Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@10:04:18 GMT

مردم از مصرف سبزی های محلی پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۷۲۷

مردم از مصرف سبزی های محلی پرهیز کنند

گیلان - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: راه های جلوگیری از سرایت انگل فاسیولا به افراد جامعه، خودداری مردم از مصرف خام سبزی های محلی همچون چوچاق و خالی واش و... است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از علوم پزشکی گیلان ،آبتین حیدرزاده ، از ابتلا شدن ۱۳ گیلانی به انگل فاسیولا خبر داد و اظهار کرد: فاسیولا بیماری انگلی و غیر واگیر است و از طریق سبزیجات محلی، منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: راه های جلوگیری از سرایت انگل فاسیولا به افراد جامعه، خودداری مردم از مصرف خام سبزی های محلی همچون چوچاق و خالی واش و... است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشانه های ابتلا به فاسیولا را شامل درگیر کردن کبد، ایجاد خارش، تب، اسهال و ... عنوان و تصریح کرد: این بیماری از اواخر اردیبهشت تا پایان خرداد و از مهرماه تا آبان ماه معمولا شایع است و ضرورت دارد تا مردم به توصیه ها توجه کنند.

حیدرزاده وی با بیان اینکه این بیماری با شستشو از بین نمی رود یادآور شد: توصیه می شود سبزی های محلی و فرآورده‌های آن قبل از مصرف در فریزر با دمای ۲۰- درجه تا سه روز نگه‌داری و سپس مصرف شوند.

وی در پایان از آمادگی مراکز درمانی و پزشکان در گیلان نسبت به شیوع بیماری فاسیولا خبر داد و افزود: به مردم توصیه می شود حتی المقدور از مصرف سبزی‌های محلی در فراورده‌هایی چون زیتون‌پرورده و نمک سبز پرهیز کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان با نگاهی به روند اجرای این طرح در استان، نظر مردم را در این خصوص جویا شده است.

مردم مومن و معتقد گیلان حمایت خود را از این طرح ملی که حدود ۲ هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

مردم گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه دانستند.

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند