Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:12:21 GMT

فارس با کمبود ۱۲ هزار معلم در سال تحصیلی آینده مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۷۰۲۶

فارس با کمبود ۱۲ هزار معلم در سال تحصیلی آینده مواجه است

فرهاد اسماعیلی چهارشنبه در همایش استانی تقدیر از معلمان نمونه استان فارس که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و ماه مبارک رمضان، گفت: مطرح شدن موضوع تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیانگر این است که تعلیم و تربیت جدای از هم نیستند و همه آنها در لوای تربیت تعریف شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به محدودیت هایی که بر اثر شیوع ویروس کرونا در عرصه تعلیم و تربیت ایجاد شد، اظهار کرد: گرچه شیوع این ویروس،غریو شادی دانش‌آموزان را از مدرسه گرفت و روح مدرسه را که همان دانش آموز و معلم و مدیر است را از کالبد آن خارج کرد، اما فرصت هایی را نیز ایجاد کرد که یکی از آنها تجربه آموزش در فضای مجازی است.
وی افزود: این امر موجب شد نگرش ما به بهره‌گیری از گوشی هوشمند و فضای مجازی و نحوه استفاده دانش آموزان از این محیط تغییر کند و فضای مجازی به محیطی علمی و آموزشی تبدیل شود؛ به نحوی که در کمتر از دو ماه معلمان به صورت خودجوش و با بهره گیری از همه امکانات و توانمندی‌های موجود، برای زنده نگه داشتن آموزش تلاش کردند.
اسماعیلی بیان داشت: در این فرایند معلمان از سر عشق و علاقه به معلمان تمام وقت تبدیل شدند تا دانش آموزان در محیط خانه نیز از آموزش های آنها بهره مند شوند.

تداوم فعالیت شاد در پسا کرونا
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان، "شاد" گفت: این شبکه ابزاری است در اختیارمعلم که در دوران پساکرونا نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و تاکید ما بر این است از همه ظرفیت این سامانه استفاده شود تا با اصلاح اشکالات، از آن در آینده نیز استفاده شود.

تقدیر سه هزار دانش آموز به صورت مجازی از معلمانشان
اسماعیلی با اشاره به رابطه عاطفی میان معلم و شاگرد، بیان داشت: در پویش دانش‌آموزی "سپاس معلم" بیش از سه هزار کلیپ از طرف دانش آموزان استان برای معلمان تهیه شد که نشان از این صمیمیت و ارتباط مؤثر بین دانش آموزان و معلمان دارد.

تقدیر استاندار از معلمان فعال در دوران کرونا
استاندار فارس نیز در پیامی تصویری به همایش ویدئو کنفرانسی تقدیر از معلمان نمونه استان فارس تغییرات مثبت اجتماعی جامعه امروز را حاصل عملکرد موفق معلمان دانست و  گفت: اگر امروز مهندسین مجرب، پزشکان حاذق و نیروهای مختلف اثرگذاری را در جامعه داریم، همه محصول فکر، اندیشه، تلاش و کار معلمانی است که همیشه جایگاه و منزلت بسیار ارزشمندی در نزد ایرانیان و به ویژه فارسی ها دارند.
عنایت الله رحیمی افزود: در حادثه همه گیری ویروس کرونا ، جایگاه اجتماعی و علمی معلمان بیشتر نمایان شد و شاهد بودیم که چگونه آنان  با تعطیلی مدارس، بدون اینکه ملزم شوند و از آنها خواسته شده باشد، خودشان با استفاده از هر امکاناتی تلاش کردند تا تدریس متوقف نشود و دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند و این ها خود نشان از ایثار و از خودگذشتگی دارد.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش فارس دانشگاه فرهنگیان شیراز معلم فارس شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش فارس دانشگاه فرهنگیان شیراز معلم فارس اداره کل آموزش و پرورش فارس دانشگاه فرهنگیان شیراز معلم فارس آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است. - اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده  اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود