Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان تیم های ملی فوتبال ایران ، بدعت نامبارک و فراقانونی مدیریت پرتلاطم و قانون گریز فدراسیون در چهار سال گذشته با مجموعه کاملی از شکست ها و ناکامی ها به فراموشی سپرده خواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی، پیش از این طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال نهادی با عنوان سازمان تیم‌های ملی وجود نداشت و امور مرتبط با سازماندهی تیم های ملی از طریق دپارتمان تیم های ملی دنبال می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چارت مشخص وظایف و مسئولیت های سایر بخش های فدراسیون از جمله کمیته های فنی ، کمیته جوانان ، کمیته های فوتسال ، فوتبال ساحلی و بانوان هم مشخص بود. اما دبیرکل وقت فدراسیون در اوایل سال 95 تصمیم گرفت برای گسترش قدرت و اختیارات خودش سازمان تازه‌ای با اختیاراتی نامحدود در این حوزه تاسیس کند که علاوه بر تداخل مسئولیت ها و وظایف با کمیته های دیگر حرف و اول آخر را در موضوع تیم های ملی بزند.

از زمانی که سازمان تیم های ملی به ریاست محمدرضا ساکت تاسیس شد عملا انتخاب سرمربیان و اعضای کادر تیم های ملی ، تصمیم گیری در خصوص جزئی ترین موضوعات مرتبط ازجمله برگزاری مسابقات ، شرکت در تورنمنت ها و کلیه مسائل مرتبط با تیم های ملی به این سازمان با قدرت مطلق ساکت سپرده شد.
خروجی این اتفاق علاوه بر نارضایتی و ایجاد اختلافات گسترده در کمیته‌ها و تیم‌های ملی مختلف ، ناکامی و شکست های پیاپی برای فوتبال ملی ایران در رده های مختلف بود.

در واقع ساکت دپارتمان 5 ستاره تیم های ملی را تحویل گرفت که پیش از تشکیل سازمان موفق به کسب مجوز صعود به جام های جهانی و رقم زدن افتخارات قابل توجهی شده بودند اما از بدو تاسیس این سازمان ناکامی های تیم های ملی در رده های مختلف نیز آغاز شد.
بر خلاف گذشته دیگر کمیته فنی در انتخاب اعضای کادر فنی تیم های ملی تاثیر چندانی نداشت و البته با حضور رئیس سازمان تیم های ملی در جلسات کمیته فنی در این کمیته هم تصمیم نهایی به یک نفر ختم می شد. کمیته امور جوانان عملا به طرح های حوزه استعدادیابی خود مشغول بود و در سیاست گذاری و برنامه ریزی برای تیم های ملی پایه می بایست از سازمان جدیدالتاسیس تبعیت می کرد. کمیته های فوتسال و بانوان هم در انتخاب اعضای کادر فنی تیم های ملی خود تابع نظرات رئیس سازمان بودند.
حاصل این تک صدایی شکست و ناکامی تیم های ملی نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی اسیا و نرسیدن به جام های جهانی ، استمرار ناکامی های فوتبال بانوان در رده های مختلف و حتی شکست فوتبال ساحلی در رسیدن به جام جهانی این رشته بود که اتفاقی بی سابقه محسوب می شد. سازمان جدید یک به یک ستاره های باقی مانده برای فدراسیون را خاموش کرد و در آخرین گام به پروسه حذف قطعی تیم ملی بزرگسالان از مرحله نهایی جام جهانی هم نزدیک می شد که خوشبختانه این بخش از عملیات نتیجه بخش نبود و فعلا متوقف ماند.
رمزگشایی از اتفاقاتی که منجر به انتخاب ویلموتس شد آن هم در شرایطی که اعضای کمیته فنی از این انتخاب بی خبر بودند نقش سازمان تیم های ملی و رئیسش را در این تصمیمات پررنگ تر از همیشه نشان می دهد هرچند در وافع بعد از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان محمدرضا ساکت امکان ادامه ریاست در این سازمان را نداشت اما از پشت پرده به صورت غیر رسمی کار خودش را با قدرت بیشتر دنبال می کرد. مربیان تمامی تیم های ملی به این موضوع اشاره دارند که مسائل مرتبط با فعالیت خودشان را در جلسات مشترک با ساکت دنبال می کردند و به وی گزارش کار می دادند.
حاصل کار اما روشن است و مشخص ، ناکامی های تیم های ملی در رده های مختلف ، عدم پرداخت دستمزد مربیان و اعضای کادر تیم های ملی در طول دو سال گذشته ، کاهش اعزام ها و برنامه های آماده سازی مناسب ، انتخاب های نادرست ،بدون مشورت و موافقت اعضای کمیته فنی ، تصمیمات غیرکارشناسی که منجر به فجایعی مثل قرارداد تاسف برانگیز مارک ویلموتس برای فوتبال ایران شد ، همچنین شرایط ناامیدکننده ای که حتی آینده تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران را نیز تهدید می کند.
حالا و در آستانه چهار سالگی سازمان ناکام تیم های ملی ، با ورود مهدی محمد نبی ، دبیرکل باتجربه فدراسیون ، محمدرضا ساکت کمرنگ تر از همیشه امکان دخالت در امور تیم ملی بزرگسالان را از دست داده ، با گسترش دامنه نفوذ و اعمال قدرت دبیرکل ، کمیته ها و دپارتمان های مربوطه امکان تصمیم گیری در خصوص سایر تیم های ملی را نیز ندارد. دپارتمان تیم های ملی مثل گذشته مسئولیت خودش در ساماندهی امور مربوط به تیم های مختلف را دنبال می کند و تقسیم وظایف بر اساس چارت قانونی فدراسیون دنبال می شود. این پایان عصر تلخ تک صدایی در فوتبال ملی است که می تواند آینده بهتری را برای فوتبال ایران رقم بزند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا صندوق ETF حذف صفر از پول ملی فاسیولا دعای روز دوازدهم رمضان تیم ملی فوتبال سازمان تیم های ملی فوتبال مهدی تاج محمدرضا ساکت مقدماتی جام جهانی انتخابی المپیک تیم ملی جوانان تابناک ورزشی ویروس کرونا صندوق ETF حذف صفر از پول ملی فاسیولا دعای روز دوازدهم رمضان سازمان تیم های ملی رده های مختلف تیم های ملی اعضای کادر کمیته فنی ناکامی ها کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ صورتحساب امروز کمیته انضباطی برای باشگاه‌ها

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برخی از جریمه های تیم‌های حاضر در مسابقات جام حذفی را اعلام کرد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ با رای کمیته انضباطی برای دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پرسپولیس به دلیل سو رفتار تیمی (۶ اخطار) و توهین تماشاگران به مقام غیررسمی ۵۱ میلیون تومان، آلومینیوم به دلیل سو رفتار تیمی (۱۰ اخطار) و توهین تماشاگران و حضور چند تماشاگر در زمین مسابقه ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

همچنین باشگاه تراکتور به دلیل پرتاب نارنجک دستی توسط هوادارانش ۵۱ میلیون تومان جریمه شده است. 

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همچنین جریمه های دیگری نیز به دلایل مختلف از جمله سوء رفتار تیمی و رفتار نامناسب تماشاگران منتسب تیمهاوهمچنین توهین به مقام رسمی مسابقه  برای دیگر تیم‌ها در نظر گرفته است. مبالغ این جریمه ها از ده میلیون تومان تا پنجاه و یک میلیون تومان متفاوت است. 

 

دیگر خبرها

  • ۳ صورتحساب امروز کمیته انضباطی برای باشگاه‌ها
  • رئیس جدید حراست فدراسیون فوتبال در سکوت خبری
  • احضار مهدی هاشمی‌ نسب به کمیته اخلاق
  • احضار هاشمی‌نسب به کمیته اخلاق
  • احضار دو بازیکن استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی
  • دو بازیکن استقلال و ذوب آهن به کمیته انضباطی فراخوانده شدند
  • ثبت نام دوره مربیگری درجه C آسیا در یزد تکمیل شد
  • کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!