Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس می‌گوید در حال حاضر که قیمت خودرو در بازار متلاطم بوده و لحظه ای گران می شود در صورت افزایش قیمت کارخانه ای چارچرخ‌ها، باید منتظر رشد قیمتی بیشتر این محصول در بازار بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس درباره فرمول جدید قیمت گذاری خودرو، گفت: در حال حاضر که قیمت خودرو در بازار متلاطم بوده و لحظه‌ای گران می‌شود، با اجرایی شدن فرمول جدید قیمت گذاری -قیمت تمام‌شده به علاوه حداکثر ۵ درصد سود تولیدکننده(منوط به بهره‌وری۷۰درصدی)-، وضعیت آشفته تر شده و چارچرخ ها در بازار گرانتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی که مردم با رکود و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، التهاب بیشتر بازار خودرو، می تواند بار مضاعفی به آنها تحمیل کند زیرا براساس نظریه های اقتصادی، قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها نیز اثرگذار است.

وی اظهار کرد: رونق گرفتن بازار سرمایه و بورس امید تازه ای بود تا نقدینگی از سایر بازارها مانند سکه، خودرو و .. جمع‌آوری شده و به سمت بورس هدایت شود اما با تصمیمات ناگهانی و اخذ سیاست های نابه جا مانند افزایش قیمت کارخانه ای خودرو زمینه برای جولان بیشتر سوداگران در بازار فراهم می شود.

نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: اگرچه قیمت مواد اولیه، دستمزد کارگر و ... افزایش یافته اما نباید این موضوع را نیز فراموش کرد که خودروسازان پس از رشد یک باره نرخ ارز، بهای چارچرخ ها را متناسب با آن گران کردند بنابراین نباید در شرایط کنونی به دنبال افزایش قیمت مجدد باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی مردم قادر به خرید خودرو با قیمت های کنونی نیز نیستند، حال چگونه با افزایش قیمت کارخانه‌ای بتوانند خودرو خریداری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قیمت خودرو در بازار افزایش قیمت کارخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است

سخنگوی دولت در نشست خبری: ارز تخصیصی به حوزه کالاهای اساسی ۲۸۵۰۰ تومان است لذا گران فروشی هایی که در بازار به بهانه های دیگر صورت گرفته است مصداق تخلف گران فروشی است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد