Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@13:08:34 GMT

وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در ۷ استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۷۶۴

صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که  امروز (۱۷ اردیبهشت) در مدار غربی کشور  و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: طی ساعات بعد از ظهر در بخش‌هایی از اصفهان، شرق یزد، قم، مرکزی و سمنان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش طی این روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان و ارتفاعات شمال خوزستان خواهد بود. همچنین در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فردا (۱۸ اردیبهشت) در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق، ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که روز جمعه (۱۹ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور جو آرام است و بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: روز شنبه (۲۰ اردیبهشت) با گذر سامانه دیگری از غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در نوار غربی بارش رخ می‌دهد  و طی بعد از ظهر گسترده فعالیت آن دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را فرا می‌گیرد.

به گفته ضیائیان، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) با گذر متناوب امواج از نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با بیان این که امروز (۱۷ اردیبهشت) به دلیل افزایش وزش باد به نسبت شدید در کشور عراق در استان‌های ایلام و خوزستان وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست، گفت: اوایل امشب و طی فردا در استان‌های مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب سمنان و شمال اصفهان به دلیل وزش باد شدید احتمال وقوع پدیده گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین روز پنجشنبه با نفوذ هوای خنک در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: از بعد از ظهر فردا (۱۸ اردیبهشت) و طی روز جمعه (۱۹ اردیبهشت) شرق خلیج فارس و روز جمعه دریای عمان به دلیل وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۹ اردیبهشت) نیز صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پیش بینی می شود وزش باد شدید بعد از ظهر رخ می دهد روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور افزود: امروز با تاثیر سامانه همرفتی در پاره‌ای از نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی تداوم خواهد داشت.

وی گفت: در بعدازظهر و شب در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: سامانه همرفتی تا یکشنبه در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در مناطق دریایی استان، امروز در تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می‌شود و وضعیت دریا نیز متلاطم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخش‌هایی از خلیج فارس تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بویژه صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

سی سی پور گفت: امروز احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در بعدازظهر و شب در اثر ابری بودن آسمان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود تردد‌های دریایی با احتیاط انجام شود و شناور‌های سبک و صیادی در این ایام از تردد خودداری کنند.

وی گفت: از لحاظ دمایی، امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود