Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:28:35 GMT

بنای تاریخی تکیه بختیاری‌ها در شهرستان اردل بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۴۰۳۱

بنای تاریخی تکیه بختیاری‌ها در شهرستان اردل بازسازی شد

مهرداد جوادی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از ساختمان نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردل در محل بنای تاریخی فرهنگی تکیه بختیاری‌ها اردل تاکید کرد: برای تعمیر، مرمت، بازسازی و تجهیز این بنای تاریخی افزون‌بر ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، بنای تاریخی فرهنگی تکیه بختیاری‌ها در اردل با ۴۰۰ مترمربع وسعت و ۱۹۰ مترمربع زیربنا متعلق به دوره قاجار است که ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۴۲۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته برای ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به گردشگران ورودی به شهرستان اردل علاوه بر تامین زیرساخت‌ها، ۶ کانکس سرویس بهداشتی و حمام به ارزش ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در مکان‌های گردشگری این شهرستان مستقر شد.

جوادی تصریح کرد: این تعداد کانکس سرویس بهداشتی و حمام در حاشیه سد کارون ۴، باغ‌رستم، سرداب رستم‌آباد، حاشیه رودخانه کاج، دشتک و پارک دزپات و تپه نورالشهدای اردل مستقر شد است.

وی یادآور شد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ۲ سال گذشته ۶ میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌های گردشگری در پارک دزپارت اردل اختصاص داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این مبلغ برای محوطه‌سازی، سنگ چینی و استحکام‌بخشی هزینه شد.

وی گفت: از تمامی سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، نیمه‌دولتی و دولتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری حمایت می‌شود.

جوادی تاکید کرد: در این راستا استعلام‌ها و مجوزهای قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر و تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان واجد شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اعطا خواهد شد.

فرماندار اردل نیز در این مراسم گفت: این شهرستان برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌منظور سرمایه‌گذاری در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظرفیت‌های مطلوب و بکری دارد.

محمود کیانی تصریح کرد: در همین راستا همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری ضروری است.

وی افزود: تعمیر، مرمت، بازسازی و تجهیز تکیه بختیاری‌ها در اردل یکی از اقدامات مؤثر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در حوزه تاریخی و فرهنگی این شهرستان به‌شمار می‌رود.

کیانی یادآور شد:انتظار می‌رود معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و صنایع‌دستی شهرستان اردل بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اردل در ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی اردل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی اردل چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی اردل گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری شهرستان اردل میراث فرهنگی سرمایه گذاری بنای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به ظرفیت مهم دریاچه گیلارلو این شهرستان در راستای جذب گردشگر اظهار کرد: فرمانداری شهرستان باید با همکاری سایر نهادهای دولتی یک جشنواره بزرگ در راستای معرفی این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی و تدوین کند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند، افزود: لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین لازم است که از اعتبارات شهرستانی برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه «تپه دیگه‌ور» نیز اعتبار تخصیص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید جز اولویت‌های اول در شهرستان گرمی باشد و اعتبارات ویژه برای این حوزه تخصیص داده شود.

کد خبر 6097075

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود