Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:12:21 GMT

مبارزه با آفت سن مادری در ‌مزارع غلات آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۹۷۱

مبارزه با آفت سن مادری در ‌مزارع غلات آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از مبارزه با آفت سن مادری در سطح بیش از ۸۰ هزار هکتار از مزارع غلات استان در سال زراعی جاری خبر داد.

جعفر وحدت در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال زراعی ۹۹-۹۸ در حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی و بیش از ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحدت تاکید کرد: تاکنون بیشترین سطح مبارزه شیمیایی علیه این آفت در بیش از ۴۴ هزار و ۵۷۷ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان بوکان صورت گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد.

این مسئول افزود: مبارزه با علف های هرز مزارع غلات در بیش از۱۸۳ هزار هکتار و مبارزه با بیماری های غلات نیز در سطح ۳۳۰۰ هکتار از مزارع صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: پایش و بررسی مزرعه ای مرتبا توسط کارشناسان فنی انجام شده و در حال انجام است ومزارعی که در حد نرم مبارزه باشند،  زارعین گندم کار با راهنمایی کارشناسان اقدام به مبارزه شیمیایی می کنند.

وحدت با بیان اینکه بارندگی های مناسب بهاره ،رگبارهای فصلی و رطوبت بالا در مزارع نیاز به پیشگیری و کنترل به موقع بیماری های غلات را می طلبد که توصیه می شود زارعین قبل از شیوع وگسترش هر گونه بیماری در مزارع غلات حداقل یک نوبت نسبت به سمپاشی با رعایت توصیه های فنی اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آفت سن مادری هزار هکتار مزارع غلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی