT

​تولید پیله تَر ابریشم در خراسان شمالی دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۱۸۷۱

​تولید پیله تَر ابریشم در خراسان شمالی دو برابر شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، از افزایش دو برابری تولید پیله تَر ابریشم خبر داد و گفت: اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب باعث گسترش و رونق این حرفه در استان و افزایش دو برابری تولید آن شد.

«عبدالله یوسفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد اظهار کرد: تولید پیله تر ابریشم در این استان 108 هزار تُن بود که با تخصیص اعتبارات سفر رهبری و اجرای طرح های مختلف این میزان تولیدات به 208 هزار تُن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، به افزایش 20 درصدی تولید پیله تر ابریشم در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: امسال نیز برنامه ریزی کرده ایم تا تولید پیله تر افزایش یابد به همین منظور امسال پنج هزار و 500 جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران استان توزیع کردیم در حالی که پارسال چهار هزار و 132 جعبه نوغان توزیع شده بود.

 

 

یوسفی گفت: از محل سفر رهبر معظم انقلاب، 73 میلیارد و 300 میلیون ریال برای توسعه نوغان داری مصوب شده بود.

 

 

وی بر اجرای طرح زنجیره تولید در حرفه تولید ابریشم تاکید کرد و افزود: پروژه نوغان داری از سال 93 تاکنون با اعتبارات سفر رهبری شروع شده است که امیدوار هستیم زنجیره آن توسعه یابد.

 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: حرفه نوغانداری در شهرستان های راز و جرگلان، بجنورد، مانه و سملقان این استان انجام می شود که از هر جعبه تخم نوغان ۴۲ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید می شود که خراسان شمالی از این نظر رتبه نخست کشور را دارد.

 

 

یوسفی افزود: میانگین تولید پیله تر به ازای هر جعبه تخم نوغان در کشور 34 کیلوگرم و در استان 42 کیلوگرم است و استان حائز رتبه نخست بهره وری کشوری است.

 

 

وی اهداف این طرح را نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی، افزایش درآمد خانوارهای روستایی، افزایش اشتغال باتوجه به گستردگی زنجیره تبدیل تخم نوغان به ابریشم و تبدیل آن به صنایع وابسته و ایجاد مشاغل خانگی و همچنین استفاده از نیروی کار در زمان بیکاری دانست.

 

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید تخم نوغان پیله ابریشم جهاد کشاورزی تولید پیله تر خراسان شمالی تولید پیله ت تخم نوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد