Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فریمان گفت: یک قطعه تیهو ماده به دامن طبیعت بازگشت و چند نفر از شکارچیان غیرمجاز بدلیل شکار گراز نیز در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره محیط زیست شهرستان فریمان گفت: این تیهو توسط فرهنگی فرهیخته به نام «علی آقایی زاده بجستانی» در فصل سرد زمستان در مسیر جاده مشاهده شده بود که با هماهنگی این اداره نگهداری و تیمارداری آن در منزل شخصی وی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد ستوده افزود: پس از چهار ماه و نیم نگهداری و مداوای این تیهو که از ناحیه بال آسیب دیده بود، دیروز تحویل اداره محیط زیست فریمان شد و توسط محیط بانان برای رهاسازی به منطقه کلیلاق منتقل و رها سازی شد.
وی ادامه داد: همچنین پس از اطلاع از دستگیری چند نفر توسط مأموران موادمخدر شهرستان در یک ایست بازرسی در مناطق تحت پوشش این اداره مشخص شد که علاوه بر وجود ۳۰کیلوگرم موادمخدر بیست کیلوگرم گوشت و تعداد هفت عدد پوکه فشنگ ساچمه زنی نیز همراه متهمان است.
جواد ستوده گفت: با هماهنگی قاضی کشیک مأموران این اداره برای شناسایی نوع گوشت به محل اعزام شدند که در بررسی های به عمل آمده و اعترافات شش نفر از سرنشینان دو خودرو مشخص شد که گوشت ها متعلق به ۳رأس گراز است که در روستای اره کمر شهرستان فریمان شکار شده اند.  
ستوده گفت: افراد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و دو دستگاه خودرو پژو آنان نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
جریمه شکار هر گراز مبلغ چهارمیلیون و پانصدهزار ریال است که متخلفان مبلغ سیزده میلیون و پانصدهزار ریال بابت خسارت وارده به طبیعت به حساب خزانه واریز کردند.  
رییس اداره محیط زیست شهرستان فریمان همچنین افزود: مأموران یگان حفاظت این اداره فردی را که با انتشار تصاویری از یک بره میش کوهی در شبکه های مجازی برای فروش آن اقدام می کرد در عملیاتی پوششی شناسایی و حکم جلب متخلف را از دادستان دریافت کردند. وی ادامه داد: فرد مورد نظر پس از شناسایی دستگیر و برای بازجویی های اولیه به کلانتری فراخوانده شد. منبع : صداو سیما

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فریمان محیط زیست گراز اداره محیط زیست شهرستان فریمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، جواد ستوده اظهار کرد: محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان بیان کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید