Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:38:25 GMT

نخستین جشنواره ملی عسل در خمین برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۱۴۸

نخستین جشنواره ملی عسل در خمین برگزار می‌شود

« ابوالفضل مرتضیان » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخستین جشنواره ملی عسل از دهم تا هفدهم مرداد امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی در منطقه تفریحی بوجه خمین برگزار می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی قابلیت های خمین در حوزه تولید عسل و حرفه زنبورداری و برند سازی عسل این شهرستان بیان کرد و ادامه داد: معرفی عسل این شهرستان در سطح کشور باعث افزایش اشتغالزایی درتولید این محصول می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 شهردار خمین گفت: ۳۰درصد از هزینه‌های برگزاری این جشنواره و واگذاری مکان، غرفه و نیروی انسانی توسط شهرداری این شهر تامین می‌شود و انتظار می‌رود ۷۰ درصد باقی هزینه‌های جشنواره را ادارات و تولیدکنندگان عسل تامین کنند.

مرتضییان اظهار داشت: نمایشگاه سوغات محلی استان‌های شرکت کننده و آیین رقص محلی از برنامه های جنبی نخستین جشنواره ملی عسل در خمین است.

خمین یکی از قطب های تولید عسل در کشور محسوب می شود که از نظر کمیت بعد از شهرستان شازند رتبه دوم تولید این محصول را استان مرکزی دارد، اما از نظر کیفیت در جایگاه نخست را از آن خود کرده است.
گلوکز عسل تولیدی مرغوب شهرستان خمین با اندازه‌گیری در آزمایشگاه های واحد های فرآوری کمتر از چهار درصد است و رطوبت آن نیز کمتر از ۱۸ درصد اندازه‌گیری شده که این ویژگی‌ها موجب می‌شود که عسل تولیدی خمین مرغوبیت لازم برای حضور در بازار داخلی و خارجی با برند ویژه را داشته باشد.
 

برچسب‌ها استان مرکزی خمین زنبور عسل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی خمین زنبور عسل استان مرکزی خمین زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دست سازه ها در بجنورد

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت:این جشنواره به مدت یک روز برای حمایت از دست سازه‌های دانشجویان و همچنین معرفی ورزش‌های بومی و محلی برگزار شد.
عبدی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۱۰غرفه و دو سیاه چادر برگزار شد افزود:بازی‌های بومی همچون هفت سنگ، دوز، لی لی، لنگ و دال پلان با حضور دانش آموزان و دانشجویان بود.
حمایت از کسب و کار‌های دانشجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره بود.

{$sepehr_media_11062038_600_350 }

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در روستای ریحان علیا شهرستان خمین
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد