Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@17:38:41 GMT

احتمال آغاز جنگ سرد بين آمريکا و چين

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۷۱۶۱

احتمال آغاز جنگ سرد بين آمريکا و چين

خبرگزاری آریا- المیادین در گزارشی امکان آغاز جنگ سرد بین آمریکا و چین را با توجه به درز گزارش سازمان امنیت ملی چین، بررسی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه المیادین، چین در گزارش درز کرده درباره قطعی بودن رویارویی با آمریکا در نتیجه سیاست‌های خصمانه واشنگتن هشدار می‌دهد. آیا درز این گزارش عمدی بود؟ نگرانی آمریکا از افزایش قدرت چین، ممکن است آغازگر جنگ سرد جدیدی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا این رویارویی تشدید خواهد شد و به مرحله عملیات نظامی خواهیم رسید؟ در صورت وقوع برخورد بین واشنگتن و پکن، کشور‌ها و ملت‌های منطقه چه شرایطی پیدا خواهند کرد؟
در جهان رسانه هرگز نشنیده بودیم که گزارش محرمانه چینی درباره هر مسئله‌ای که باشد، درز پیدا کند، چه برسد که مسئله مربوط به امنیت ملی باشد و ابعاد راهبردی داشته باشد و از سوی بزرگترین سازمان اطلاعاتی در چین صادر شده باشد. گزارشی که در اختیار مقامات بلندپایه در پکن از جمله رئیس جمهور چین قرار گرفته بود، درباره پیامد‌های موج خصومت ورزی آمریکا علیه چین هشدار می‌دهد
این گزارش نتیجه گیری می‌کند که واشنگتن، قدرت گرفتن چین را تهدید اقتصادی و تهدیدی برای امنیت ملی خودش و چالشی برای دموکراسی‌های غربی می‌داند. رویارویی بین آمریکا و چین علنی شده و از ابعاد مالی و اقتصادی به مسایل مربوط به سیاست و قدرت‌های نظامی گسترش یافته است. در اینجا سوال اصلی مطرح می‌شود. آیا جنگ سرد بین واشنگتن و پکن آغاز شده است؟ آیا این رویارویی ممکن است باعث وقوع جنگ شود؟
گزارشگر شبکه گفت: چین امروز با اوضاعی شبیه اوضاع سال 1989 روبروست. در آن زمان، بسیاری از کشور‌های جهان تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه پکن اعمال کردند. بر اساس گزارش محرمانه‌ای که بنیاد روابط بین الملل در پکن وابسته به وزارت امنیت ملی چین تدوین کرده است، اوضاع فعلی شبیه سال 1989 است. مضمون این گزارش درباره پیامد‌های اتهامات تند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه چین درباره تولید ویروس کرونا و پنهان کاری درباره اطلاعات مربوط به این ویروس، هشدار می‌دهد. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد هیچ مدرکی درباره درست بودن ادعای ترامپ وجود ندارد.
در ادامه این گزارش آمده است: بحث فزاینده بر سر نقش چین ممکن است تنش‌هایی در روابط بین الملل با این کشور ایجاد کند. مقامات بلندپایه چین از جمله رئیس جمهور این کشور از گزارش در این باره اطلاع پیدا کردند.
این گزارش درباره موج احساسات ضد چینی در جهان هشدار می‌دهد که ممکن است در بدترین سناریو به حد درگیری نظامی با واشنگتن برسد. بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، چین بحث‌های بین المللی درباره این کشور را مخدوش کردن جایگاه راهبردی اش می‌داند. ناظران می‌گویند آمریکا تلاش می‌کند به طرح راه جدید ابریشم که معروف به طرف کمربند و راه است، ضربه بزند. هدف این طرح، متصل کردن چین به جهان با بزرگترین طرح احداث زیرساخت‌ها در طول جاده قدیم ابریشم است که آسیا را به اروپا متصل می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: احتمال جنگ سرد امنیت ملی جنگ سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند

یک رسانه عبری زبان نوشت صدها خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به مقامات نظامی صهیونیست فرستادند و در آن خواستار حمله نکردن به رفح شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو امروز -شنبه- نوشت: بیش از ۶۰۰ خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر ارسال کردند و خواستار عدم تجاوز به رفح شدند.

خانواده سربازان صهیونیست به گالانت و هالوی گفتند: ما دیگر به شما اعتماد نداریم و ورود به رفح می‌تواند یک تله مرگبار باشد.

چندین مقام آمریکایی: اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به رفح، واشنگتن را مطلع خواهد کرد

چندین مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن، اعلام کردند که اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به منطقه رفح در نوار غزه، واشنگتن را مطلع خواهد کرد.

براساس اخبار منتشر شده، اسرائیل قصد دارد در صورت آغاز حمله به رفح، آمریکا را در جریان طرح و روند مربوط به تخلیه غیرنظامیان از رفح قرار دهد.

به نقل از آناتولی، همچنین مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که نگرانی واشنگتن نسبت به خطر افتادن جان شماری زیادی غیرنظامی در صورت آغاز حمله به منطقه رفح هنوز رفع نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کشورش از حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح در نوار غزه حمایت نخواهد کرد.

از سوی دیگر کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید از مخالفت آمریکا با حمله زمینی احتمالی اسرائیل به منطقه رفح خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال حضور رونالدو و مسی در یک تیم قوت گرفت
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • احتمال ماندن توخل در بایرن قوت گرفت
  • سردار، غایب رمی‌ها برای یوونتوس؟
  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل