Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، فیلم‌هایی که فعالان حاضر در میدان التحریر از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، نشان می‌دهند که افرادی با سلاح‌های سبک و نیمه سبک سوار بر خودروهای مختلفی بودند که گمان می‌رفت وابسته به گروه‌های سرایا السلام (وابسته به جریان صدر) باشند.

ارتباطات میان معترضان عراقی با حامیان جریان صدر از اوایل فوریه گذشته بحرانی شد؛ چراکه حامیان صدر با انگیزه تصویب دولت محمد توفیق علاوی، نخست وزیر وقت مامور شده برای تشکیل دولت عراق ساختمان "رستوران ترکی" را که مشرف به میدان التحریر است، تحت تصرف خود درآورده و به میدان تحصن در نجف یورش بردند که به کشته و زخمی شدن دست کم ۱۵ تظاهرکننده انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن زمان، دو طرف همچنان در کمین یکدیگر هستند.

در حالی که گروه‌های معترض بر ادامه تحرکات خود اصرار دارند، جریان صدر در تلاش است تا تحصن‌ها را متفرق کرده و به تظاهرات‌ با بهانه‌های مختلف پایان دهد که آخرین آن بهانه کرونا ویروس و هراس از شیوع آن میان تظاهرکنندگان بود.

محمد صالح العراقی، که منعکس کننده مواضع مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در فیسبوک است، دو روز قبل نوشت: بدانید که ما نمی‌پذیریم که انقلابی‌ها عامل شیوع بیماری در تجمع‌های گسترده‌شان باشند.

در همین حال، رعد الغزی، فعال عراقی درخصوص رخدادهای دو شب قبل تصریح کرد: مشاجره‌ای میان یک تحصن کننده و یکی از حامیان جریان صدر رخ داد که طی آن، جوان تحصن کننده، حامی جریان صدر را کتک زده و هفت‌تیر شخصی‌اش را گرفت که این امر باعث شد درگیری شدت بگیرد.

الغزی در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: حامیان صدر نیروهای سرایا السلام را فراخوانده و آنها با بیش از ۱۰ خودروی مختلف به همراه سلاح‌های سبک و نیمه سنگین آمدند و برخی از آنها به تعدادی از تحصن کنندگان حمله کردند.

وی ادامه داد: پس از آن، شرایط آرام شد و نیروهای سرایا السلام از میدان عقب نشینی کردند اما تنش همچنان میان حامیان صدر و تحصن کنندگان در میدان التحریر ادامه دارد.

در حالی که جریان صدر هیچ بیانیه‌ای درخصوص این رخدادها منتشر نکرده است، گروهی از فعالان در میدان التحریر روز گذشته از طریق یک فایل تصویری، پیامی را به مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر فرستاده و در آن، حامیان وی را به حمله به خود متهم کرده و خواهان حفاظت از تظاهرکنندگان شدند.

تظاهرکنندگان از مقتدی صدر خواستند تا حامیان خود را از میدان التحریر خارج کند.

از سوی دیگر، برخی از گروه‌های معترض به ویژه در بغداد و دو استان واسط و ذی قار به فراخوان‌ها برای شرکت در تظاهرات گسترده در روز یکشنبه آتی (۱۰ مه) ادامه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: میدان تحریر درگیری شبانه میدان التحریر حامیان صدر جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه پرسپولیس علیه شایعات نقل و انتقالاتی

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس پیرامون شایعات شکل گرفته در مورد بحث‌های نقل و انتقالاتی و لیست مازاد این باشگاه بیانیه‌ای صادر کرد و به تکذیب این شایعات پرداخت.

این باشگاه نوشت:"به اطلاع هواداران عزیز و رسانه‌های محترم می‌رساند؛ اصولا وجود چنین لیستی در این مقطع از رقابت‌ها منطقی نیست و در جریان جلسات مدیرعامل و سرمربی تیم نیز صحبتی به میان نیامده است.

همچنین همان‌طور که هواداران و فعالان رسانه‌ای اطلاع دارند، در روزهای جاری، نقل و انتقالات مالکیتی باشگاه جریان دارد و این مساله سیاست‌ها و امکانات مالی باشگاه در فصل نقل و انتقالات را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

همچنین هیچگونه پیشنهادی از باشگاه‌های داخلی یا خارجی به باشگاه داده نشده و تمام این اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم در‌ این شرایط حساس رقابت‌های لیگ و جام حذفی است. در چنین فضایی شاهد هستیم که هر روز یک داستان جدید برای پرسپولیس ایجاد می‌شود.

یک روز هجمه تمدید قرارداد به راه می‌اندازند و روز دیگر درباره لیست مازاد و موارد مشابه سخن به میان می‌آید.

از نظر باشگاه پرسپولیس، این جریان‌سازی‌ها حداقل دو هدف را دنبال می‌کند. یکی بر هم زدن تمرکز و آرامش باشگاه و اعضای تیم و دیگری منحرف کردن توجه افکار عمومی و رسانه‌ها از اتفاقات و اقدامات غیرمتعارف دیگر.

امیدواریم رسانه‌های محترم در جریان انتشار اخباری که منابع خاص در اختیار ایشان قرار می‌دهند، هم به صحت خبر و هم به جهات مختلف آن توجه نمایند."

دیگر خبرها

  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • (ویدیو) در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس‌های شبانه
  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • بیانیه پرسپولیس علیه شایعات نقل و انتقالاتی
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری