Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:58:14 GMT

گزارش| جاده‌های خاموش استان مرکزی خطرآفرین هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۴۶۳۳

گزارش| جاده‌های خاموش استان مرکزی خطرآفرین هستند

وضعیت روشنایی در جاده‌های استان مرکزی درحالی اصلاح می‌شود که جاده‌های خاموش د استان مرکزی خطرآفرین هستند. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حمل و نقل از مهم‌ترین اجزای اقتصاد ملی هر کشوری محسوب و به دلیل نقش زیربنایی مهمی که دارد در فرآیند رشد اقتصادی کشورها بسیار تأثیرگذار است، که ایمنی راه در این راستا یکی از موارد بسیار مهم و نیازمند توجه ویژه است، علاوه بر این با توجه به سوق پیدا کردن جامعه به سمت صنعت گردشگری به عنوان صنعتی که می‌تواند رونق اقتصادی فراوانی را به همراه داشته باشد اهمیت راه و ایمنی راه‌ها دوچندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصادفات رانندگی و ایمنی ترافیک در کشور ما تبدیل به مسئله‌ای بسیار حساس شده است، به طوری که ذهن اکثر مردم و مسئولان را به خود مشغول کرده است.

به طوری که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی، کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که در این مسیر فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از نقش بسیار مهمی برخوردار است.

اما نباید این نکته را فراموش کرد که در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمن‌سازی راه و شریان‌هایی که تردد در آنها انجام می‌شود و رفع نقاط حادثه‌خیز نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز و پر تصادف از جمله نکات مهمی است که می‌تواند در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیر به سزایی داشته باشد.

سمنان| نظارت بر ایمنی راه‌های ارتباطی در دستور کار قرار گیردورود استانداری اردبیل به مطالبه مردمی؛ ایمنی راه اولویت پروژه‌های عمرانی شدتوسعه گردشگری در استان سمنان بدون ایمنی راه‌ها ممکن نیست

اجرای طرح ارتقای ایمنی راه‌های شریانی استان مرکزی

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این باره و با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه ارتقای ایمنی راه‌های استان به خبرنگار تسنیم گفت: در سال گذشته حدود 3 هزار شاخه گاردریل در سطح استان تعمیر و نصب، همچنین روشنایی به طول 200/10 کیلومتر در سطح  محورهای استان که 2.2 کیلومتر آن به صورت امانی توسط عوامل این اداره کل در محور دلیجان – سلفچگان بوده انجام شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات می‌توان به تهیه و نصب حدود 490 مترمربع تابلو اطلاعاتی و فسفری در سطح استان، تهیه و نصب 4 هزار و 717 عدد تابلو اخطاری و انتظامی در محورهای استان و تعمیر و نگهداری 288 کیلومتر از روشنایی‌های سطح استان اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به خط کشی یک‌هزار کیلومتر از راه‌های برون‌شهری و راه‌های روستایی در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته طراحی و ساخت دستگاه شستشوی خط‌کشی راه‌ها و بهبود بازتاب خطوط با توجه به محدودیت‌های بودجه، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای به همراه داشته است، همچنین طرح‌های ایمن‌سازی 7 نقطه پرتصادف و3  نقطه دارای تصادف نیز اجرایی شد.

زندی‌فر بیان کرد: به دنبال اقدامات انجام‌شده در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها سال گذشته شاهد کاهش 4 درصدی آمار تصادفات در سطح استان بودیم.

وی ادامه داد: امسال طرح ویژه‌ای به منظور ارتقای ایمنی محورهای شریانی استان شامل آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها برنامه‌ریزی شده است که شامل اصلاح شیب شیروانی، احیای خط‌کشی‌ها، تعمیر و اصلاح تابلوها، روشنایی تقاطعات و محورهای پرحادثه استان و ارتقای حفاظت میانی راه‌ها و رفع نقاط پر تصادف استان با تخصیص اعتبارات لازم می‌شود.

انتهای پیام/712/ی

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتقای ایمنی ایمنی راه ها استان مرکزی سطح استان سال گذشته جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، علی جم در همایش بزرگ ایمنی و در جمع مدیران، کارشناسان و تکنسین‌های حوزه بهره برداری با تاکید بر ضرورت رعایت ایمنی فردی و گروهی، افزود:بستن کمربند ایمنی در هنگام صعود از تیر برق، بررسی فرسودگی پایه‌ها پیش از صعود و به کارگیری لوازم ایمنی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌بایست موردتوجه قرار گیرد.


وی اضافه کرد: در سال گذشته ۴.۵ میلیارد تومان برای خرید لوازم فردی و گروهی هزینه شد و به تعداد هر برق کارشبکه چهار دست لباس کار توزیع شد.


این مسئول یادآور شد: محیط کارگاهی به محض خروج از خودرو ایجاد شده و مکلف هستید که کلاه و دستکش را به عنوان یک ابزار ایمنی فردی مورد استفاده قرار دهید.


وی خاطرنشان کرد: کارت ایمنی روی خودرو‌های عملیاتی نیز باید روزانه توسط گروه عملیاتی تکمیل و توسط مدیران مربوطه رویت و به امضا برسد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اظهار کرد: رعایت موارد ایمنی، صرفا برای حفاظت شما است و حفظ نیروی انسانی به عنوان یک ارزش سازمانی برای ما در صنعت برق دارای اهمیت بسزایی است.

دیگر خبرها

  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است
  • صدای ماندگار رادیو خاموش شد/ مسعود اسکویی درگذشت
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود