Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، اسناد ملی را حافظه فرهنگ، تاریخ و تمدن هر کشور دانست و گفت: هویت ملی هر کشوری به اسناد ملی آن برمی‌گرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌رضا تکلو امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه 17 اردیبهشت‌ماه هر سال روز «اسناد ملی» در ایران است، اظهار داشت: مجلس شورای ملی در سال 49 با تصویب قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران، مقدمات تشکیل آرشیو ملی را فراهم کرد، ولی سابقه اسناد به سابقه زیست افراد و تاریخ بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در راستای تمرکززدایی و فراهم آوردن بهتر اسناد از سال 70 به بعد برای تشکیل مدیریت‌های منطقه‌ای تصمیم‌گیری شد و از سال 71 مدیریت منطقه‌ای غرب کشور با زیر پوشش گرفتن استان‌های لرستان، ایلام، کردستان، همدان  و کرمانشاه آغاز به کار کرد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، اسناد ملی را حافظه فرهنگ، تاریخ و تمدن هر کشور دانست و گفت: هویت ملی هر کشوری به اسناد ملی آن برمی‌گرد.

وی با اشاره به نگهداری اسناد مربوط به ادارت مختلف و اسناد تاریخی مردمی، گفت: مردم می‌توانند اسنادی تاریخی (خانوادگی و غیره) به سه طریق در خدمت اسناد ملی قرار دهند؛ یا آن را هدیه دهند که به نام خود آن‌ها ثبت می‌شود، یا امانت بگذارند و یا اگر هم نسخه خطی قدیمی دارند می‌توانند به ما بفروشند.

تکلو در پایان از مسؤولان استان کرمانشاه خواست، فضایی را در اختیار اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور قرار دهند تا در مناسبت‌های مختلف اسناد بسیار خوب و تاریخی استان را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: اسناد هویت ملی کرمانشاه ایلام اسناد ملی غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 

سرهنگ سعید راستی اظهار کرد: چند روز گذشته ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران خبری را در خصوص تیراندازی راکب موتورسیکلتی که به دیوار یک مرکز تجاری تیر اندازی کرده بود دریافت کردند و شناسایی هویت متهم و دستگیری آن را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات میدانی چهره متهم شناسایی شد ادامه داد: با تطبیق چهره متهم با متهمان سابقه دار هویت متهم که یکی از افراد اراذل و اوباش سابقه دار بود، شناسایی شد.

این مقام انتظامی افزود: طی اقدامات انجام شده مخفیگاه متهم در محدوده محله بی سیم شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش در یک عملیات پلیسی مشترک با همکاری نیرو یگان ویژه نوپو دستگیر شد و متهم به مقر پلیس انتقال یافت.

سرهنگ راستی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر