Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مشهور جهان عرب با برشمردن علل و عوامل تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از قدرت نظامی بالایی برای رویارویی با صهیونیست‌ها برخوردار است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب با انتشار مطلبی در روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» به بررسی اقدام اخیر آلمان علیه حزب‌الله لبنان و همچنین حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سوریه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مطلب خود آورده است.

همزمانی اقدام اخیر آلمان علیه حزب الله و قرار دادن نام این گروه در لیست سازمان‌های تروریستی از یک سوی و همچنین حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه از سوی دیگر، مسأله عجیبی نیست، چراکه این همزمانی نمی‌تواند تصادفی باشد.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که ایران به عنوان ضلع اصلی محور مقاومت اخیراً دستاورد بزرگی را محقق ساخته و آن قرار دادن یک ماهواره نظامی در مدار زمین بوده است. دستاورد مذکور، موفقیت کمی نیست چراکه ایران به وسیله آن می‌تواند تمامی تحرکات ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در سطح منطقه را مورد رصد قرار دهد؛ لذا واضح است که نمی‌توان اتفاقات اخیر ازجمله موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نظامی، اقدام آلمان علیه حزب الله و حمله تجاوزکارانه به سوریه را بی ارتباط با یکدیگر دانست. دستاورد‌های مقاومت و افزایش قدرت ایران موجب شده است تا آمریکا و محور غربی فشار‌های خود علیه متحدان ایران را نیز تشدید کنند.

در این میان، ادعای مقامات آلمان در خصوص اینکه حزب‌الله خود را برای انجام حملات تروریستی در خاک این کشور آماده می‌کرده کاملاً دروغ است، زیرا حزب‌الله تاکنون چنین اقدامی را علیه هیچ کشوری در سطح اروپا انجام نداده است. در گذشته نیز اساساً پرونده‌ای که نشان دهنده برخی اختلافات میان حزب الله و آلمان باشد، وجود نداشته است. از همین روی، ناگفته پیداست که تصمیم آلمان علیه حزب‌الله در واقع یک تصمیم آمریکایی و صهیونیستی بوده است.

سلسله اقدامات آمریکایی‌ها علیه لبنان و در پیش گرفتن سیاست «فروپاشی اقتصاد» این کشور توسط واشنگتن خود به تنهایی گواه بر این مدعاست. آمریکایی‌ها این اقدامات را در راستای تضعیف حزب‌الله لبنان انجام دادند تا بدین ترتیب، کابینه «حسان دیاب» در مأموریت بهبود وضعیت اقتصادی در لبنان با شکست مواجه شود و حزب‌الله مقصر این شکست معرفی گردد.

افزون بر آنچه که گفته شد، رژیم صهیونیستی اخیراً حملات تجاوزکارانه‌ای را به سوریه ترتیب داده است که می‌توان گفت اهداف اصلی آن، وادار کردن ایران به خارج کردن مستشاران نظامی خود از سوریه، گسترش دامنه حملات به محور مقاومت در خاک سوریه و همچنین اختلاف افکنی میان بخش‌های مختلف محور مقاومت بوده است.

با تمامی اینها، باید گفت که حملات رژیم صهیونیستی به سوریه هیچیک از اهداف خود را محقق نساخت و بدین ترتیب، توطئه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در این زمینه با شکست مواجه شد. امروز شاهد آن هستیم که وحدت میان بخش‌های مختلف محور مقاومت در سوریه به ویژه میان تهران و دمشق بیش از پیش تقویت شده است.

نکته دیگری که وجود دارد قدرت نظامی بالای ایران است. ایران تاکنون در چندین عرصه قدرت‌نمایی کرده است که ازجمله آن می‌توان به سرنگون ساختن پهپاد آمریکایی بر فراز آسمان خلیج فارس و همچنین هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد اشاره کرد. بنابراین، ایران نشان داده است که از قدرت نظامی کافی جهت مقابله و رویارویی با دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی برخوردار است.

پر واضح است که رویارویی محور مقاومت با واشنگتن و تل آویو حتمی است و مسأله، تنها مسأله زمان است. بدون تردید در هر گونه جنگ و رویارویی احتمالی آتی این محور مقاومت است که پیروز از نبرد خارج خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عطوان قدرت نظامی بالای ایران آلمان علیه حزب الله رژیم صهیونیستی محور مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در «میس الجبل» یک شهرک صهیونیست‌نشین دیگر را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه شهادت غیرنظامیان در شهرک میس الجبل، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه پنجم ماه مه ۲۰۲۴ شهرک مرگلیوت را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه مواضع، نظامیان و شهرک‌های صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی در روز جاری به ۱۰ عملیات می‌رسد.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک «میس الجبل»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین «کفریوفال» و «کفر گلعادی» را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۴ شهرک‌نشین صهیونیست در حمله موشکی امروز به الجلیل و جولان اشغالی از سمت لبنان زخمی شده‌اند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که از صبح امروز بیش از ۱۰۰ موشک به سوی الجلیل و جولان اشغالی شلیک شده است.

کد خبر 6097688

دیگر خبرها

  • نیروهای مقاومت در نزدیکی گذرگاه رفح علیه اشغالگران وارد عمل شدند
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟