Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اندیشکده آمریکایی معتقد است که کره شمالی به تکمیل ساخت یک تاسیسات موشکی با قابلیت شلیک آزمایشی بین قاره‌ای نزدیک شده است. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یونهاپ، یک کارشناس اندیشکده آمریکایی معتقد است که کره شمالی به تکمیل ساخت یک  تاسیسات موشکی با قابلیت شلیک آزمایشی بین قاره ای نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزف برمودز در گزارشی در مرکز راهبردی مطالعات بین الملل CSIS نوشته است که تاسیسات موشکی Sil-li که پیشتر افشا نشده بود تقریبا در 17 کیلومتری شمال غرب پیونگ یانگ و در نزدیکی فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ قرار دارد. وی بر اساس تصاویر ماهواره ای به این نتیجه گیری رسیده است.

در گزارش برمودز آمده است: تاسیسات جدید در نزدیکی فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ درحال تکمیل است و قریب به یقین به برنامه توسعه موشکی بالستیک پیونگ یانگ مرتبط است.

در ادامه این گزارش آمده است: ساختمان این تاسیسات برای جا دادن یک موشک باستیک هواسونگ-15 و انواع موشکهای بالستیک  شناخته شده کره شمالی فضای کافی دارد.

طبق ادعای برمودز ، ساخت این تاسیسات در اواسط 2016 آغاز شد. این مکان در نزدیکی یک تاسیسات زیرزمینی است که احتمالا برای استقرار تمام موشکهای بالستیک کره شمالی و تجهیزات وابسته به آنها وسعت کافی را دارد.

به گفته این کارشناس از ویژگیهای این تاسیسات تازه ساخت می توان به ساختمانهای متصل به هم برای دسترسی آسان و نزدیکی موقعیت آن به کارخانجات ساخت تجهیزات موشکی در پیونگ یانگ اشاره کرد.

برمودز پیش بینی کرده که در صورت ادامه ساخت این مرکز با سرعت کنونی احتمالا این تاسیسات تا اواخر 2020 یا اوایل 2021 تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.

این گزارش درحالی منتشر شده که اخیرا اخبار زیادی درباره سلامتی رئیس کره شمالی و احتمال مرگ وی منتشر شده بود. اما با حضور کیم جونگ اون در انظار عمومی این شایعات پایان یافت و به نظر می رسد موضوع هسته ای کره شمالی بار دیگر به مرکز اصلی توجه رسانه ها و خصوصا مقامات آمریکایی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کیم جونگ اون اخبار "آمریکا" اخبار "کره شمالی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کیم جونگ اون اخبار آمریکا اخبار کره شمالی کیم جونگ اون اخبار آمریکا اخبار کره شمالی پیونگ یانگ کره شمالی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی

دادستان بجنورد در خصوص روند تاخیر نامتعارف در تکمیل و بهره‌برداری از پل کنارگذر شمالی به مسئولان هشدار داد و گفت: در صورت عملیاتی نشدن وعده‌ها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _ یک شنبه نهم اردیبهشت_ در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: ادامه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان نگران کننده است.

و با اشاره به مبانی قانونی و وصف مجرمانه این نوع اقدامات، افزود: عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص اجرای مقررات به منظور جلوگیری از ایجاد و تکمیل مستحدثات غیرقانونی در مراحل اولیه کار جای انتقاد دارد.

دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی باید بلافاصله و قبل از تکمیل و استقرار کامل ابنیه در دستور کار نهادهای مسئول باشد تا از توسعه فرایند اقدامات مجرمانه و اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌های گزاف بعدی پیشگیری شود.

ایلالی اضافه کرد: اجرای دقیق مقررات «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات» از سوی جهاد کشاورزی به ویژه پیشگیری از ساز و کار آغازین در ابتدای عملیات مجرمانه می‌تواند کم هزینه تر از تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضائی باشد.

وی با اشاره به بروز تأخیر نامتعارف چندین ساله در خصوص بهره‌برداری از پل واقع در ورودی کنارگذر شمالی به مسئولان اجرایی و مدیران دستگاه‌های نظارتی ذی ربط و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ماجرا از حیث قصور، تقصیر، تساهل و تسامح و هر گونه فعل و ترک فعل مجرمانه هشدار داد.

دادستان بجنورد با اشاره به آخرین وعده‌ای که در این راستا مطرح شده است، گفت: این اطاله وقت، بعضی امکانات، تجهیزات و منصوبات مستقر در بخش‌های مختلف این پل، مورد سرقت و دستبرد سارقان واقع و از این منظر به بیت‌المال خسارت‌هایی وارد شده است.

ایلالی افزود: چنانچه مسئولان ذی ربط همچنان به وعده‌های خود عمل نکنند، مدعی العموم در مقام پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه ورود کند و پس از اعلام جرم و تشکیل پرونده قضائی، بدون اغماض و مماشات با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 748787

دیگر خبرها

  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه