Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:35:52 GMT

کارت سوخت اردیبهشت ماه وانت بارها بر چه اساسی شارژ می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۸۳۲

کارت سوخت اردیبهشت ماه وانت بارها بر چه اساسی شارژ می‌شود؟

«غلامحسین دغاغله» در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه ساماندهی وانت بارها شامل نیسان‌ها و بقیه وانت‌های که در حمل و نقل برون شهری فعالیت می‌کنند، بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اظهار داشت: این سازمان به عنوان متولی حمل و نقل برون شهری طبق قانون وظیفه دارد این دسته از وانت بارها را انتظام بخشی و ساماندهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این در حالی است که مسئولیت ساماندهی وانت بارهای فعال در داخل شهرها بر عهده وزارت کشور (سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) و شهرداری هاست.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص اینکه تشخیص درون شهری یا برون شهری بودن وانت بارها با چه کسی است؟ تصریح کرد: بر اساس ثبت نام و فعالیت وانت بارها تشخیص داده می‌شود این خودروها در درون یا برون شهرها فعالیت می‌کنند.

وی در زمینه تأمین سهمیه سوخت وانت بارها ادامه داد: سال گذشته کارگروهی در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی متشکل از دستگاه‌های مختلف با مسئولیت خود شرکت پخش در این زمینه تشکیل شد؛ مسئولیت این کارگروه، تعیین سهمیه سوخت تخصیصی به ناوگان وانتی اعم از درون و برون شهری است.

به گفته دغاغله، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در همین راستا یک سری ضوابطی را برای ناوگان فعال در بخش برون شهری تعیین کرده که بر این اساس، دو روش برای ثبت نام وانت بارها در نظر گرفته شد که یکی ثبت نام حضوری و دیگری ثبت نام غیر حضوری بوده است.

وی یادآور شد: رانندگان در روش حضوری می‌بایست به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان‌های مختلف یا اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراجعه و برای وانت و شخص راننده ثبت نام انجام دهند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در روش غیر حضوری هم رانندگان می‌بایست به سامانه تعبیه شده در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراجعه و برای فعالیت در بخش برون شهری ثبت نام می‌کردند.

وی افزود: بعد از ثبت نام، هم ناوگان و هم شخص راننده کارت هوشمند وانت دریافت و در ضمن برای تردد در سطح جاده‌های برون شهری ناوگان باید سند حمل بار (بارنامه) به همراه داشته باشد.

دغاغله اظهار داشت: این اسناد در پایان هر ماه در سامانه تجمیع و مقدار پیمایش هر وانت مشخص می‌شود و مطابق پیمایش صورت گرفته اعتبار سوخت به مالکان وانت بار تخصیص پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این ثبت نام‌ها، بهمن ماه سال گذشته انجام شد و از اسفند و فروردین از سوی دارندگان وانت بارهایی که ثبت نام کرده و بار نامه گرفته بودند، مشخصات تعداد ۱۱۸ هزار دستگاه وانت همراه با میزان پیمایش انجام شده از سوی این خودروها، طی نامه‌ای به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارسال شد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پس از صحت سنجی مستندات و میزان پیمایش صورت گرفته اعتبار سوخت وانت بارها را شارژ کرد.

وی بیان داشت: همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری هم بر همین روال و بر اساس بارنامه و مقدار پیمایش و مسافتی که وانت‌های برون شهری طی می‌کنند، اعتبار سوخت هر ماشین در کارت سوخت دارندگان وانت بار شارژ می‌شود.

کد خبر 4917929 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وانت بار وانت نیسان کارت سوخت ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار تولید نفت بازار سرمایه بورس آزادسازی سهام عدالت سهام عدالت بورس تهران وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وانت بارها برون شهری وانت بار شرکت پخش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی به وجود آمده، وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت تمدید شد.

چند روز پیش پیامکی برای اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کشور برای استعلام حضور یا حضور نداشتن توسط سامانه سهما ارسال شده است. سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

بر این اساس، متن ارسالی به این شرح است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …… را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند که اکنون این تاریخ تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت تمدید شد.

سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد