Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: هرگز اینستکس جایگزین تعهدات غربی‌ها در موضوع برجام نمی‌شود و به‌تبع آن، طرف اروپائی نمی‌تواند مدعی این باشد که ایران به تعهدات خود در این توافق برگردد.

ابوالفضل عمویی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه انجام نخستین تراکنش مالی در چارچوب ابزار حمایت از مبادلات تجاری موسوم به «اینستکس» اقدام بزرگی نیست، اظهار داشت: با خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، طرفین اروپایی و سایر کشور‌های باقی‌مانده در این توافق از جمله جمهوری اسلامی، با هم جلساتی را برگزار کردند و در چارچوب گروه مشترک برجام، اروپایی‌ها ۱۱ تعهد برای حفظ ایران در این توافق برعهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
غربی‌ها به هیچ‌کدام از تعهدات خود پایبند نبوده‌اند و همچنان این ۱۱ تعهد روی کاغذ باقی‌مانده است.

وی ادامه داد: طرف غربی متعهد شد که مکانیسم مالی در چارچوب یک حساب ویژه مشترک برای انجام تراکنش‌های مالی بین طرفین ایجاد کند. اروپایی‌ها برای ایجاد «اینستکس»، بیش از یک سال زمان ایران را هدر دادند و نخستین اقدام برای انجام تراکنش، از جانب کشورمان بوده است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه اروپایی‌ها در انجام تعهدات خود بدعهدی کردند، گفت: جمهوری اسلامی پس از یک سال، در پنج مرحله تعهدات خود را کاهش داد و در حال حاضر دیگر محدودیتی برای برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود در چارچوب برجام قائل نیست.

عمویی بیان کرد: طرف اروپایی به بهانه حفظ ایران در برجام، نخستین تراکنش را در چارچوب اینستکس انجام داد، این تراکنش از مبلغ بسیار پایینی برخوردار بود و در شرایط عادی نیز، کشورمان توانایی جابجایی این قبیل مبالغ را داشته است. غربی‌ها این موضوع را به واردات کالا‌های بشردوستانه و دارو محدود کردند و در این شرایط خواسته جمهوری اسلامی ایران تأمین نمی‌شود.

وی با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها به‌صورت یک‌جانبه و غیرقانونی برجام را نقض کردند، بیان داشت: اگر اینستکس می‌خواهد کشورمان را در توافق برجام نگه دارد، باید چند تغییر اساسی در سازوکار خود ایجاد کند، می‌توان به افزایش ظرفیت مالی و تأمین تمامی کالا‌های مورد نیاز ایران اشاره کرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم معتقد است که نخستین تراکنش، یک عمل نمادین بوده است، افزود: هرگز اینستکس جایگزین تعهدات غربی‌ها در موضوع برجام نمی‌شود و به ‌تبع آن، طرف اروپائی نمی‌تواند مدعی این باشد که ایران به تعهدات خود در این توافق برگردد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برجام آمریکا دارو بشردوستانه غنی سازی عمویی ایران اروپایی ها تعهدات خود غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب کشتزارهای مازندران براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد دادویه، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ با اشاره به آغاز فعالیت کشاورزان در کشتزارهای استان از میانه‌های فروردین و نیاز به آب برای عملیات کاشت اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پرشدگی رسید.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابلرود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ بیست‌وهفتم فروردین آغاز شد، گفت: از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص پیدا کرده است.

دادویه با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: البته با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.

کد خبر 748797

دیگر خبرها

  • تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​