Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:17:35 GMT

حال و روز گردشگری جهانی در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۶۸۶۸

حال و روز گردشگری جهانی در دوران کرونا

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط «سازمان جهانی گردشگری»، در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۰۰ کشور و ناحیه در سراسر جهان محدودیت‌های مسافرتی وضع کردند که این محدودیت‌ها، صنعت گردشگری و سفر را به یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های خسارت‌دیده ناشی از بحران ویروس کرونا تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی ان بی سی، بر اساس گزارش «سازمان جهانی گردشگری»، محدودیت‌های مسافرتی در سراسر جهان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹»، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، ۶۵ کشور و ناحیه به طور کامل و  یا بخشی از پروازهایشان را به تعلیق درآورده‌اند. ۹۷ مقصد نیز به طور کامل و یا بخشی از مرزهایشان را به روی مسافران بسته‌اند. ۳۹ کشور و ناحیه، مرزها را به روی گروه مشخصی از مسافران بسته‌اند و ۱۶ مقصد نیز سایر اقدامات پیشگیرانه برای مسافران که لزوم قرنطینه شدن مسافران را شامل می‌شود، در دستور کار قرار داده‌اند.

از نتایج این محدودیت‌های مسافرتی به کاهش شمار پروازهای تجاری نیز می‌توان اشاره کرد.

طبق آمار منتشر شده توسط «فلایت‌تریدر۲۴» که وبسایتی برای بررسی پروازهای سراسر جهان است، میانگین تعداد پروازهای تجاری در هر روز، از ۱۰۰ هزار پرواز در فاصله بین ژانویه و فوریه به حدود ۷۸۵۰۰ پرواز در ماه مارس و ۲۹۴۰۰ پرواز در ماه آوریل کاهش پیدا کرده است.

چنین کاهشی خسارات مالی چشمگیر را برای خطوط هوایی به دنبال داشته است، بنابراین مقامات برخی از کشورها کمک‌هایی برای نجات این خطوط هوایی ارائه دادند، برای مثال، وزارت دارایی ایالات متحده با خطوط هوایی «امریکن»، «دلتا» و «یونایتد» قراردادی مبنی بر کمک چند میلیاردی دولت به امضا رساند. همچین دولت فرانسه و هلند از کمک ۱۱ میلیارد یورویی به «ایر فرانس-کی ال ام» خبر دادند. دولت سنگاپور نیز  از کمک مالی ۱۳.۴۲ میلیارد دلاری به خطوط هوایی سنگاپور خبر داد.

با توجه آمار ارائه شده از سوی «انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی»، پیش‌بینی می‌شود سود خطوط هوایی در مجموع تا ۳۱۴ میلیارد دلار با خسارت مواجه شود.

درکنار خطوط هوایی، هتل‌ها نیز به دلیل کاهش مسافران با خسارت رو به رو شده‌اند.

آمار درآمد هتل‌ها در سراسر جهان در ماه مارس با کاهش مواجه شده است. بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای نیز از خاتمه همکاری با تعدادی از کارکنان و کاهش حقوق خبر دادند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی «شورای جهانی سفر و گردشگری»، صنعت گردشگری حدود ۱۰.۳ درصد از تولیدات ناخالص داخلی جهانی و یک چهارم شغل‌های جدید سراسر جهان در پنج سال اخیر را به خود اختصاص داده است.

همچنین تخمین زده می‌شود توقف ناگهانی مسافرت در جهان که به دلیل شیوع ویروس «کرونا» رخ داد، از بین رفتن بیش از ۱۰۰ میلیون شغل در سال جاری را به دنبال داشت باشد که در این صورت این مسئله به کاهش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلاری در تولیدات ناخالص سفر و گردشگری سال ۲۰۲۰ خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس گردشگري سراسر جهان خطوط هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان مهرزاد در جلسه بررسی برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هورامان با اشاره به لزوم اجرای ضوابط اعلام شده از سوی سازمان یونسکو اظهار داشت: باید در این راستا کمترین تغییرات را در منطقه هورامان به لحاظ بافت فرهنگی تاریخی، آداب و رسوم، معماری و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه داشته باشیم
وی با بیان اینکه مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای سال گذشته ثبت جهانی شد از برگزاری مراسم فرهنگی تاریخی کومسای در اواسط اردیبهشت ماه در منطقه اورامان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری جشنواره سماق در روستای ژان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: این مراسم امسال در این روستای تاریخی و جهانی با حضور گردشگران داخلی و میهمانان خارجی برگزار می‌شود

دیگر خبرها

  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران