Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:23:56 GMT

صادرات فرصتي مغتنم براي اقتصادکشور

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۶۱۲۱

صادرات فرصتي مغتنم براي اقتصادکشور

خبرگزاری آریا- رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان گفت: صادرات برای کشور یک فرصت مغتنمی است تا بتوان بازارهای منطقه و کشورهای پیرامونی خود را به دست آورد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «امیر عابدی» افزود: صنعت سیمان یک صنعت مادر در کشور است.
وی اظهارداشت: تولید حداکثری در صنعت سیمان و مازاد این تولید در صنایع داخلی یکی از راهکارهای موثر برای صادرات ایجاد تقاضا و صادرات این محصول به کشورهای منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان گفت: صادرات سیمان به عراق با شکست مواجه شد چون بازار این کشور را رقبا به دست آوردند.
وی افزود: اسناد و مدارک گویای اینکه مثل عربستان و ممالک دیگر بازار سیمان عراق را در قبضه خود در آورده اند.
عابدی تصریح کرد: سیمان یک کالای استراتژیک در چرخه صنعت ساختمان است اما مازاد تولید صنعت سیمان می تواند برای کشور منافع ارزی در بر داشته باشد.
وی ادامه داد: سیمان تولید ی کارخانجات مستقر در شمال و شمال شرق کشور به مقصد کشور های سی.آی.اس به خصوص قزاقستان، ازبکستان و روسیه صادر می شد.
رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان گفت: متاسفانه در مباحث داخلی صادرات سیمان مشکلات عدیده ای وجود داشت.
وی افزود: بخش عمده ای از این مشکلات مربوط می شود به دولت بودن این صنعت یا شرکت های بزرگ خصولتی که مسند این کار هستند متاسفانه با تصمیمات خلق الساعه و غیر کارشناسی از ورود این کالا به کف بازار ممالک سی.آی.اس خوب نتوانستند مدیریت کنند.
عابدی بیان داشت: اگر به آمار و اطلاعات سال های قبل مراجعه کنید به وضوح درخواهید یافت ایران در شرایط مختلف بازار را از دست داده یا بازار را به دست آورده و نتوانسته در یک نقطه ثابت سهم خود را پایدار در بازارهای کشورهای منطقه در شمال کشور بویژه روسیه، قزاقستان و ازبکستان داشته باشد.
وی ادامه داد: وزارت صنعت و توسعه زیرساخت های قزاقستان طی تنظیم مقررات جدید مورخ 9 آوریل 2020 واردات انواع خاصی از سیمان را از کشورهای ثالث به مدت شش ماه ممنوع اعلام کرده است.
رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان گفت: بطور خاص این ممنوعیت مربوط به سیمان کلینکر، سیمان پرتلند، سیمان آلومینا و سایر سیمان های هیدرولیکی است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی افزود: این وزارتخانه به حمایت از انجمن تولید کنندگان سیمان قزاقستان، تولید داخلی و منافع ملی ممنوعیت واردات سیمان را به مدت شش ماه برای تمامی کشورها به قزاقستان اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صادرات فرصت مغتنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، اظهار کرد: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است، اظهار کرد: به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود، تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد، همچنین واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است،   طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند. همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو