Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد ابراهیمی با تأکید بر استاندارد سازی مسائل اجتماعی و عدم حرکت شهرسازی متناسب با چشم انداز آن، ضعف مسائل فرهنگی و عدم توجه خورده فرهنگ‌ها را در کنار کاستی در موضوعات بهداشتی مانند تصفیه خانه را از مشکلات شهر صدرا که موجب نارضایتی مردم شده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: براساس ضرب الاجل دادستان فارس، بنا بود این تصفیه خانه در بهمن ماه افتتاح شود، اما درخواست دادند تا اردیبهشت ۹۹ به آن‌ها مهلت مجدد داده شود که متأسفانه تاکنون راه اندازی نشده و موجب نارضایتی مردم شده است.

ابراهیمی ادامه داد: دستگاه قضائی تصمیم دارد تا اگر در زمان مناسب تصفیه خانه راه اندازی نگردد مستند به عدم اجرای مقررات ماده ۴۷۷ قانون مجازات اسلامی و دستورالعمل رعایت حقوق عامه ضمن تشکیل پرونده قضائی جهت مسئولان آب و فاضلاب با آنان برخورد نماید.

معاون دادستان استان فارس با اشاره به ضعف در حوزه فرهنگی و عدم توجه به آداب و رسوم و فرهنگ‌ها گفت: امروز دستگاه‌های مختلف و ادارات کل، شهر صدرا را رها کرده اند؛ از طرفی به علت جذابیت حوزه املاک، زمینه ساز ایجاد فساد شده که همه این عناصر از عوامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی است.

او گفت: همه ما در پیشگاه خداوند و ائمه اطهار (ع) و شهدا مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم. هر دستگاهی باید وظایف خود را به نحو مطلوب و قانونی انجام دهد. آیت الله رئیسی تکلیف کرده که ورود دادستانی، ورودی دقیق و مؤثر باشد. در زمینه رعایت حقوق مردم با هیچ دستگاهی مماشات نخواهیم کرد و در مقابله با تصرفات ملکی هم با متصرف برخورد می‌گردد و هم با مدیری که باید مراقبت می‌نمود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این جلسه با اشاره به اقدامات عمرانی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و.. توسط شرکت عمران به تشریح طرح جامع شهر و ضرورت نگاه راهبردی به شهر صدرا پرداخت و گفت: شهر جدید صدرا به لحاظ موقعیت جغرافیایی کم نظیر و همجواری آن با کلان شهر شیراز و دسترسی آسان خصوصاً با تکمیل مسیر‌های دسترسی بزرگراه صدرا-دوکوهک و بزرگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همچنین مسیر آتی الاحداث قره پیری و همچنین وجود مجموعه‌های بزرگ درمانی، آموزش عالی و گردشگری به عنوان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه شهر محسوب می‌شود.

خلیل حاجی پور با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شرکت عمران به ارائه گزارشی از برخی پروژه‌های پیش رو پرداخت و ادامه داد: ساخت دو مجموعه آموزشی با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال آغاز گردیده که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد همچنین یک مهدکودک در یکی از مجموعه‌های مسکن مهر کلنگ زنی خواهد شد.

او افزود: در سال جاری سه مجموعه پلیس آگاهی، پلیس فتا و پلیس راهور در زمینی به مساحت ۳ هزار متر احداث خواهد شد و همچنین عملیات اجرایی قطار برقی شهر جدید صدرا آغاز خواهد شد.

حاجی پور ادامه داد: مجموعه فرهنگسرای قرآن با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال یکی از پروژه‌های شاخص شهر صدراست که آماده بهره برداری است و مصلی شهر صدرا با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با بیان اینکه شرکت عمران هیچ تکلیف قانونی در قبال ساخت پروژه‌های زیربنایی ندارد و وظیفه آن تأمین خدمات زیربنایی است به معاون داستان افزود: طبق ماده ۵ قانون شهر‌های جدید کلیه دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌ها و نیروی انتظامی و… مکلفند ضمن همکاری خدمات رسانی به شهروندان شهر‌های جدید به گونه‌ای برنامه ریزی و اقدام به تأمین اعتبارات کنند که متناسب با پیشرفت عملیات و اسکان خدمات مورد نیاز شهر، بخشی از اعتبارات استانی به شهر‌های جدید اختصاص داده شود.

خلیل حاجی پور ضمن بیان اعتبار‌های هزینه شده در شهر صدرا گفت: بالغ بر ۷۰ درصد درآمد شرکت عمران صدرا در شهر صدرا هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت عمران صدرا دادستان فارس شهر جدید صدرا شرکت عمران شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: تمام نقل و انتقالات ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن توسط دفاتر اسناد رسمی و مشاوران املاک ممنوع بوده و با متخلفان از طریق مراجع ذیربط برخورد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزارش تسنیم از شیراز، مهدی پوربهی گفت: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن تخصیص واحد به متقاضیان در مرحله پایانی اجرای پروژه صورت خواهد پذیرفت و انعقاد قرارداد و واگذاری واحد‌ها تا مرحله پایانی پروژه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: بار‌ها از سوی شرکت عمران صدرا اعلام شده است که اگر متقاضی به دلیل تکمیل نشدن مبالغ یا ناتوانی در واریز سهم آورده خود تمایل به ادامه مراحل پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نداشته باشد، باید نسبت به انصراف از طرح اقدام کند، لذا واگذاری یا انتقال آن به افراد دیگر غیرقانونی است، اما متأسفانه شاهد خرید و فروش غیرقانونی ثبت‌نام‌ها توسط مشاوران املاک هستیم که تمام عواقب آن برعهده خریداران و فروشندگان است.

پوربهی با اشاره به ماده 3 آیین نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن که مقرر شد، همه امور مربوط به این طرح، مطابق با دستورالعمل‌ها و نمونه قرارداد‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی انجام می‌گیرد، ادامه داد: با عنایت به ماده 23 قانون پیش فروش ساختمان، اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند، به حبس از 45 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا، به دفاتر اسناد رسمی و مشاورین املاک اخطار داد و تاکید کرد: پیرو مکاتبات قبلی با توجه به ممنوعیت هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و پیشگیری از تبعات آتی و طرح دعاوی متعدد در این بخش نسبت به ثبت نقل و انتقال و انجام هرگونه معامله مربوط به واحد‌های مذکور و ثبت رسمی آنها در دفاتر اسناد رسمی و مشاورین املاک خودداری کنند.

انتهای پیام/424

 

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود