Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@21:57:41 GMT

آموزش استفاده از گوشی اندروید به عنوان وب کم

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۲۱۱۱

آموزش استفاده از گوشی اندروید به عنوان وب کم

ساعت 24-آیا شما به‌دنبال خرید وب کم هستید؟ آیا می‌خواهید گوشی خود را به وب کم تبدیل کنید؟ ما در این مقاله روش استفاده از گوشی اندروید به‌عنوان وب کم را آموزش خواهیم داد.وب کم ندارید و می‌خواهید یک فیلم برای فیسبوک یا یوتیوب ضبط کنید؟ تمام آن چه که شما نیاز دارید، یک گوشی هوشمند اندروید و یک برنامه مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله قصد داریم روش استفاده از گوشی به‌عنوان وب کم را آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

علت استفاده از گوشی اندروید به‌عنوان وب کم

این امکان وجود دارد که شما بخواهید از طریق برنامه اسکایپ با دوستان، خانواده و حتی مدیران شرکت خود در ارتباط باشید و برای این کار، نیازمند وب کم خواهید بود. با اینکه بسیاری از مانیتورها و رایانه‌های شخصی وب کم دارند، اما برخی از آن‌ها هم فاقد این قابلیت هستند. احتمالا تنها انتخابی که می‌تواند برای شما عالی باشد، نصب برنامه DroidCam است؛ این برنامه اندروید به‌راحتی می‌تواند گوشی هوشمند شما را به یک وب کم قابل حمل تبدیل کند.

معایب استفاده از گوشی به‌عنوان وب کم را در نظر بگیرید

قبل از آن که بخواهید گوشی خود را به یک وب کم تبدیل کنید، باید برخی موارد که به‌عنوان معایب شناخته می‌شود را هم در نظر داشته باشید. قطعا هیچ کاربری تمایل به مشاهده فایل ویدیویی ندارد که در آن، دوربین ثابت نباشد. این امکان وجود دارد که شما به ابزارهایی برای ثابت کردن موقعیت گوشی دسترسی داشته باشید و در غیر این صورت، امکان تهیه یک سه پایه برای تلفن‌های هوشمند، کار سختی نخواهد بود. هم‌اکنون دو روش برای تبدیل گوشی اندروید به یک وب کم وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد.

گام اول: DroidCam

این برنامه در دو مدل مختلف، عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها رایگان و دیگری نیازمند پرداخت حق اشتراک است. شما باید این برنامه را نصب کنید. با انجام این کار، توجه خود را به کامپیوتر معطوف کنید. پس از بارگیری برنامه، باید کار UnZip کردن و اجرا را انجام دهید.

سریعا می‌توانید پس از راه‌اندازی، آدرس IP را برای DroidCam وارد کنید؛ یافتن آدرس IP و وارد کردن آن، کار سختی نیست و فقط باید برنامه را روی گوشی اجرا کرده تا بتوانید به این اطلاعات، دسترسی پیدا کنید. هنگامی که به کامپیوتر نگاه کنید، خواهید دید که امکان پخش فایل صوتی از طریق گوشی شما فراهم شده است. همچنین می‌توانید کیفیت فایل ویدیویی را هم تنظیم کنید. شما می‌توانید کیفیت پایین (Low)، نرمال (Normal) و بالا (High) را انتخاب کنید. در صورتی که بخواهید از طریق USB متصل شوید، کافی‌ست یک کابل USB در اختیار داشته باشید که همواره در کنار گوشی خود نگه‌داری می‌کنید.

پس از آماده شدن، باید روی گزینه شروع (Start) کلیک کنید تا فرایند انجام کار، آغاز شود. سپس برنامه تلفن همراه اقدام به ارسال تصاویر از برنامه دوربین گوشی به کامپیوتر خواهد کرد. برای دستگاه‌های مجهز به دو دوربین، کافی‌ست روی گزینه تنظیمات در برنامه تلفن همراه ضربه بزنید و کادر مناسب را بررسی کنید تا به دوربین موردنظرتان دسترسی پیدا کنید.

با اینکه نسخه رایگان DroidCam قابلیت‌های خوبی را ارائه می‌دهد، اما ایده‌آل نیست. به‌عنوان مثال، شما فقط می‌توانید از وب کم در حالت افقی استفاده کنید. همچنین بزرگنمایی، وضوح تصویر، روشنایی و سایر کنترل‌ها هم محدود است. در صورتی که تصمیم دارید موارد موردنظرتان را در اختیار داشته باشید، باید DroidCamX را که نسخه پیشرفته است، خریداری کنید. در حالت طبیعی ما توصیه می‌کنیم از این ویژگی‌ها استفاده کنید و در غیر این صورت، نسخه رایگان هم می‌تواند نیازمندی‌های ساده شما را پاسخگو باشد.

لینک دانلود: DroidCam

گام دوم: IP Webcam

یک جایگزین بسیار قدرتمند برای Droidcam، قطعا IP Webcam بوده که به‌صورت رایگان در گوگل پلی در دسترس قرار دارد و امکان ارتقاء به نسخه پیشرفته هم در آن وجود دارد. شما باید فایل مربوط به کامپیوتر را از ip-webcam.appspot.com دانلود کنید.

راه‌اندازی این مورد را می‌توان مشابه DroidCam دانست. با این حال، اگرچه یک ابزار پیکره‌بندی وجود دارد که شما باید آن را تکمیل کنید، اما IP Webcam نیاز دارد تا خروجی را در مرورگر وب مشاهده کنید. توجه داشته باشید که فقط فایرفاکس و کروم برای این مورد، کارایی دارند، بنابراین کاربران نباید سراغ مایکروسافت اج یا اینترنت اکسپلورر بروند. برای مشاهده فید، باید از آدرس http://[IP ADDRESS]:8080/videofeed استفاده کنید. شما می‌توانید آدرس صحیح IP را در صفحه‌نمایش خود پیدا کنید.

این برنامه وضوح تصویر متنوع را برای فیلم و تصاویر ارائه می‌دهد. با اینکه از دوربین‌های هوشمند عقب پشتیبانی می‌کند، اما دوربین‌های جلو هنوز به‌صورت کامل پشتیبانی نمی‌شوند. پس از راه‌اندازی و اجرا، کافی‌ست روی دکمه Actions در گوشی اندروید خود ضربه زده تا در نهایت، برنامه به‌صورت کاملا صحیح اجرا شود. در صورتی که می‌خواهید روشی ساده برای ذخیره فایل‌های ویدیویی ضبط شده با IP Webcam در اختیار داشته باشید، می‌توانید یک افزونه اختصاصی برای آپلود Dropbox از گوگل پلی را دریافت کنید.

لینک دانلود: IP Webcam

لینک دانلود: IP Webcam Uploader

آیا از اسکایپ استفاده می‌کنید؟ فقط از موبایل استفاده کنید

در صورتی که به‌دنبال راهی برای استفاده از اسکایپ هستید، این روش‌ها برای استفاده از اسکایپ ۸ کارایی ندارند. متاسفانه اسکایپ گوشی شما را از طریق IP Webcam یا Droidcam Wireless Webcam تشخیص نخواهد داد. اگر برقراری تماس ویدیویی اسکایپ همان چیزی است که به‌دنبال آن هستید، فقط از طریق تلفن یا تبلت می‌توانید ارتباط برقرار کنید. دوربین‌های سلفی توانسته‌اند تأثیر زیادی در راحتی ارتباط ویدیویی داشته باشند. شما با انجام این کار، دیگر نیاز به نصب هیچگونه برنامه اضافی نخواهید داشت و می‌توان گفت که همواره اسکایپ در گوشی شما قرار دارد.

اگر بخواهیم یک جمع‌بندی درباره برنامه‌های ذکرشده داشته باشیم، می‌توان گفت که برنده این مقایسه، DroidCam است؛ دلیل این برتری را می‌توان تنظیم ساده و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب برای برقراری ارتباط ویدیویی و ارسال پیام دانست. اگرچه ویژگی‌های ذکرشده محدود هستند، اما تا زمانی‌که آماده خرید یک وب کم مقرون‌به‌صرفه باشید، می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید.

زومیت

منبع: ساعت24

کلیدواژه: استفاده از گوشی گوشی اندروید عنوان وب کم استفاده کنید داشته باشید یک وب کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: امسال نیز استخدامی‌های جدید در استان داریم که یک هزار و ۲۸۰ نفر جذب می‌شوند و آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: 12 اردیبهشت‌ماه روز معلم نامگذاری شده و به مناسبت این هفته نیز جمعی از فرهنگیان با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی دیدار داشتند.

وی با بیان اینکه 2 هزار برنامه تحت عنوان لاله‌های روشن در جهت برگزاری دومین کنگره شهدای استان در مدارس برگزار شده است، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در مدارس، حضور در برنامه پرسمان صداوسیما، غبارروبی مزار شهدا و دیدار خانواده شهید فرهنگی موذن از جمله برنامه های هفته معلم در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مراسم سپاس معلم در تمام شهرهای استان برگزار می‌شود، افزود: 40 نفر از معلمان و فرهنگیان خراسان جنوبی برای دیدار با مقام معظم رهبری در روز 12 اردیبهشت‌ماه به تهران اعزام شدند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: جلسه یادبود معلمان فقید استان، استفاده از اردوگاه‌ها و فضاهای ورزشی آموزش و پرورش به صورت رایگان و حضور در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این‌ هفته است.

وی با بیان اینکه امسال از پیشکسوتان متولدین سال 46 تجلیل خواهند شد ادامه داد: از 89 نفر معلم، مدیر و معاون آموزش و پرورش نمونه و شاخص استان در بیرجند روز 16 اردیبهشت ماه تجلیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه 93 درصد مدارس استان نماز جماعت اقامه می‌شود خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد رشد کمی و کیفی آموزش و پرورش استان باشیم و 935 مدرسه استان نمازخانه‌های آن برای اقامه نماز دانش‌آموزان آراسته شده است‌.

موسوی‌نژاد گفت: برگزاری بیش از یک هزار و 200 محفل انس با قرآن در مدارس استان، برگزاری طرح جشن عبادت و بهار بندگی با حضور 30 هزار نفر دانش آموز در بیرجند، برگزاری اجلاس نماز دانش آموزی و برگزاری طرح مسطورا و زندگی با آیه‌ها طی سال تحصیلی از مهرماه تاکنون انجام شده است.

وی افزود: بر اساس ماده 28 استخدامی 376 نفر معلم استان در سال 1401 جذب شدند و 90 هزار ساعت دوره آموزشی برای فرهنگیان و مشارکت 23 هزار و 771 دانش آموز دوره متوسطه و ابتدایی جهت طرح تثبیت انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال جاری نیز استخدامی‌های جدید در استان داریم که یک هزار و 280 نفر جذب می‌شوند و آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1404 و 1405 هیچگونه مشکلی نخواهند داشت.

موسوی‌نژاد بیان کرد: سال گذشته 480 کودک در رده سنی 6 تا 12 سال بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و وارد چرخه تحصیل شدند و حدود 188 میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌های استان طی دو سال گذشته در استان خریداری شده است.

وی عنوان کرد: تکمیل و افتتاح چمن‌های مصنوعی و استخرهای ورزشی استان، اعزام بیش از 400 نفر فرهنگی استان به مسابقات کشوری، توزیع اقلام بهداشتی در مدارس شبانه روزی و عشایری استان، توزیع شیر رایگان با اعتبار 33 میلیارد تومان در استان و رتبه چهارم سوادآموزی کشور از دیگر اقدامات سال گذشته بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: از مهمترین برنامه‌ها نیز برگزاری امتحانات نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است که خانواده‌ها برنامه‌ریزی خوبی برای این موضوع داشته باشند.

موسوی‌نژاد گفت: ثبت‌نام کتب درسی دانش آموزان از 5 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی تا 31 اردیبهشت و پایه‌های هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم در هنگام تحویل کارنامه درسی کتب درسی را دریافت کنند و پایه‌های اول و هفتم و دهم از دهم اردیبهشت ماه ثبت نام آغاز شده است.

انتهای پیام/256/

دیگر خبرها

  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان