Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@14:12:41 GMT

تهران همچنان آلوده به ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۲۰۶۱

تهران همچنان آلوده به ویروس کرونا

علیرضا زالی افزود: در مناطقی که ترددها و تراکم جمعیت بیشتر است، افراد مستعد که در گروه‌های پرخطر ابتلا به این ویروس قرار دارند، در معرض خطر بیشتری هستند و باید بیشتر از سایرین توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: برای کاهش اپیدمی کرونا ضرورت دارد، تمامی افراد در ساعت های شلوغ و پرتردد امکان حضور خود را در سطح شهر به حداقل برسانند و اگر چنانچه ناچار به حضور در اماکن عمومی شدند، از تجهیزات حفاظتی به خصوص ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به محض ورود به منزل شست و شوی دست ها هرگز فراموش نشود.

زالی تاکید کرد: شست و شوی ساده دست ها به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون می تواند نقش بسیار بسزایی در مبتلا نشدن به کرونا داشته باشد.

ثبات نسبی ابتلا به کرونا در تهران در ۲۴ ساعت گذشته

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا  از ثبات نسبی بیماری کرونا درتهران خبر داد و گفت: در مورد مبتلایان و بیماران ترخیص شده کرونایی تغییر چشمگیری را شاهد نبوده ایم، بنابراین با ثبات نسبتی شرایط، در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته در شهر تهران روبرو هستیم.

وی اظهار کرد: در  ۲۴ ساعته گذشته تعداد بیمارانی که به عنوان مورد جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های شهر تهران بستری شدند، به رقمی بالغ بر ۲۱۲ نفر رسید.

زالی با بیان این که آمار مبتلایان به کرونا، تفاوت قابل توجهی با روزهای گذشته نداشته، افزود: ۶۲ نفر نیز در بخش های ویژه بیمارستان های تهران با علائم بسیار حاد تنفسی و بالینی تحت مراقبت ویژه قرار گرفته اند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران خاطرنشان کرد: مجموع افرادی که در تخت های عادی و ویژه بیمارستان های پایتخت بستری شده اند، با کاهش ۲,۲ درصدی مبتلایان به کووید ۱۹ نسبت به روز گذشته تحت درمان هستند.

زالی گفت: در زمینه بیماران ترخیص شده کرونایی نیز تغییر چشمگیری را شاهد نبوده ایم؛ بنابراین با ثبات نسبتی شرایط، در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته در شهر تهران روبرو هستیم.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران از افزایش تعداد مراجعان مبتلا به کرونا به مراکز بهداشتی شهر تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع خبر خوشی است، چرا که به هر میزان مراجعان به حوزه های بهداشتی افزایش پیدا کند به طور طبیعی از میزان بار مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستانها کاسته خواهد شد.

زالی با اشاره به استمرا و ثبات شهر تهران به لحاظ بار مراجعان و مبتلایان به کرونا تاکید کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی اصناف و به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت دارد.

۴۷۲۳۲ کد خبر 1385101

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علیرضا زالی ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا شهر تهران ۲۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود

ارسطو محمدی گفت: از روز گذشته سامانه بارشی وارد این استان شد که امروز و فردا با شدت کمتری فعالیت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس آسمان امروز استان صاف تا قسمتی ابری است و در بعدازظهر بارش پراکنده باران به وقوع می پیوندد.

این کارشناس ادامه داد: علاوه بر آن وزش باد شدید نیز تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت اغلب مناطق استان را فرا می گیرد.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشتته زنجان با دمای هفت درجه بالای صفر و گیلوان با ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود.

به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش دارد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • آقای ثبات؛ محمد صلاح و ثبت یک رکورد بزرگ در لیگ برتر
  • موج بارش دوباره از فردا در استان همدان
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • پلیس تهران: اتوبان خرازی باز شد/ این بزرگراه همچنان مسدود است
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی شد/ بزرگراه اردستانی همچنان مسدود است
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود