Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد زنگنه رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد شروع می شود و ۱۵ تیرماه پایان می‌یابد. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، نتایج امتحانات تا پایان تیر اعلام می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه برای حفظ سلامتی دانش آموزان، امتحانات نهایی در دو گروه برگزار می‌شود، بیان کرد: گروه اول شامل دانش آموزان رشته‌های ریاضی و علوم تجربی است که تعداد شرکت کنندگان این گروه در استان ۴۲۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امتحانات این گروه از دانش آموزان از ۱۷ خرداد شروع و تا ۱۴ تیر ادامه می‌یابد.

زنگنه ادامه داد: گروه دوم شامل دانش آموزان رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و معارف اسلامی و هم چنین دانش آموزان پایه سوم دوره متوسطه (نظری و فنی و حرفه‌ای) و دوره پیش دانشگاهی از نظام آموزشی پیشین می‌باشد که شرکت کنندگان این گروه در استان ۳۳۰۰ نفر است. امتحانات نهایی این گروه از دانش آموزان از ۱۸ خرداد شروع و ۱۸ تیر خاتمه می‌یابد.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی با بیان اینکه در سال تحصیلی کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش به دو روش حضوری و غیر حضوری (مجازی) انجام شده، گفت: براساس بررسی‌های بعمل آمده ۸۰ درصد از محتوای آموزشی به روش حضوری تدریس شده و فقط ۲۰ درصد محتوای کتب درسی به روش مجازی و با استفاده از پیام رسان‌های موجود و شبکه شاد انجام شده است

او ادامه داد: به همین دلیل ۱۶ نمره از سوالات امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم از ۸۰ درصد از محتوای کتب درسی که به صورت حضوری تدریس شده است و پاسخگویی به این سوالات اجباری است.

زنگنه افزود: همچنین برای ۴ نمره باقی مانده دو نوع سوال یعنی ۴ نمره از ۲۰ درصد از محتوای کتب درسی که به صورت غیر حضوری تدریس شده و ۴ نمره هم از ۸۰ درصد محتوای آموزشی تدریس شده به صورت حضوری در نظر گرفته می‌شود. دانش آموزان مجاز هستند تا از بین این دو نوع سوالات ۴ نمره‌ای دست به انتخاب بزنند.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی با بیان اینکه حفظ سلامتی دانش آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش است، بیان کرد: در این زمینه تدابیر بهداشتی مانند چینش صندلی‌ها به فاصله بین ۸/۱ تا ۲ متر، ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی به صورت روازنه، استفاده از مراقبین بهداشت مدارس و هم چنین کارشناسان شبکه‌های بهداشت جهت رصد سلامتی دانش آموزان و الزام دانش آموزان به استفاده از ماسک و دستکش در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امتحانات نهایی پایه دوازدهم دانش آموزان امتحانات نهایی دانش آموزان تدریس شده ۴ نمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی تا ششم شهریور فرصت دارند، برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی سال تحصیلی آینده ۸۰ میلیون جلد چاپ شده است.
ثبت سفارش از سه سامانه my.gov.ir، my.medu.ir و یا irtextbook.ir امکان پذیر است.
ثبت سفارش کتاب‌های پایه اول، هفتم و دهم از دهم تیر شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان