Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:04:32 GMT

ایران، صادر کننده شیوه‌نامه‌های مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۲۴۵۹

ایران، صادر کننده شیوه‌نامه‌های مقابله با کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: سازمان بهداشت جهانی تاکنون تنها ۱۲ کشور را از نظر علمی و سطح بالای توانایی پژوهشی مجاز دانسته است که کارآزمایی بالینی آنها در عرصه جهانی مورد استناد قرار گیرد که ایران جزو آن ۱۲ کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در تشریح وضعیت کرونا در تهران، گفت: ما کماکان در یک جنگ بیولوژیک همه‌گیر با ویروس کرونا هستیم؛ ورود ویروس به کشور ما همچون سایر کشورها یک پدیده جهان شمول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که امواج کرونا می‌تواند از امواج سهمگینی برای هرگونه نظام سلامت باشد و به دلیل ماهیت نوپدید آن و قلت دانش بشری در زمینه این بیماری، اکثر نظام‌های سلامت برای مقابله با آن بسیج شدند.

وی افزود: خوشبختانه کشور ما در موضوع مقابله با کرونا تجلی و تبلور قدرت بالا و استعداد بی‌نظیر جامعه پزشکی در زمینه درمان بیماران را نشان داد. در بخش‌های بهداشت و درمان رهیافت‌های سترگی حاصل شد؛ به طور قطع می‌توان گفت که از نظر مسائل‌ فنی و تکنیکال در کشورهای آسیای جنوب غربی ایران در قله خودکفایی و مرجعیت علم پزشکی قرار دارد که این موضوع در مقابله با کرونا بیش از گذشته به اثبات رسید. توفیق علمی ما در همه حیطه‌های پزشکی از جمله بیماری‌های نوظهور مانند کرونا کاملا مسجل است. بخش بزرگی از سلحشوری و رشادت سربازان عرصه سلامت امروز برای مردم مشخص است.

زالی با تاکید بر اینکه ایران در مباحث علمی پزشکی در قله خودکفایی قرار دارد، اظهار کرد: کرونا ثابت کرد ظرفیت‌های بالقوه به سرعت قابلیت بالفعل شدن را در جامعه پزشکی، پرستاری و... دارند. البته در این بین نمی‌توان از نگاه سخاوتمندانه وزیر محترم بهداشت غافل بود که از روزهای آغازین بحران، این فرصت را به دانشگاه‌ها دادند که در زمینه مستقل عمل کردن اقدام به کارهای نوین و مبتکرانه کنند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تنها در شهر تهران ۱۲۵ کارآزمایی بالینی با حداکثر استانداردهای پژوهشی و علمی در حال اجرا است. سازمان بهداشت جهانی تاکنون تنها ۱۲ کشور را از نظر علمی و سطح بالای توانایی پژوهشی مجاز دانسته است که کارآزمایی بالینی آنها در عرصه جهانی مورد استناد قرار گیرد و ما امروز افتخار می‌ کنیم که ایران جزو آن ۱۲ کشور است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خصوص اقداماتی که ایران برای از بین بردن ویروس انجام می‌دهد، تصریح کرد: تاکنون ۶۴۰ کار پژوهشی نوین در عرصه کووید ۱۹ در سطح دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در حال اجرا است و مدتی است که به دلیل شرایط خاص جهانی وبینارهای جهانی در حال شکل‌گیری است که عمده این وبینارها میان پزشکان ایرانی با پزشکان اروپایی و یا آمریکای شمالی بوده است؛ تقریبا در تمام این وبینارهای مشترک کشورها از قدرت تشخیص،‌ درمان و پیشگیری از این بیماری  شگفت‌زده شدند. ما امروز می‌توانیم در عرصه پزشکی کشور صادر کننده شیوه‌نامه‌هایی تحت عنوان بهترین عملکرد باشیم.

وی افزود: دارویی مانند «کلروکین» در روزهای ابتدایی شیوع بیماری در ایران در درمان این بیماران مورد استفاده قرار گرفت و تازه پس از ۴۰ روز مسئولین سیاسی سایر کشورها از این دارو به عنوان داروی موثر در درمان یاد کردند. ما امروز بالاترین میزان تجربه‌ متخصصین مراقبت‌های ویژه تنفسی در کشور در استفاده از ابزارهای غیرتهاجمی تهویه مصنوعی را داریم. ما بالاترین میزان انجام عمل جراحی انتخابی ستون فقرات و ارتوپدی در دنیا در زمان کووید ۱۹ را جزو افتخاراتمان داریم. 

زالی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، ادامه داد: ما افراد مبتلای به کرونایی را درمان کردیم که حتی همراه نداشتند و خوشبختانه جامعه پزشکی خوش درخشید. ما در تهران در جریان بیماری کرونا با افزایش پسماندها روبرو هستیم که شاید قشری که کمتر به آنها توجه شده است کارگران پسماند شهرداری هستند که کارشان در این مدت ۸ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس طرح فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری هوشمند مقابله با کرونا ۱۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از ابتدای سال به صورت آزمایشی در خراسان شمالی آغاز و از امروز رسمی شد. - اخبار استانها -

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: از امروز به صروت رسمی بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یک خبر خوب از حوزه وزارت بهداشت و درمان و دولت سیزدهم است٬ افزود: چنانچه کودکان به بیمارستان مراجعه کردند، از بدو پذیرش بستری تا انجام اقدامات تشخیصی و جراحی خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ابتدای امسال نوید ارائه گسترده و عادلانه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی را اعلام کرده بودیم، گفت: کلنگ زنی و شروع ساخت بیمارستان مادر و کودک به عنوان بزرگ ترین پروژه درمانی استان و آغار درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در دانشگاه در این راستا محقق شد.

شاهین‌فر تصریح کرد: اجرای طرح رایگان درمان کودکان زیر 7 سال، در استان خراسان شمالی از ابتدای سال به شکل آزمایشی آغاز شده  بود اما امروز به صورت رسمی و سراسری این اقدام اجرایی می شود.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور