Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:02:02 GMT

تحصیل بیش از ۱۰۰ طلبه در مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۵۷۸

تحصیل بیش از ۱۰۰ طلبه در مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت

بحرکاظمی با اشاره به تحصیل بیش از ۱۰۰ طلبه در مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت، گفت: تاکنون بیش از ۷۸ طلبه از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند که این خواهران در نهادهای دولتی و غیردولتی به‌عنوان مبلّغ، مدرس، مؤلّف، کارشناس دینی و... مشغول به فعالیت هستند.

«زهرا بحرکاظمی» امروز(17اردیبهشت) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری گفت: حوزه‌های علميه و روحانيت، از عناصر مهم واصلی مولّد فرهنگ در كشور ما هستند که گفتار و كردار اين قشر ديني، همواره حجت شرعي و مقبول افراد جامعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت اعلام کرد: رسالت عظيم حوزه‌های علميه، حفظ دين و مقابله با انحرافات است كه خود مهم‌ترین برنامه در امور فرهنگ‌سازی است؛ زيرا حفظ ارزش‌های ديني از هرگونه انحراف و ارائه درست آن، خود يك نوع فرهنگ‌سازی است.

 

وی با بیان این‌که حوزه در تاريخ كشور ما، همواره ‌متولي اصلي هدايت ديني در جامعه بوده است، اظهار کرد: در طول تاریخ مرجع رسمي تبيين ارزش‌ها، تثبيت باورهاي ديني، استنباط و افتاي احكام عملي، روحانيت بوده است و در حال حاضر نیز این قشر در پرتو همان محوريت ديني خويش توانست، انبوه مردم دین‌خواه را به همراه خودکرده و هدايت و اجراي يك انقلاب مبتني بر دين را بر عهده بگيرد.

 

بحرکاظمی در ادامه با اشاره به آغاز پذیرش مدرسه علمیه الزهرا(سلام‌الله علیها) کلاردشت گفت: این مدرسه علمیه در سال 1374 با حمایت جمعیت تعاون تهران تأسیس شد و بعد از راه‌اندازی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران همانند سایر مدارس تحت پوشش این مرکز قرار گرفت.

 

وی با اشاره به تحصیل بیش از 100 طلبه در مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت، اضافه کرد: تاکنون بیش از 78 طلبه از این مدرسه علمیه فارغ‌التحصیل شده‌اند که این خواهران در نهادهای دولتی و غیردولتی به‌عنوان مبلّغ، مدرس، مؤلّف، کارشناس دینی و ... مشغول به فعالیت هستند؛ البته اکثر فارغ‌التحصیلان این مدرسه در اداره آموزش‌وپرورش به‌عنوان دبیر و مشاورین امین مشغولیت دارند. 

 

*مدرسه علمیه خواهران کلاردشت قطب فعالیت‌های فرهنگی این شهرستان است

بحر کاظمی تأکید کرد: محوریت فعالیت‌های فرهنگی کلاردشت توسط  طلاب، اساتید و کادر این مدرسه علمیه به‌عنوان رکن اصلی و قطب فعالیت‌های فرهنگی این شهرستان، در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود و فعالیت مستمر و درخشش بانوان طلبه در برنامه‌های تبلیغی و غیره همواره موردتقدیر مسئولین کلاردشت قرارگرفته است.

 

وی اضافه کرد: یکی از بارزترین فعالیت‌های این مدرسه علمیه اردوهای جهادی طلاب در ایام تابستان و تأثیر بسزای آن‌ها در روستاها، محلات و شهرهاست که این تلاش‌ها باهمت همه طلاب و حمایت مؤسس، اعضای هیأت امناء و تمام مسئولین مدرسه علمیه الزهرا(سلام‌الله علیها) کلاردشت محقق شده است.

 

بحرکاظمی گفت: مسئولین این مدرسه علمیه تمام تلاش خود را می‌کنند تا بانوان طلبه‌ را ازنظر ایمان و تقوا و هم علم و دانش رشد و پرورش دهند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت با اشاره به آغاز پذیرش خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه همانند سال های گذشته برنامه‌های زیادی در جهت جذب خواهران علاقه‌مند به تحصیل در حوزه و سربازی در مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به‌ویژه حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) و امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) انجام می‌دهد که امیدواریم این فعالیت‌ها، بخشی از زحمات شهدا که باافتخار باعث سربلندی ما شدند را جبران کرده باشد.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: پذیرش طلبه خواهر مبلغ دینی مدارس امین مدرسه علمیه الزهرا مدرسه علمیه علمیه خواهران فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام حسین فصیح نیا در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: روز عالمی بصیر و متفکری دانشمند شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده، شخصیتی که یک انسان جامع در تمامی عرصه‌ها بود و می‌توان از او به عنوان الگو در تمامی صحنه‌هایی زندگی که چه فردی و چه اجتماعی یاد کرد.

وی ادامه داد: شهید مطهری فردی حکیم بود و هرکاری انجام می‌داد با هدف و برنامه بود، کتاب‌های بسیار پر محتوا در همه ابعاد از این استاد حوزه به یادگار مانده که امروز محل رجوع طلاب، فضلا، دانشجویان و اهل علم است.

امام جمعه نقده خاطرنشان کرد: معلمی شغل شریفی است و این برای معلمین افتخاری است که به آموزش و یاد دادن انسان‌ها و دانش آموزان می‌پردازند و لذا این معلمین هستند که زندگی کردن و انسانی زیستن را به مردم یاد می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه معلمی شغل انبیاست، یادآور شد: معلمی می‌تواند الگو باشد که در همه شرایط بتواند به تعلیم و تربیت صحیح بپردازد و آن امانتی که به دوش او گذاشته شده را به سر منزل مقصود برساند.

در پایان این مراسم از اساتید مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند