Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:35:09 GMT

هشدار بازگشت خوزستان به محدودیت‌های کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۲۳۳۱

هشدار بازگشت خوزستان به محدودیت‌های کرونایی

رضا نجاتی با اشاره به افزایش مبتلایان به کروناویروس در خوزستان، اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع بیماری، در خوزستان مدیریت خوبی در این زمینه داشتیم. اقداماتی پیش از استان‌های دیگر انجام دادیم و ورود به خوزستان و تردد بین شهری را ممنوع یا محدود کردیم و حتی برای محله به محله، تصمیماتی اتخاذ شد.

وی که سه‌شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود: بر اساس تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا؛ مساجد، حسینیه‌ها و نماز جماعت تعطیل شدند و همه برای مقابله با این ویروس همکاری خوبی داشتند اما پس از پایان تعطیلات و رفع محدودیت‌ها، آمار ابتلا افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان ادامه داد: بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای معیشت و همچنین نیاز و ضرورت مردم، برخی اصناف کم‌خطر و با ریسک متوسط به تدریج فعال شدند اما فعالیت این اصناف به معنی عادی شدن شرایط و یا خارج شدن کرونا از منطقه نیست. این اصناف، تنها برای تامین ضرورت‌های مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت فعال شده‌اند.

وی گفت: متاسفانه تعدادی از مردم همکاری خوبی نداشتند و شاهد عدم رعایت و توجه به توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بوده‌ایم.

نجاتی تصریح کرد: در شورای تامین این دغدغه‌ها مطرح شد و در این راستا، ۱۰۰ اکیپ تشکیل شدند و فعالیت اصناف را بازرسی می‌کنند تا در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شوند که روز سه‌شنبه نیز تعدادی از اصناف پلمب شدند. این کار همچنان ادامه دارد.

وی گفت: اگر روند به همین شکل ادامه یابد، مجبوریم به تصمیمات قبل برگردیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به دستور استفاده از ماسک برای مراجعین به ادارات، بیان کرد: در حال حاضر همه جای استان خوزستان به کارگاه تولید ماسک تبدیل شده است. پزشکان توصیه کرده‌اند که با قرار دادن یک پارچه جلوی دهان و بینی می‌توان از آن به عنوان ماسک استفاده کرد. مراجعه‌کنندگان به ادارات باید با ماسک وارد ادارات شوند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و ادارات نیز با دو سوم ظرفیت فعالیت ‌کنند.

نجاتی ادامه داد: همه ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند. روزانه مردم با سامانه ۱۱۱ تماس می‌گیرند و نیروهای ما بازرسی را انجام می‌دهند و مواردی نیز بوده که شخصا تذکر داده‌ام. در مواردی جاهایی مانند یک بانک خصوصی، بخشنامه را رعایت نکرده‌اند و ما برق بانک را قطع کرده‌ایم.

وی در خصوص عدم رعایت دستور به کار گیری دو سوم نیروها، بیان کرد: در برخی دفاتر پیشخوان دو سه نفر کار می‌کنند و کار آن‌ها پیوسته است و اگر نفر اول در محل کار حضور نداشته باشد نفر دوم نمی‌تواند کار خود را انجام دهد اما باز هم تاکید کرده‌ایم که با همین تعداد کمِ نیرو نیز در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برخورد خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: با توجه به کار حسابرسی در بانک‌ها نیز بخشی از کار تا بعد از ظهر طول می‌کشد اما اگر بانک، کارمندان را برای منافع خود و خارج از ضوابط به کار بگیرد، برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: یک سری مصوبات ملی هستند و باید همراه با هم و یکنواخت به این مصوبات عمل کنیم زیرا وضعیت بیماری مختص یک استان و یا کشور نیست و همه باید پیوسته و به صورت زنجیره‌ای عمل کنیم. البته بخشی از کارها بر اساس مصوبات ستاد استانی است و در مقطعی بر اساس تصمیمات استانی، ورود کرده‌ایم.

نجاتی تصریح کرد: اقتصاد مربوط به همه است اما این‌گونه نیست که خوزستان فدای اقتصاد کشور شود؛ یقینا معیشت مردم برای ما مهم است اما سلامت مردم اولویت دارد.

وی گفت: بازگشایی اصناف به معنی عادی شدن شرایط نیست بلکه از همان ابتدای بحث بازگشایی اصناف مطرح بود که این فعالیت‌ها با توجه به هشدارها و طبق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت است. به مردم هم اعلام کردیم که بازار و این اصناف بنا به ضرورت مردم بازگشایی می‌شوند اما این موضوع به معنی این نیست که بیماری وجود ندارد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان اضافه کرد: تصور غلط این بود که گرما بر فعالیت ویروس کرونا اثر می‌گذارد اما این ویروس همچنان وجود دارد و حتی وحشی‌تر شده و گرما نیز اثری بر فعالیت آن نگذاشته است.

وی بیان کرد: درست است بیماریابی در خوزستان افزایش یافته اما بخش عمده‌ای از افزایش موارد ابتلا، به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر می‌گردد و اگر شرایط این‌گونه باشد، مطمئنا تصمیمات یک ماه قبل، مجددا اتخاذ خواهد شد.

نجاتی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به جاری شدن فاضلاب در خیابان‌ها، گفت: در شورای سلامت، مسائل مربوط به آب و فاضلاب مطرح می‌شود. در خصوص شکستگی لوله‌های آب و وضعیت فاضلاب، مصوبات شورای سلامت قابل اجرا و ضروری است و در صورتی که شرکت آب و فاضلاب به خوبی به وظایف خود عمل نکند، باید برخورد لازم انجام شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رضا نجاتی کرونا ویروس شیوع کرونا خوزستان ستاد ملی مبارزه با کرونا پارسی خبر رعایت پروتکل های بهداشتی عدم رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان با اشاره به پرشدن ۸۱ درصدی مخازن سد‌های خوزستان در پی بارندگی‌های اخیر گفت: ۱۰۰ درصد مخزن سد دز پر شد.

عباس صدریان‌فر جمعه شب در گفت وگوی رسانه‌ای بیان کرد: شاهد ۲ موج قوی بارشی در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت‌ماه در خوزستان بودیم که حوضه‌های آبریز منتهی به استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داد.
وی با بیان اینکه سامانه‌های بارشی از ۱۰ روز گذشته مورد رصد کارشناسان سازمان آب وبرق خوزستان قرار گرفت، افزود: بررسی سامانه‌های بارشی به دلیل نوسانات زیاد دشوار بود که با مدیریت خوب و ایجاد ظرفیت در سد توانستیم سیلاب اخیر را به درستی مدیریت کنیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز دانست و گفت: ورودی سد دز حدود ۲هزار متر مکعب بر ثانیه بود لذا خروجی سد را از روز‌های قبل به حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون مترمکعب ایجاد کنیم.

صدریان‌فر تصریح کرد: اگر خروجی سد افزایش نمی‌یافت مجبور بودیم آب ورودی به سد دز را خارج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با این ظرفیت توانستیم از سیل پایین دست جلوگیری کنیم، افزود: همزمان با این بارش، در پایین‌دست سد دز، حوضه‌های میانی از جمله سیلاب‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دبی حدود ۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه تولید کردند که اگر مقاومت ما برای خروجی سد نبود همپوشانی این ۲ خروجی می‌توانست برای مردم مشکلاتی ایجاد کند.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنیم.
وی از مردم تقاضا کرد در پایین‌دست مراقبت کنند و فرمانداران مربوطه نیز اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان پر شد

صدریان‌فر درخصوص آبگیری انجام شده نیز گفت: حدود ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان آبگیری شده است؛ میزان آبگیری سد کارون به ۹۱ درصد و سد دز به ۱۰۰ درصد رسیده است.

بارش بیش از ۱۷۵ میلیمتر باران طی روز‌های پنجشنبه و جمعه باعث آبگرفتگی معابر و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌های عمرانی و کشاورزی شهرستان دزفول شد.

فرماندار ویژه دزفول گفت: دستور تعطیلی بوستان‌های ساحلی این شهر صادر و عملیات تخلیه خودرو‌ها از این بوستان‌ها نیز آغاز شده است.

وی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و حضور در پارک‌های ساحلی تا عادی شدن شرایط به طور جدی خودداری کنند.

منبع: ایرنا

tags # بارش باران ، اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • بازگشت آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر