Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:23:02 GMT

کُشنده‌ترین بیماری قلبی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۰۷۰

کُشنده‌ترین بیماری قلبی چیست؟

ایسنا/لرستان یک متخصص روانشناختی تربیتی گفت: کُشنده‌ترین بیماری قلبی، درد عروق کرونری ‌است.

حسنعلی ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری‌های  قلبی-عروقی  عمده‌ترین  علل  مرگ‌ومیر  در کشورهای توسعه‌یافته و درحال توسعه شناخته شده است.

 وی ادامه داد: که از این  میان،   بیماری  عروق  کرونری  کُشنده‌ترین  بیماری  قلبی عروقی است و بیش از ۶۶ درصد مرگ‌های قلبی را به خود اختصاص داده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ویسکرمی اضافه کرد: بیماری  کرونر  قلبی  از  رسوب  چربی در  جداره سرخرگ‌های  کرونر (سرخرگ‌هایی  که به قلب  خون‌رسانی می‌کنند) ایجاد می‌شود.

 این متخصص روانشناختی تربیتی‌ افزود: این بیماری یکی از سه علت اصلی مرگ‌ومیر در کنار سرطان و سکته مغزی در کشورهای صنعتی به شمار می‌رود.

 وی یادآور شد: بیشتر حملات قلبی زمانی اتفاق می افتد که لخته شدن خون به طور ناگهانی صورت گیرد و موجب آسیب دائمی قلب شود.

 ویسکرمی خاطرنشان کرد: ‌با گذشت زمان، بیماری عروق کرونر قلبی می تواند عضله قلب را تضعیف کند و به نارسایی قلبی و آریتمی‌ها تبدیل شود. ‌

 این  عضو هیات علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه برخی از عوامل روانشناختی تاثیر بسیار زیادی بر ابتلا به این بیماری دارند که باید نسبت به آنها آگاهی پیدا کرد، اضافه کرد: شیوه و سبک زندگی نامناسب و بی‌توجهی به رفتارهای بهداشتی ازجمله عوامل زمینه‌ساز بروز بیماری‌های قلبی عروقی به ویژه کرونر قلبی هستند.

وی یادآور شد:  سبک زندگی از طریق اعمال عوامل خطرزا در بروز و شدت بخشیدن به این بیماری، به عنوان عامل مهم و مؤثر، به همراه عوامل دیگر در بیماری کرونر قلبی نقش دارد.

ویسکرمی اضافه کرد: پژوهشهای پیشین در سبب شناسی بیماری‌های قلبی عروقی بر طیفی از عوامل خطرساز ایجادکننده، مانند عادات غذایی نامناسب، فقدان فعالیت جسمانی و ورزش، استرس‌های جسمی و روانی، وزن، استراحت و خواب، سیگار، مصرف نوشیدنی‌های الکلی و... تأکید کرده‌اند اما در سال‌های اخیر محققان متوجه شدند که علاوه بر متغیرهای پزشکی و بالینی، متغیرهای روانی نیز در بروز و شیوع اختلالهای قلبی نقش دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیماری قلبی قلبی عروقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت

قهرمان سابق جودوی جوانان آسیا به علت عارضه قلبی درگذشت.

به گزارش ایسنا،‌ امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن تیم ملی جودو به دلیل عارضه قلبی شب گذشته (جمعه) درگذشت.

ملکی‌پور سالها عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان بود. وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا، چندین مدال در تورنمنت های مختلف و چندین دوره قهرمان مسابقات قهرمانی کشور  بوده است.

خبرگزاری ایسنا، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید و برای او آرزوی غفران الهی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است