Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران درگذشت نجف دریابندری را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، «مجید رجبی معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران درگذشت «نجف دریابندری» نویسنده و مترجم برجسته کشور را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: «نجف دریابندری در حالی رخ در نقاب خاک کشید که در دوران حیات خود زبان و ادبیات فارسی را جان تازه‌ای بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریابندری فارسی را خوب و روان و شیرین می‌نوشت و در ترجمه، دقت، صبر و تامل- که برای نسل امروز مثال‌زدنی است - به کار می‌برد. بی‌دلیل نیست، آثاری که او به فارسی برگرداند، امروز از زمره بهترین آثاری است که از نیم قرن گذشته به فارسی درآمده است. «پیرمرد و دریا» تنها یک نمونه از کوشش نجف دریابندری است که به خوبی نشان می‌دهد، مترجم هم به ظرافت‌های زبان مبدا آشنایی کامل دارد و هم در زبان مقصد دستی توانا، که این چنین، این اثر را به یک اثر ماندگار در میان ما تبدیل کرده است. در کنار متون ادبی، دستی هم در ترجمه متون فلسفی داشت.

نجف دریابندری در دوران حیات خود هیچ‌گاه به دانشگاه نرفت، ولی دانش و درس‌هایی که در جریان تجربه زیسته و اندیشیده خود به‌دست آورد، او را به یک اندیشه ورز و معلم درخشان تبدیل کرد که هم‌چنان برای ما و حتی نسل‌های آینده آموزنده است.

دریابندری از دنیا رفت ولی در انبوه آثارش در میان ما زنده مانده است و خواهد ماند.

درگذشت این انسان شریف را به خانواده محترم دریابندری و دوستداران او تسلیت عرض می‌نمایم و از پروردگار متعال، غفران و رحمت الهی را برای آن عزیز از دست رفته خواستارم.»

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: نجف دریابندری مدیرعامل خانه هنرمندان پیام تسلیت درگذشت نجف دریابندری خانه هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک مدیرعامل کروز به مناسبت روز کارگر

نادر سخا، مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز در پیامی روز کارگر را تبریک گفت و رشد و توسعه صنعت کشور را مرهون تلاش‌های این قشر دانست. متن پیام مدیرعامل شرکت کروز به این شرح است:
پشتیبانی از قشر زحمتکش و فداکار کارگر، هواداری از کار و سرمایه مردم و حمایت از توانمندی‌های بالقوه ایران اسلامی است. کسی تردید ندارد که صحنه‌گردان اصلی اقتصاد ایران شما کارگران هستید.
اگر امروز گروه صنعتی کروز، پرتوان و استوار راه خود را به سمت رشد و تعالی گشوده و پیوسته بر دستاوردهایش در بین صنایع قطعه‌سازی می‌افزاید، این مهم مرهون ذهن پرتوان و تعهد فرد فرد کارگران این گروه است.
بار دیگر ضمن تبریک روز جهانی و هفته کار و کارگر و تقدیر از زحمات و تلاش‌های شما عزیزان که نقش مهم و تاثیرگذار در رشد و پیشرفت صنعت، تولید و اقتصاد ملی ایفا می‌کنید برای تمامی شما از خداوند بخشنده و مهربان، سلامتی خواهانم.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تبریک مدیرعامل کروز به مناسبت روز کارگر
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟