Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-09@03:01:41 GMT

اجرای طرح هادی در ۵۶۰ روستای خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۵۸۷۰

اجرای طرح هادی در ۵۶۰ روستای خراسان جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم افزود: از این ۹۱۴ روستا تاکنون در ۵۶۱ روستای استان طرح هادی اجرا شده است.

آسمانی‌مقدم بیان کرد: در ۱۴۱ روستا طرح‌ها به روز و بازنگری شده و برای ۷۲ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز طرح هادی تدوین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: در زمینه اجرای طرح‌های هادی در روستاهای خراسان جنوبی تاکنون ۱۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیگیری موضوع صدور اسناد مالکیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، تصریح کرد: در این راستا تاکنون ۶۹ هزار و ۷۷۵ جلد سند صادر شده است.

آسمانی‌مقدم عنوان کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۲۴۹ سند صادره مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۶۲ هزار و ۵۲۶ سند صادره نیز مربوط به روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به این‌که تاکنون بافت‌های باارزش تاریخی ۴ روستای خراسان‌ جنوبی نیز براساس تفاهم با میراث فرهنگی بهسازی شده است، ادامه داد: بحث بهسازی بافت‌های ارزشمند از جمله اقداماتی است که بنیاد مسکن با توجه به تفاهم با میراث فرهنگی در روستاها انجام داده است.

وی گفت: برای پروژه بهسازی بافت‌های با ارزش تاریخی در روستاهای خراسان‌ جنوبی تاکنون ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

آسمانی‌مقدم ابراز امیدواری کرد: با این اقدام در راستای حفظ، حراست و نگهداشت آثار تاریخی ارزشمند خراسان جنوبی بکوشیم.

وی با اشاره به این‌که این نهاد تاکنون منشأ آثار مفیدی در زندگی مردم و نیازمندان جامعه در سراسر ایران اسلامی بوده است، بیان کرد: بنیاد مسکن سبب تجدید حیات و هدایت روستاها به لحاظ ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فیزیکی و همچنین زمینه‌های رشد و توسعه پایدار و همه جانبه روستاها شده است.

آسمانی‌مقدم با اشاره به نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محرومیت زدایی از مناطق محروم، گفت: سرمایه‌گذاری دولت در روستاها با تخصیص بودجه و اعتباردهی به مناطق روستایی، سبب توانمندی جوامع روستایی می‌شود.

وی فعالیت‌های عمران روستایی را یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امور کالبدی و عمران و آبادی روستاها دانست و یادآور شد: این فعالیت‌ها با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تامین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی برای بهبود شرایط زیست‌محیطی نقاط روستایی انجام می‌شود.

کد خبر 508813 برچسب‌ها طرح جهادی استان خراسان جنوبی مسکن - بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح جهادی استان خراسان جنوبی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی آسمانی مقدم بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند سه شنبه ضمن بازدید از سایت‌های ۱۰۸ و ۳۷ هکتاری اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر بوشهر، از پروژه آماده‌سازی ۱۲۲ هکتاری روستای لیلک در شهرستان تنگستان نیز بازدید کرد و دستورات لازم جهت تسریع در روند آماده‌سازی اراضی را صادر کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: این اراضی در اختیار متقاضیانی قرار می‌گیرد که جهت دریافت زمین برای احداث مسکن در سایت نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اراضی ۱۲۲ هکتاری روستای لیلک در شهرستان تنگستان در هزار و ۵۰۰ قطعه خواهد بود، اظهار داشت: برای تمامی متقاضیانی که پیش‌تر در سایت نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند پیامک ارسال شده که در صورت تمایل جهت ساخت در روستای لیلک به بنیاد مسکن شهرستان تنگستان مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: تأمین زمین برای افراد واجد شرایط به عهده دولت است و سایر دستگاه‌های خدمات رسان نیز زیر ساخت‌ها را فراهم خواهند کرد.

وی بیان کرد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بعد از واگذاری اراضی می‌توانند پروانه ساختمانی اخذ کرده و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند.

کد خبر 6099935

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم نویدبخش اجرای پروژه‌های شاخص در خراسان جنوبی است
  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه حمل‌ونقل دو وظیفه اصلی راه و شهرسازی است
  • شبکه‌های برق ۵۳۸ روستای خراسان جنوبی بهینه‌سازی شد
  • واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد
  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید