Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:58:17 GMT

آتش‌نشانی شب‌های بازار تبریز را رصد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۴۰۳۲

آتش‌نشانی شب‌های بازار تبریز را رصد می‌کند

هادی بدری روز چهارشنبه در بازدید از فعالیت تیم موتوری واکنش سریع آتش نشانی مستقر در بازار با اشاره به هویت و ثبت تاریخی بازار جهانی تبریز، افزود: ایمنی و پیشگیری از سوانح در بازار تبریز صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی مردم این کهن شهر است.

وی اظهار داشت: بر این اساس آتش نشانی تبریز همچنان گشت پیاده روزانه آتش نشانان را برقرار و گشت موتوری ویژه نیز در ایام ماه مبارک رمضان برقرار شده که در طول ساعات ۲۱:۳۰ تا ۷ صبح در داخل بازار تبریز در حال آماده باش به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدری با یادآوری وقوع آتش سوزی بازار تبریز در اردیبهشت سال قبل که منجر به خسارت زیاد به کالبد بازار تاریخی تبریز و اصناف و کسبه سرای «ایکی قاپیلی» شد، گفت: بی احتیاطی و سهل انگاری همچنان پس از عدم رعایت استانداردهای ایمنی به ویژه در سیم کشی ها، عمده ترین دلیل سوانح و آتش سوزی هاست.

وی ادامه داد: در سال های گذشته اقدامات چهارجانبه آموزشی، عملیاتی، پیشگیری و اطلاع رسانی در راستای حفظ آثار تاریخی بازار و سرمایه های اصناف با نصب شیرهای هیدرانت، جعبه های تجهیزات آتش نشانی، آموزش های چهره به چهره بازاریان و اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

بدری از اصناف و کسبه بازار بزرگ تبریز درخواست کرد رعایت اصول ایمنی در سیم کشی جریان برق را مورد بازبینی و بررسی قرار دهند.

به گفته وی هنوز پس از گذشت یک سال از آتش سوزی سرای «ایکی قاپیلی» قسمتی از این بازار در حال مرمت بوده و بوی خاکستر حریق سال ۹۸ از بازار تبریز رخت نبسته است.

برچسب‌ها آتش‌نشانی بازار تبریز آذربایجان شرقی مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی بازار تبریز آذربایجان شرقی مدیریت شهری آتش نشانی بازار تبریز آذربایجان شرقی مدیریت شهری بازار تبریز آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشپاد سوم قاسم پیر ازغندی اظهار کرد: ساعت ۱۲:۳۰ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت حادثه منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی ۱۹ به مرکز فرماندهی اعلام و بلافاصله همکاران آتش نشان از ایستگاه های  ۲۶،۲۷ و ۵ به محل اعزام شدند.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد افزود: با حضور آتش نشانان مشخص شد حریق در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه رخ داده و  کانون حریق از سمت آشپزخانه شروع شده و به کل آشپزخانه و پذیرایی و قسمتی از اتاق خواب‌ها رسیده است.

وی با بیان اینکه این حادثه، محبوسی نداشته است، عنوان کرد: آتش نشانان پس از اطفای حریق و ایمن سازی محل در ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه به عملیات خود پایان دادند.

ازغندی با اشاره به اینکه علت دقیق حادثه در دست بررسی است، از شهروندان خواست نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه کافی مبذول دارند تا از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی درگرگان
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در گرگان
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران