Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ صادق الطائی در القدس العربی چاپ لندن نوشت: به محض اینکه شدت تبادل اتهامات بین ایالات متحده و چین کاهش می‌یابد، بار دیگر به دلیلی تازه، تنش بین این دو دولت اوج می‌گیرد و این روز‌ها تنش مذکور به نحوی بی سابقه افزایش یافته است، که علت اصلی آن، بحران کروناست.

 در ادامه این مطلب آمده است: پیش بینی‌های تحلیلگران در مورد تاثیر اقتصادی بحران کرونا و توقف گردش چرخ اقتصاد بویژه در دولت‌های غربی، دولت ترامپ را بر آن می‌دارد تا به سمت شعله ور کردن جنگ علیه چین حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اعلان جنگ چگونه خواهد بود؟ آیا این جنگ تبدیل به جنگ جهانی سوم می‌شود؟ یا یک جنگ محدود باقی می‌ماند؟ آیا انعکاس‌ها و تاثیرات این جنگ به دولت‌های دیگر نیز می‌رسد؟ آیا شاهد یک نظام جهانی جدید خواهیم بود؟ این سوالات امروز با قدرت مطرح می‌شود، سوالاتی که نه از باب بدبینی و یا تنها پیش گویی، بلکه به دنبال خوانشی از تاثیرات سیاسی و اقتصادی شرایط فعلی، طرح می‌گردد.

اما آیا فکر شعله ور شدن جنگی بین آمریکا و چین، تنها مولود بحران کروناست؟ مراکز مطالعاتی و کارشناسان به این سوال با تاکید پاسخ منفی می‌دهند، به این دلیل که بحران‌ها بین دو قدرت، از آغاز هزاره سوم اوج گرفت، اما سیاست‌های دولت‌های آمریکایی با شیوه‌های مختلف به این تنش‌ها برخورد کردند. استیون ام والت، استاد مرکز روبرت ورینیه، وابسته به بخش روابط بین الملل دانشگاه هاروارد، در مقاله‌ای که در فارین پالیسی منتشر کرد، نوشت: «تلاش‌های باراک اوباما به سمت بازگرداندن توازن بین دو قدرت آمریکا و شراکت با این کشور بود. اما دونالد ترامپ این توافق را پاره کرد و به جای صف آرایی با ژاپن، کره جنوبی، اتحادیه اروپا و اقتصاد‌های بزرگ برای مقابله با چین، خود وارد نبرد‌های تجاری با همه این دولت‌ها شده و باعث شد ایالات متحده در مقابله با چین تنها بماند.»

سناریو‌های مربوط به جنگ بین آمریکا و چین از سال‌ها پیش مطرح است، چرا که شاخص‌های متعددی حکایت از آن دارد که اقتصاد چین اوج گرفته و هم ردیف اقتصاد آمریکا شده است و در صورتی که با همین سرعت پیش برود، در سال ۲۰۳۰ احتمالا از آمریکا هم پیشی می‌گیرد. بدین معنا، چین به اقتصاد اول جهان تبدیل می‌شود. به همین دلیل است که ایالات متحده تلاش می‌کند مانع از برتری اقتصادی چین شود و با ظهور بحران کرونا و تهدیدات ترامپ مبنی بر متهم کردن چین به این فاجعه و درخواست غرامت اقتصادی آمریکا از چین، که به تریلیون‌ها دلار می‌رسد و قطعا چین از پرداخت آن سر باز می‌زند، ترامپ می‌تواند جنگی را آغاز کند که در دریای جنوبی چین شعله ور شود.

بیشتر بخوانید:هشدار اندیشکده چینی: باید برای جنگ مستقیم با آمریکا آماده شویم

علاوه بر این، طلال ابوغزاله، تاجر عربی، از دیگر شخصیت‌های برجسته‌ای است که در مورد سناریو‌های جنگ احتمالی آینده صحبت کرده و در سال ۲۰۱۷ تصریح کرد که ایالات متحده مسیر منتهی به دریای جنوبی چین را مسدود خواهد کرد و به همین دلیل، در حال حاضر تلاش می‌کند بر اماکنی که نفت در آن وجود دارد، سیطره یابد، چرا که می‌داند ممانعت از رسیدن نفت به چین، می‌تواند آغاز بحران برای این کشور باشد. این در حالی است که ما از اهمیت عنصر انرژی برای اقتصاد چین، کاملا اگاهیم. بنابراین، در ادامه برخورد بوجود می‌آید، همه چیز در چین متوقف می‌شود و بحران به مدت چند ماه ادامه می‌یابد، سپس دو طرف بر سر میز مذاکره حاضر خواهند شد. چرا که همواره جنگ‌ها به توافق‌هایی منتهی می‌شود؛ همانطور که پس از دو جنگ جهانی اول و دوم و دیگر جنگ‌های منطقه‌ای اینگونه شد. در پایان، یک نظام جهانی متفاوت از نظام کنونی ایجاد می‌شود.

به نظر می‌رسد ابوغزاله در مورد نتایج جنگ آینده خوش بین بوده و معتقد است منطقه خاورمیانه در نهایت از توجه خاصی برخوردار شده و پس از اتمام جنگها، کاملا آباد می‌شود و همچنان بعنوان منبع مهم انرژی در جهان بویژه نفت و گاز باقی می‌ماند.

منبع: انتخاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا جنگ جهانی سوم ایالات متحده دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده

به گزارش تابناک، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با  مهر در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور اعلام کرد: برای روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز که تحت تأثیر هشدارهای نارنجی هستند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیرت بحران کشور برای روز سه‌شنبه نیز برای استان‌های شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی را برای استان‌های ذکر شده پیش بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرا دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را به مردم استان‌های درگیر با این سامانه را توصیه نمود.

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است
  • هشدار برای تهرانی ها در ۴ روز آینده
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار سیلابی شدن مسیل ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران / باد شدید در راه است
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس