Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۹۸ مودیان کرمانشاهی ۲۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند، عنوان کرد: هم اکنون ۹۱ درصد از روستاهای استان زکات پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در نخستین جلسه شورای زکات استان کرمانشاه در سال جاری با اشاره به سخنانی از امام راحل(ره) که اگر مردم وجوهات شرعی و زکات خود را پرداخت کنند برای همه فقرا کفایت می کند، گفت: رزمایش همدلی که هم اکنون در کمیته امداد در حال اجرا است در راستای جمع آوری این وجوهات برای نیازمندان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه زکات باید براساس دستوالعمل‌ها هزینه شود، افزود: این فریضه الهی برای رفع نیاز محرومان و مستمندان است، نباید صرف کارهایی که دولت و مردم باید انجام دهند، شود.

آیت الله علما با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال جهش تولید نامگذاری شده، بیان کرد: کرمانشاه یک استان بسیار توانمند در زمینه‌های مختلف کشاورزی، آبی و دامداری است که اگر خوب بر روی شاخص های اقتصادی آن برنامه ریزی و کار شود چند برابر ظرفیت جهش را دارد و انصافا در سالیان اخیر نیز خوب کار شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در سال ۹۸ مودیان کرمانشاهی ۲۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند، عنوان کرد: این میزان زکات ۱۷۸ درصد بیشتر از تعهد ۱۴ میلیارد تومانی کمیته امداد استان در  سال گذشته بوده است.

محسن رخصی با اشاره به اینکه  ۸۱ درصد از زکات جمع آوری شده در سال ۹۸ به امور محرومان و نیازمندان اختصاص داده شده، بیان کرد: ۱۹ درصد از زکات جمع آوری شده نیز به منظور ساخت و تعمیر ۹۵ پروژه عمرانی عام المنفعه در استان هزینه شده است.

رخصی با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و ۷۰۰ روستا در استان داریم، عنوان کرد: از این تعداد هزار و ۷۴۹ روستا دارای ظرفیت پرداخت زکات هستند و هزار و ۶۳۷ روستا نیز پرداخت کننده این واجب الهی هستند.

وی  با بیان اینکه هم اکنون ۹۱ درصد از روستاهای استان زکات پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک همه روستاهای استان زکات مال و محصولات خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه زکات روستا کمیته امداد خبرگزاری فارس میزان زکات پرداخت زکات در کرمانشاه مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه آیت الله علما روستاهای استان زکات پرداخت کمیته امداد هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند

تین نیوز

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از راه مناسب و آسفالت برخوردار هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بهرام اسدی بیان داشت: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه پنج روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

اسدی افزود: هدف گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف گذاری اولیه رقم خورد.

وی یادآور شد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت