Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:07:53 GMT

آمار موالید در روستاهای اردستان صفر شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۷۲۹۰

آمار موالید در روستاهای اردستان صفر شده است

حمید رضا تأملی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همانطور که آمارها نشان می‌دهد کشور ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند و در اردستان هم کمبود جمعیت یکی از چالش‌های اصلی در موضوع توسعه است.

وی افزود: در سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های نظام در موضوع افزایش جمعیت بود که ابلاغ رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص افزایش جمعیت در خصوص فرزند آوری بهترین چراغ راه بود که در شهرستان اردستان هم اقدام‌هایی انجام شد اما به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اردستان گفت: شهرستان اردستان در سال ۹۷ تعداد ۵۸۱ مورد بارداری را به ثبت رسانده است که این آمار در سال ۹۸ به ۵۱۵ مورد کاهش پیدا کرده و در سال ۹۷ موالید شهرستان اردستان ۵۹۵ مورد بوده که این آمار در سال ۹۸ به ۴۹۵ مورد کاهش داشته که این موضوع به دلیل سالمند بودن شهرستان اردستان بوده و زاد و ولد در روستاهای شهرستان اردستان صفر بوده است.

آسیب پذیری اقتصادی و فرهنگی مانع فرزند آوری شده است

وی ابراز داشت: یکی از مشکلات شهرستان اردستان در خصوص فرزند آوری به موضوع فرهنگی بر می‌گردد؛ در واقع خانواده‌هایی هستند که از نظر اقتصادی مشکلی ندارند اما در موضوع فرزند آوری بی تفاوت هستند و بعضاً موضوع آسیب پذیری اقتصادی هم مانع از فرزند آوری در قشرهای دیگر جامعه شده است.

تأملی با اشاره به سیاست‌های اشتباه گذشته که شعار «جمعیت کمتر، زندگی بهتر» تبلیغ شده است، گفت: این سیاست غلط موجب شد تا این فرهنگ به تدریج در جامعه نهادینه شود و بر این اساس تا رسیدن به فرهنگ جدید فرزندآوری زمان زیادی خواهد برد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: بخشی از موضوع هم به قانون گذاران بر می‌گردد تا نسبت به موضوع افزایش جمعیت خانواده‌ها را حمایت کنند و بخشی نیز موضوع آموزش و حمایت دولت از افرادی است که می‌خواهند ازدواج کنند که باید موضوع جدی تر پیگیری شود.

وی تاکید کرد: در خیلی از موضوعات برای توسعه در شهرستان اردستان نیازمند جمعیت بیشتر هستیم که از این ناحیه متضرر شده‌ایم و برای توزیع خدمات از سوی دولت با مشکل مواجه هستیم.

کد خبر 4918473

منبع: مهر

کلیدواژه: نرخ موالید اردستان ویروس کرونا شیراز بوشهر ماه مبارك رمضان ایلام شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند کمک به نیازمندان مواسات بارش باران جهش تولید شهرستان اردستان فرزند آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات طرح جوانی جمعیت از زبان یکی از مادران مشمول طرح

طرح جوانی جمعیت به جهت حمایت از خانواده‌ها در هنگام تولد فرزند و تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری از سوی دولت مطرح شد و به اجرا درآمد، مادران مشمول طرح می‌توانند با توجه به شرایط در یکی از این طرح‌ها ثبت نام کرده و از آن بهره‌مند شوند.

اما یکی از مادران خرم آبادی با ارسال پیام از مشکلات این طرح سخن گفت و در خواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، جهت امتیاز خودروی به مادرانی که ثبت نام کرده اند و مادرانی که هنوز موفق به ثبت نام نشدند و همچنین مادرانی که به خاطر دهک بندی دچار مشکلاتی شدند درخواست پیگیری دارم. سایت بسته است و مادرانی که قصد ثبت نام دارند امکانش برایشان فراهم نیست و کسی نیز پیگیر این مشکل نیست. بنده از خرم آباد پیام می‌دهم و مشکل دیگری که مادران با آن مواجه هستند تاخیر در پرداخت وام فرزندآوری هستند ۵ ما از تولد فرزند بنده می‌گذرد، اما همچنان ۲۰۰ نفر در نوبت گرفتن وام هستند.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرزندآوری
  • مشکلات طرح جوانی جمعیت از زبان یکی از مادران مشمول طرح
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • باید الگوی یک خانواده کامل را ترسیم کنیم