Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران معاون سلامت و بهزیستی سپاه کربلا مازندران از اعزام ۴۵ پزشک و پرستار کادر درمانی سپاه کربلا به بیمارستان‌های دولتی خبر داد.

مجتبی بلباسی ظهر امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری ستاد تکریم کادر درمانی استان مازندران اظهار کرد: مراسم تکریم کادر درمانی استان مازندران توسط سپاه کربلا در بیمارستان ولایت از کادر و پرسنل بخش‌های درمانی و بستری بیمارستان ولایت با حضور استاندار مازندران و عبدالهی معاون سلامت و بهزیستی کل سپاه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مراسم تجلیل در شب ولادت امام حسن مجتبی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: قرار است از دو ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان هم در این مراسم تجلیل شود.

معاون سلامت و بهزیستی سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه بیمارستان ولایت ساری رتبه برتر را در سطح بیمارستان‌های هم سطح خود در سطح کشور داشته است، گفت: از نظر فوتی بیماران کرونایی این بیمارستان از ۱۸۳ بیمار پنج فوتی حدود ۲.۵ درصد را داشته است.

بلباسی با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ در استان مازندران از شهرستان بابل آغاز شد، افزود: در کل استان ۵ هزار ۶۵۴ بیمار مشکوک به کرونا و ۳ هزار و ۷۴۲ بیمار قطعی در بیمارستان‌های استان بستری شد و شاهد هزار و ۱۳۷ فوتی از مازندران در این دوره بودیم.

وی خاطرنشان کرد: سپاه کربلا در سطح استان ۶ میلیون عدد تجهیزات از ماسک، گان، کفش پزشکی، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر تولید و بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شد.

معاون سلامت و بهزیستی سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه ۴۵ پزشک و کادر پرستار از سپاه کربلا به بیمارستان‌های دولتی اعزام شدند، افزود: ۵ هزار و ۷۰۰ نفر روز از داوطلبین سپاهی در مراکز درمانی و مراکز خدماتی و کمک به بیمارستان‌ها ورود کردند.

بلباسی با بیان اینکه هزار تخت نقاهتگاهی در سراسر استان آماده شد ولی به خاطر کنترل بیماری کرونا خوشبختانه بلا استفاده ماند، گفت: در بخش غربالگری تلفنی و خانه به خانه سپاه کمک شایانی به کادر پزشکی استان کرد.

وی ادامه داد: سپاه و بسیج به صورت هماهنگ وظیفه خودشان را انجام دادند و منحنی رشد کرونا که در بسیاری از کشورها رو به اوج است ،شکاند و اکنون ایران از حیث افراد مبتلا در دنیا رتبه دهم را دارد و در بحث مبارزه با کرونا رتبه برتر پیشگیری از کرونا را داشته است.

معاون سلامت و بهزیستی سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: سپاه با موضوع کرونا به عنوان جنگ بیولوژیک دید و تاکتیک خود را با این فرض برنامه‌ریزی و تلاش کرد ابتدا ترس و ناامیدی را از مردم دور کند و در قالب رزمایش اقداماتی خوبی را در برابر این بیماری انجام داد.

بلباسی افزود: خرید تجهیزات پزشکی و ارتقای معاونت بهداشت و درمان به معاونت سلامت و بهزیستی و به کارگیری از بسیجیان با رویکرد جدید، افزایش ظرفیت دانشی در تولید واکسن و درمان بیماران کرونایی از نوع طب سنتی، دارویی و پلاسما و... از اقدامانی بود که سپاه در دوره کرونا به ان اهتمام ورزید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  بیماران کرونایی در ساری در بیمارستان بوعلی و امام  خمینی(ره) ساری بستری می‌شوند.

معاون سلامت و بهزیستی سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تهیه لوازم بهداشتی و مواد ضد عفونی توسط خیرین تهیه شده است، یادآور شد: کل هزینه کمک مومنانه ۵۱ میلیارد تومان بود که ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در مرحله اول کمک مومنانه  توسط خیرین بوده  است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سپاه کربلای استان مازندران کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، آنروا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تجاوزات ۲۱۰ روزه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تاکنون ۱۰ هزار زن فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۹ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی از شهادت ۴۹۲ نفر از کادر پزشکی و درمانی در غزه از آغاز جنگ علیه غزه خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۴۹۲ نفر از کادر پزشکی و درمانی به شهادت رسیدند.

کد خبر 6095598 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس