Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامزاده ابوالعباس خوراسگان اصفهان گام بلندی برای تحقق فرمان رهبر انقلاب در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برداشته؛ این آستان مقدس به پایگاهی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و البته کمک به نیازمندان تبدیل شده است. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بقاع متبرکه و امامزادگان از جمله مراکز ثقل مذهبی و فرهنگی در کشور ما محسوب می‌شوند و این دلیلی بر شوق مردم برای بهره‌جویی از معنویت حاکم بر این آستان‌های مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیض زیارت و توسل در کنار برگزاری رویدادهای مذهبی و مناسبتی جمع زیادی از حاجت‌مندان و مومنان را به سوی این درگاه معنوی هدایت می‌کند و این فرصتی است مغتنم برای دست‌اندرکاران فرهنگی کشور تا از معنویت برخاسته از این فضا، در راستای اتصال هرچه بهتر مردم با مبانی دینی و اشاعه فرهنگ شیعی بیش از پیش استفاده کنند.

همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بقاع متبرکه و مزار امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، بنابراین تلاش دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی کشور باید معطوف به استفاده از این فرصت برای ارتقا سطح معنویت جامعه و بهره جستن از ظرفیت‌های خرد و کلان نهفته در بقاع متبرکه برای این امر باشد.

در اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیز ستارگان درخشانی از علم و تقوا در خاک آرمیده‌اند و مزار آنان مأمنی برای آرامش و کسب فیض حاجت‌مندان و مومنان است. در کنار زیارت و ارتباط معنوی با ذریه پیامبر اکرم (ص) فرصت برگزاری رویدادهای مذهبی و مناسبتی، کمک به نیازمندان، آموزش‌های دینی و خلاقی و .. نیز در این اماکن فراهم است.

در برهه کنونی با توجه به شیوع بیماری کرونا، آنچه که نیاز جامعه است، همدلی مردم و یاری رساندن به هم‌نوعان آسیب دیده از این شرایط است، تعطیلی تجمعات مذهبی نیز سبب شده تا حاجت‌مندان و متوسلان به درگاه الهی، بیش از قبل نیازمند فرصتی برای بهره بردن معنوی باشند، بنابراین این دو عامل در کنار یکدیگر سبب شده تا هیئت امنای امامزادگان نیز با به کار گرفتن ظرفیت‌های موجود، در راستای تحقق اهداف فرهنگی و مذهبی خود در شرایط حاکم، گام بردارند.

از جمله امامزادگانی که این روزها در مرکز ثقل رویدادهای مذهبی و فرهنگی و اجتماعی قرار دارد آستان امامزاده ابوالعباس خوراسگان است. از برگزاری محفل قرآنی و پخش مجازی آن تا تهیه ارزاق و غذا برای خانواده‌های نیازمند گوشه‌ای از اقداماتی است که توسط خیران و خادمان در این مکان در حال انجام است.

علیرضا مهتری عضو هیئت امنا و مدیر آستان امامزاده ابوالعباس خوراسگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: فعالیت‌های ما در این امامزاده در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در ارتباط با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه است، بنابراین بر اساس این فرمایشات و بخشنامه سازمان اوقاف، اداره کل اوقاف استان و اداره ناحیه 2 اصفهان، ما فعالیت‌های خود را برای همه سنین طراحی و اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: رویدادهای ما در طول سال برگزار می‌شود، علاوه بر اینکه در ماه‌های محرم و صفر و ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌هایی ویژه داریم. به عنوان مثال در ماه رمضان محفلی با حافظان قرآن برگزار می‌شود که هر شب میزبان 3 حافظ قرآن برای جزء خوانی هستیم، در قالب همین محفل نیز کلاس‌های حفظ قرآن را برگزار می‌کنیم.

عضو هیئت امنای آستان امامزاده ابوالعباس خوراسگان با بیان اینکه امسال، بیست و هفتمین سال برگزاری این طرح را پشت سر می‌گذاریم، گفت: به واسطه این طرح، تاکنون حافظان بسیاری را تربیت کرده‌ایم و کلاس‌های حفظ قرآن اداره اوقاف ناحیه 2 نیز در مرکز ما فعال است.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای این آستان بیان کرد: مشاوره خانواده، رویداد گلبرگ‌های انقلاب ویژه کودکان 7 تا 12 سال، برگزاری رویدادهای ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز از دیگر فعالیت‌ها ما به شمار می‌رود.

مهتری با اشاره به یاری نیازمندان توسط کمک‌های خیران گفت: ساختمانی را از امامزاده در اختیار خیریه عاشورا قرار دادیم و در این راستا فقرا و نیازمندان محدوده امامزاده تحت پوشش قرار گرفته‌اند. ما در مقاطع مختلف با کمک‌هایی که می‌شود برای این قشر نیازمند سبدهای کالا در نظر می‌گیریم.

توزیع500 بسته مواد غذایی توسط آستان مقدس امامزاده محمد در کرج+تصاویرجزءخوانی قرآن مجید در جوار امامزاده سیدان الکریمان(ع) به روایت تصاویرظرفیت‌های استان اصفهان باید در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی استفاده شود

وی با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های اجتماعی، یک درمانگاه نیز راه‌اندازی کرده‌ایم که با سابقه بیش از 20 سال به مردم منطقه خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار داشت: در قالب طرح جامع، با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری و راه و شهرسازی محدوده امامزاده آزادسازی شده و خدمات زیارتی، سیاحتی، تفریحی و .. به مردم داده می‌شود تا با ایجاد فضایی که همه این خدمات را در دل خود دارد این امامزاده به قطب فرهنگی و مذهبی تبدیل شود.

مدیر آستان امامزاده ابوالعباس خوراسگان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این امامزاده به دنبال شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تجمعی برگزار نمی‌شود، 30 شب محفل مجازی با حافظان قرآن را به صورت مجازی از طریق اینترنت و کانال‌های مختلف پخش می‌کنیم که شاهد استقبال گسترده جوانان نیز بودیم.

وی ادامه داد: این رویداد به طور کامل با استفاده از ظرفیت خادمان افتخاری آستان صورت می‌گیرد که رویدادی ارزشمند و در نوع خود حرفه‌ای است.

مهتری با اشاره به کمک‌های مومنانه نیز گفت: از طریق کمک‌های خیران و وجوهاتی که داشتیم، با اجازه خیران، از این محل، سبدهای کالا تهیه و در اختیار نیازمندان قرار دادیم. ابتدا 70 سبد کالا بین نیازمندان منطقه توزیع شد و همچنین در 3 مرحله هر بار 450 پرس غذا به ایتام و فقرای منطقه و کادر پزشکی درمانگاه داده شد.

وی بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تولید ماسک را آغاز کردیم که روزانه از صبح تا عصر خادمان افتخاری به تولید ماسک مشغول هستند.

انتهای پیام/ 162/ی

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قطب فرهنگی بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود