Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی سلحشور در گفت و گویی با اشاره به راه اندازی پویش مردمی «علی یاوران» اظهار کرد: در ابتدا بعد از این که زمزمه‌های داخلی و خارجی شروع شد که مردم را اساساً از روزه گرفتن منصرف کنند، در قرارگاه جهادی فاطمیون تصمیم بر آن شد که برای کمک به نیازمندان و تشویق مردم به روزه گرفتن این پویش را راه اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این پویش از ابتدای ماه شعبان در قرارگاه جهادی فاطمیون قم آغاز شد، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان به مسأله مواسات، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه اشاره کردند، بسیار خرسند شدیم که هدف و شعار خوبی را مد نظر قرار داده بودیم.

مداح و مسئول قرارگاه جهادی فاطمیون قم تصریح کرد: در نهایت تصمیم بر آن شد که سحری گرم به درب منزل نیازمندان تحویل داده شود؛ هر چند در ابتدا مخالف‌هایی در این زمینه وجود داشت، اما هم اکنون از تصمیم گرفته شده بسیار خوشحال هستیم.

طبخ ۱۳۰ هزار پرس غذا برای نیازمندان در قرارگاه فاطمیون / برگزاری پویش مردمی «علی یاوران» با حضور ۶۰۰ هیئت

وی با اشاره به ملی شدن پویش مردمی علی یاوران افزود: در ادامه، این پویش مردمی به دیگر شهرها کشیده شد و اکنون این پویش مردمی توسط ۶۰۰ هیئت در سراسر کشور در حال پیگیری و اجرا است.

سلحشور به طبخ ۱۳۰ هزار پرس غذا در ماه مبارک رمضان در قرارگاه جهادی فاطمیون پرداخت و اظهار داشت: این قرارگاه در قالب پویش مردمی «علی یاوران» در قم هر شب ۴۳۰۰ پرس غذا به ۱۰۰۰ خانواده نیازمند به صورت ثابت در تمام محلات شهر قم تحویل داده می‌شود که در نهایت، با اتمام ماه مبارک رمضان به مجموع ۱۳۰ هزار پرس غذا خواهد رسید.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طبخ غذا

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهیه غذا برای نیازمندان گفت: از ابتدای کار به ضد عفونی مکان مورد نظر پرداخته شد و تجهیزات کامل بهداشتی تهیه گردید و همچنین نسبت به رعایت نکات بهداشتی ملاحظه داشته ایم.

مداح و مسؤول قرارگاه جهادی فاطمیون قم با اشاره به آماده سازی بسته فرهنگی در کنار طبخ طعام برای نیازمندان تصریح کرد: همچنین در کنار طعامی که به خانواده‌های شناسایی شده تحویل داده می‌شود، بسته فرهنگی تهیه شده است و همراه با غذا اهدا می‌شود.

برگزاری پویش مردمی «علی یاوران» در ۳۰ استان

وی افزود: مراسمی را از طریق ویدئوکنفرانس با ۳۰ استان برگزار کردیم و مصمم پای کار آمدیم و در طول این مسیر برخی نسبت به کاهش تعداد غذاها و همچنین تعداد روزهای برپایی این سفره اطعام و… تردیدهایی را ایجاد می‌کردند، اما الحمدلله این حرکت آغاز شد و از همان شب اول با طبخ چهار هزار پرس غذا شروع کردیم.

سلحشور اظهار کرد: به دیگر برنامه‌های این قرارگاه در کنار پویش مردمی «علی یاوران» پرداخت و تصریح کرد: در ادامه تصمیم بر آن شد در کنار آماده سازی طعام برای نیازمندان، وعظ و خطابه و قرائت قرآن نیز برگزار شود و خوشبختانه در این زمینه کوچک‌ترین واکنش منفی مشاهده نکردیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از گسترش پویش مردمی «علی یاوران» گفت: پیش بینی می‌شود که این ۶۰۰ مجموعه‌ای که در این پویش مردمی "علی یاوران" در سطح کشور پای کار آمده اند، به ۱۰۰۰ مجموعه برسد و در نظر داریم که پس از ایام ماه محرم، این مجموعه‌ها را با یکدیگر مرتبط کنیم تا در کنار هم، به یک مجموعه قَدَر جهادی در کشور تبدیل شوند و سر بزنگاه‌ها و در حرکت‌های مختلف اعم از سیل و زلزله، اگر از هر هیئتی یک اتوبوس نیروی جهادی پای کار بیایند، در مجموع هزار اتوبوس خواهند شد و به مشکلات رسیدگی خواهند کرد.

هیئتی که خروجی خدمات رسانی به مردم نداشته باشد ابتر است

مداح و مسؤول قرارگاه جهادی فاطمیون قم با اشاره به ضرورت و اهمیت خدمت رسانی هیأت به مردم تصریح کرد: هیئتی که خروجی خدمات رسانی به مردم نداشته باشد، ابتر است و مصمم هستیم که روز به روز قرارگاه جهادی فاطمیون را گسترش دهیم.

وی افزود: در صدد هستیم با هزار خانواده شناسایی شده‌ای که طعام درب منزلشان تحویل داده می‌شود، ارتباط برقرار کنیم و در آینده نیز خدمات رسانی داشته باشیم؛ این گروه جهادی، هم اکنون یک نهال است که باید به درخت تنومند تبدیل شود

سلحشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان اظهار کرد: این پویش از ابتدای ماه شعبان در قرارگاه جهادی فاطمیون قم آغاز شد و زمانی که رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان به مسأله مواسات، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه اشاره کردند، بسیار خرسند شدیم که هدف و شعار خوبی را مد نظر قرار داده بودیم.

وی گفت: در جریان این پویش مردمی، مسؤولیت پخت و پز و آماده سازی و بسته بندی بر عهده قرارگاه جهادی فاطمیون است و بحث توزیع این طعام را نیز قرارگاه کریمه عهده دار می‌باشد.

مداح و مسئول قرارگاه جهادی فاطمیون قم درباره استمرار رزمایش همدلی در قرارگاه مذکور تصریح کرد: اصرار داریم که این حرکت‌های جهادی صِرف ایام ماه مبارک رمضان نباشد، بلکه پس از این ماه مبارک نیز استمرار داشته باشد تا این نهال به درخت تنومندی تبدیل شود.

وی گفت: اگر بزرگوارانی تمایل دارند که به گروه جهادی فاطمیون بپیوندند، می‌توانند عبارت "علی یاوران" را به شماره پیامکی ۳۰۰۰۱۴۰۶ ارسال نمایند.

سلحشور با اشاره به راه‌های ارتباطی مشارکت مردم در پویش "علی یاوران" اظهار کرد: قرارگاه جهادی فاطمیون آمادگی دارد تا در راستای مشارکت مردم در این امر مقدس، نذورات نقدی و غیر نقدی مردم شریف را دریافت نماید. علاقه مندان جهت تحویل کمک‌های غیر نقدی خود می‌توانند به مدرسه علمیه معصومیه قم واقع در بلوار امین مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین، جهت مشارکت به صورت نقدی نیز می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۱۰.۴۷۰۳۶۸۱.۲ و یا شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۵۹۶۰۹۵ و یا شماره شبا ۸۱۰۷۰۰۰۰۱۰۰۰۲۱۴۷۰۳۶۸۱۰۰۲ IR نزد بانک رسالت بنام "پویش مردمی علی یاوران" واریز کنند.

کد خبر 4918668

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی سلحشور ماه مبارك رمضان کمک به نیازمندان ماه مبارك رمضان ویروس کرونا ماه رمضان ۹۹ قرآن کنفرانس بین المللی شهید مطهری شبکه چهار سیما کاظم صدیقی معرفی کتاب دعا و نیایش رادیو گفتگو تفسیر قرآن حضرت خدیجه س معرفی نشریات قرارگاه جهادی فاطمیون برای نیازمندان پویش مردمی تحویل داده علی یاوران ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری ظهر پنج شنبه در نشست خبری که در یکی از کارگاه‌های اشتغالزایی بسیج سازندگی در حاجی آباد بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کردند و بسیج سازندگی نیز بر اساس وظایف خود در راستای مردمی کردن اقتصاد قدم برداشته که نمونه آن صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم پایه است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۳۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۲۸ تعاونی اشتغالزایی در روستاهای خراسان جنوبی راه اندازی شده است، گفت: در مجموع حدود ۴۰ هزار نفر عضو صندوق‌های بسیج سازندگی خراسان جنوبی هستند.

اشتغالزایی صندوق‌های قرض‌الحسنه

هنری ادامه داد: سرمایه این صندوق‌های قرض‌الحسنه ۴۱ میلیارد تومان است و نکته قابل تأمل اینکه بالغ بر ۷ هزار و ۱۰۰ اشتغال توسط این صندوق‌ها ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه دو هزار و و ۷۶۰ نفر اشتغال به صورت مستقیم در قالب یک هزار و ۹۰ کارگاه خرد توسط بسیج سازندگی ایجاد شده است، یادآور شد: ۱۶۷ نمایشگاه اقتصاد به توان مردم طی یکسال گذشته در خراسان جنوبی برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه رویداد مردمی طلایه داران اقتصاد مردمی در سال جاری با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و رویش‌ها در اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، بیان کرد: طرح جامعه اقتصاد به توان مردم را نوشته‌ایم که در سال جاری اجرایی خواهیم کرد.

هنری اظهار کرد: بحث ایجاد نمایشگاه‌های دائمی را در شهرستان‌هایی که محل عبور مسافر هستند با هماهنگی شهرداری‌ها پیگیری می‌کنیم.

ثبت دو هزار و ۴۲ گروه جهادی

وی افزود: تاکنون در خراسان جنوبی در سامانه اطلس جهادی ۲ هزار و ۴۲ گروه جهادی ثبت شده است که پالایش یک هزار و ۱۰۰ گروه انجام و فعالیت‌های آنان در سال گذشته نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: ۹۴۶ مجوز فعالیت برای گروه‌های جهادی صادر شده است و ۴۲۴ گروه جهادی خراسان جنوبی نیز موفق به دریافت شماره حساب حقوقی برای جذب کمک‌های مردمی و خیرین شده‌اند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۰۰ جهادگر در قالب ۲ هزار و ۷۳۲ اردوی جهادی در مناطق محروم استان فعالیت داشته‌اند که ارزش خدمات انجام شده به طور تقریبی و حدودی ۲۹۰ میلیارد ریال است.

هنری با اشاره به اینکه همچنین نخستین اجلاسیه ملی شهدای جهادگر ۱۳ شهریورماه (روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی) امسال در فردوس برگزار می‌شود، یادآور شد: بالغ بر ۶۰ خانواده شهدای جهادگر در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان گروه‌های جهادی خراسان جنوبی در یک مرحله اعزام شدند و البته بیشتر از نیروهای انسانی به کمک مالی در منطقه نیاز بود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط جهادگران استان جمع آوری و به سیستان و بلوچستان ارسال شد و در سیل شهرستان زیرکوه نیز گروه‌های جهادی جز اولین گروه‌های امدادگر در منطقه بودند.

افتتاح ۶۰ پروژه محرومیت زدایی و اشتغالزایی در خراسان جنوبی

هنری گفت: طی یک سال گذشته ۴۱۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان با دستگاه‌های اجرایی مختلف تفاهم نامه داشتیم که از این تعداد تاکنون ۳۲۳ پروژه با اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی افزود: در هفته بسیج سازندگی ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در خراسان جنوبی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین در هفته بسیج سازندگی تعداد ۴۰۶ کارگاه خرد روستایی در حوزه اشتغالزایی با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۵۰۵ نفر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6095100

دیگر خبرها

  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • شیوه متفاوت تدریس آقا معلم پاوه‌ای
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران