Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین تبادل توافق‌نامه «اجرای مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان و الزامات مدیریت مصرف آب» وصل‌بودن مجرای آب باران به شبکه فاضلاب تهران را چالش‌ بزرگ شهر تهران عنوان کرد.

از جمله مفاد این توافق‌نامه که به امضای محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران و سعید سعیدیان مدیرعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران رسید، اجرای مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان در تمام ساخت‌وسازها، اجرای دستورالعمل رعایت استاندارهای مدیریت مصرف بهینه آب در تاسیسات داخلی ساختمان‌ها و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده از سوی وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفای کشور درخصوص مصرف بهینه آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا بختیاری با تاکید بر ضرورت همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: امروزه با توجه به اجراشدن بخش عمده طرح فاضلاب تهران، یکی از نگرانی‌های اساسی این است که با جمع‌آوری فاضلاب حجم آبی را که وارد سفره‌های زیرزمینی می‌شد، از زمین دریغ کرده‌ایم؛ باید بتوانیم از آب باران برای تغدیه سفره‌های زیرزمینی استفاده کنیم و مانع از فرونشست‌های بیش‌تر زمین شویم.

او تاکید کرد: سالانه در شهر تهران ۸۴۰ میلیون مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی برای مصرف شرب تهران برداشت می‌شود در حالی که تنها ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب به سفره‌های زیرزمینی بازمی‌گردد که این به معنی ۴۰ میلیون مترمکعب بیلان منفی آب در تهران است.

بختیاری افزود: متوسط بارندگی امسال در شهر تهران به طور میانگین ۴۱۰ میلی‌متر بوده است و از آنجا که شرایط تهران به گونه‌ای است که امکان جذب این باران به سفره‌های زیرزمینی نیست، در نتیجه این‌ حجم از آب وارد فاضلاب جنوب تهران می‌شود و ایجاد معضل می‌کند.

همچنین محمدرضا کرمی‌نژاد معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران گفت: آنچه در این تفاهم‌نامه بر آن تاکید شده است، اجرای دقیق و کامل مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان و نظارت بر اجرای الزامات مدیریت مصرف آب از جمله نصب شیرهای کاهنده و ساییان کولرهای آبی است.

او افزود: در این توافق‌نامه رعایت فاصله بین لوله‌های آب سردو گرم، نوع جنس لوله‌ها و شیرآلات، ضرروت آموزش مجریان و نصاب‌های تاسیسات داخلی ساختمان گنجانده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان تهران زمین وزارت نیرو سازمان نظام مهندسی آبفای استان تهران سفره های زیرزمینی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  منصور کشاورزیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تشریح ضرورت بهره گیری از توان و تخصص اصحاب رسانه در فعالیت‌های فرهنگی ترویج مصرف بهینه آب در جامعه گفت: در دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان ۱۵۰ اثر به دبیرخانه رسال شد که پس از داوری از صاحبان ۲۱ اثر برگزیده با اهداء جوایزی قدردانی شد.
مدیریت مصرف آب در خانه با تاکید بر نقش بانوان خانه دار، بحران خشکسالی و راهکار‌های مقابله با آن تامین آب پایدار – مدیریت مصرف، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حفاظت و صیانت از منابع، بازچرخانی آب مزایا و محدودیت ها، اصلاح الگوی مصرف، نقش رسانه در حساس نمودن افکار عمومی در منابع آب سمنان فاضلاب، آب خاکستری فرصت‌ها و تهدید‌ها و استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی از جمله محور‌های دومین جشنواره آب و رسانه در استان سمنان بود.
این جشنواره به همت شرکت آب و فاضلاب استان سمنان و با مشارکت استانداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، صدا و سیمای مرکز سمنان، شهرداری سمنان، خانه مطبوعات و انجمن خبرنگاران استان سمنان در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، عکس، موشن گراف، فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه ای، پادکست برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست