Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:56:36 GMT

افتتاح ۳۱ طرح معدنی با سرمایه‌گذاری ۲.۲ میلیارد دلاری

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۱۹۱

افتتاح ۳۱ طرح معدنی با سرمایه‌گذاری ۲.۲ میلیارد دلاری

به گزارش روز چهارشنبه سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «خداداد غریب پور»  افزود: ایمیدرو و شرکت های تابعه برنامه مزبور را در حوزه‌های فولاد، مس، طلا، آنتیموان، نفلین سینیت، فسفات و زیرساختی را در دست اقدام دارند تا در سال ۱۳۹۹ که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده، به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: میزان «اشتغال مستقیم» این طرح ها، چهار هزار و ۱۱۳ نفر و «اشتغال غیر مستقیم» ۲۳ هزار و ۲۸۰ نفر پیش بینی شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به افتتاح یک میلیارد و ۹۳ میلیون دلار طرح توسط بخش خصوصی با حمایت ایمیدرو در سال ۹۹، تصریح کرد: این طرح ها شامل تولید آب شیرین کن با ظرفیت ۵۵ هزار متر مکعب در روز (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش)، فاز ۲ احداث کارخانه تولید بیلت به ظرفیت ۱.۲ میلیون تن ( فولاد کاوه جنوب کیش) و فولادسازی زرند با ظرفیت تولید سالانه ۱.۷ میلیون تن شمش است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این طرح ها موجب می شود تا برای چهار هزار و ۷۹۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این گفته بود: کارنامه پارسال در چارچوب سال رونق تولید افتتاح ۳.۲ میلیارد دلار طرح بود و ریسک زنجیره فلزات اساسی در تامین مواد اولیه، مصرفی و صادرات به شدت کاهش یافت.

غریب پور پیرامون اقدام های انجام شده در سال ۹۸ این سازمان توضیح داد: دور جدید اکتشافات ایمیدرو که در سال های ۹۸- ۱۳۹۷ در مساحت ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع انجام شد،  مجموع اکتشافات این سازمان را به میزان ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت بخشید.

برچسب‌ها ایمیدرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو ایمیدرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟

یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سیلیکون ولی در حال بررسی سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری روی استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک و چت‌بات گراک است.

به‌گزارش The Information، ایلان ماسک در حال نزدیک‌شدن به معامله‌ی اولیه با سرمایه‌گذاران بالقوه ازجمله Sequoia Capital است که در سال ۲۰۲۲ در ایکس (توییتر سابق) ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.

منابع داخلی مشخص نکردند که Sequoia قصد دارد چه مقدار سرمایه اختصاص دهد یا چه شرکت‌های دیگری ممکن است در جمع‌آوری سرمایه شرکت کنند؛ اما فایننشال تایمز و بلومبرگ تأیید کردند که Sequoia قصد دارد در این معامله شرکت کند. ماسک پیشنهاد کرده است که شرکت‌ها قبل از شروع سرمایه‌گذاری رقبا وارد دور اول جذب سرمایه شوند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که این سرمایه ارزش شرکت را به ۱۸ میلیارد دلار می‌رساند که فاصله‌ی چندانی با ارزش‌گذاری آنتروپیک ندارد. آنتروپیک، یکی دیگر از رقبای OpenAI است که اعضای سابق این شرکت آن را تأسیس کرده‌اند و در اوایل سال ۲۰۲۴، سومین مرحله‌ی جذب سرمایه را با ارزشی حدود ۱۸٫۴ میلیارد دلار افزایش داد.

با اینکه استارتاپ هوش مصنوعی ماسک هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه است، به‌نظر می‌رسد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر از چشم‌انداز بازدهی کلان این شرکت حمایت می‌کنند و مانند بسیاری از شرکت‌ها بر موج عظیم هوش مصنوعی سوار می‌شوند.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI اوایل مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۳) چت‌بات گراک را به مدل زبانی Grok-۱.۵ به‌روزرسانی کرد. این چت‌بات که نسخه‌ی پیشرفته‌تر گراک است، به‌عنوان رقیبی برای ChatGPT شرکت OpenAI معرفی شد و در‌اختیار کاربران نسخه‌ی پریمیوم شبکه‌ی اجتماعی ایکس قرار گرفت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید