Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:30:27 GMT

آغاز برداشت کلزا از مزارع استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۲۷۹

آغاز برداشت کلزا از مزارع استان کرمانشاه

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمدسعید هوشیار سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح برداشت کلزا در استان را ۳۷۸۷ هکتار اعلام کرد و گفت : پیش بینی می‌شود امسال تولید کلزا در مزارع استان به حدود ۱۰ هزار تن برسد.

او گفت : امسال بیشترین سطح زیر کشت کلزای استان را با ۱۰۵۳ هکتار در شهرستان کرمانشاه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به توزیع بیش از ۱۸ تن بذر کلزا در فصل کاشت بین کلزاکاران استان، افزود: امسال ۱۱۹۵ بهره‌بردار کلزا در استان داریم.

هوشیار گفت: ۱۸ مرکز کار خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان کرمانشاه را بر عهده دارند که به همگی آن‌ها توصیه شده هنگام خرید محصول از کشاروزان رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا داشته باشند.

او با اشاره به آغاز برداشت کلزا در مناطق گرمسیر استان، گفت: برداشت کلزا از شهرستان گرمسیر قصرشیرین شروع شده و ظرف ۲۰ تا ۲۵ روز آینده در مناطق سردسیر استان هم به اتمام خواهد رسید .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار محصول کشاورزی اراضی کشاورزی استان کرمانشاه برداشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی

لیلا مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال سهمیه ابلاغی استان برای کشت دانه روغنی کلزا ۵ هزار هکتار بوده که تاکنون حدود ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار آن در سطح این استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: میزان کشت محصول کلزا امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشتر است.

کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

مودت با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.

کلزا معمولا اواخر خرداد یا اوایل تیر در آذربایجان‌غربی برداشت می‌شود.

کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسئولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی