Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بیروت، سفارت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر ضرورت مقابله بین المللی و منطقه ای با ویروس کرونا تاکید کرده و برای همکاری‌های دو جانبه با بخش مرتبط لبنانی در این زمینه اعلام آمادگی کرد تا پروتکلی بهداشتی و درمانی با تکیه بر معیارهای سازمان بهداشت جهانی برای مواجهه با ویروس کرونا اجرایی کنند و زمینه‌ای محکم‌تر و مؤثرتر برای رفع این چالش جهانی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا علیه ملت ایران و ممانعت از فروش دارو و تجهیزات و لوازم پزشکی به این کشور بویژه در سایه این وضعیت فوق العاده که همچنان این تحریم پابرجا بوده، خلاف بودن ادعاهای مسئولین آمریکایی را ثابت کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است:  این اقدامات نمود تروریسم اقتصادی و بیولوژیکی است که توسط دولت آمریکا صورت می‌گیرد و بی شک این گونه رویکردها تلاش‌ همه کشورها برای مبارزه با ویروس را با مانع مواجه می‌کند.

  سفارت ایران در لبنان در این بیانیه بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه غرب آسیا در قالب همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و افزود: هیچ طرفی به تنهایی نمی‌تواند بر چالش‌های ناشی از این ویروس غلبه کند.
 در این بیانیه آمده است: بخش‌های مرتبط در جمهوی اسلامی ایران از روزهای نخست شیوع این ویروس در ایران تمام همکاری را با وزارت بهداشت و بخش های مرتبط با آن در لبنان انجام داده و براساس پرتکل های سازمان بهداشت جهانی شهروندان لبنانی مقیم ایران را به لبنان انتقال داده و اقدامات موثری را در فرودگاه‌ها با هدف کنترل مسافرین پروازهای خارجی در پیش گرفته است به طوری که برخی از مسافرانی را که قصد خروج از ایران داشته اند، ملزم به ارائه گزارش از سلامتی خود کرده و همه تلاش‌های ممکن را برای کنترل این بیماری و ممانعت از انتشار آن در ایران انجام داده است.

سفارت ایران در لبنان تاکید کرده است که مبارزه با ویروس کرونا مستلزم همکاری بین المللی و منطقه ای بوده هرگونه تلاش برای سیاسی و رسانه‌ای کردن این روند، باعث وخامتبار شدن عواقب شیوع این ویروس برای ملت‌های جهان می‌شود.

در بخش دیگری از این بیانیه‌ آمده است: جمهوری اسلامی ایران از روز نخست شیوع این ویروس در ایران با همه توان، صداقت و شفافیت و با اتکا به توانمندی‌های داخلی و بسیج نهادهای مربوطه به مقابله با آن پرداخته و توانست با اتکا به زیر ساخت‌های توانمند بهداشتی و درمانی خود موفق عمل کند که در این زمینه پیشرفت‌های ملموسی حاصل شده و روند آن ادامه دارد.
ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

طبق تازه ترین آمار در لبنان ۷۴۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲۵ نفر از آنها در اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها لبنان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی لبنان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شیوع این ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار