Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:47:13 GMT

پنج اثر تاریخی و طبیعی دامغان ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۵۴۷۱

پنج اثر تاریخی و طبیعی دامغان ثبت ملی شد

مهدی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، تصریح کرد: آثار ثبت شده شهرستان دامغان در سال ۹۸ شامل چهار اثر طبیعی و یک بنای خشتی و تاریخی است. 

وی بیان کرد: چهار اثر طبیعی شهرستان دامغان شامل سه درخت چنار قدیمی در مجموعه گردشگری چشمه علی و چنار کهنسال روستای تویه دروار است و یک اثر تاریخی نیز بنای خشتی منتسب به منوچهری دامغانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی اضافه کرد: امسال ثبت قلعه علی آباد مطلب خان، آب انبار روستای سبحان، مسجد روستای سبحان و شترخان روستای علی آباد، به ثبت می‌رسند. 

وی ادامه داد: سالانه هر استان و شهرستان سهمیه ای برای ارائه آثار ملموس و ناملموس دارند که در همین راستا، پرونده پنج سهمیه سال آینده شهرستان‌ ارسال شده است. 

قاسمی گفت: هم‌اکنون ۳۰ پرونده را برای ثبت ملی در شهرستان درنظر گرفته شده که تایید مقدماتی کمیته ثبت ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز برای این آثار اخذ شده است. 

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: از سال ۹۱ تا ۹۸ هیچ اثر ثبت ملی در شهرستان وجود نداشت و در تلاشیم تا از سال جاری این آثار را دربرنامه کاری قرار دهیم.

شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله، دارای ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد ۴۰۰ اثر شناسایی و تاکنون ۱۳۱ اثر ثبت ملی شدند.

برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی دامغان باستان شناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی دامغان باستان شناسی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی دامغان باستان شناسی میراث فرهنگی ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید