Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@15:30:14 GMT

۱۵ معلم نمونه استانی و شهرستانی اسدآباد تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۷۷۵۸

۱۵ معلم نمونه استانی و شهرستانی اسدآباد تجلیل شدند

به مناسبت هفته معلم، در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان اسدآباد از ۱۵ معلم نمونه استانی و شهرستانی اسدآباد تجلیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ همزمان با هفته معلم در مراسمی با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، از ۱۵ معلم نمونه استانی و شهرستانی تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقدیم ۱۲ معلم شهید در اسدآباد

در ابتدای این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد، با گرامیداشت مقام معلم، اظهار کرد: شهرستان اسداباد ۱۲ معلم شهید تقدیم انقلاب کرده که این نشان از ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی معلمان است.

غلامرضا همایی‌لطیف با اشاره به سیاست‌های آموزش و پرورش، گفت: یکی از سیاست‌ها و اهداف آموزش و پرورش تقویت توانمندی معلمان است که در کنار تعهدی که در وجود آن‌ها است، بتوانند جامعه ای پویا را تربیت کنند.

جلوه شرافت و ایثار معلمان در مقابله با بیماری کرونا مشهودتر شد

وی با بیان اینکه هرچه شخصیت و مقام و جایگاه معلم حفظ شود، در واقع سرمایه‌گذاری بزرگی در بخش نیروی انسانی است، افزود: امروز وجود کرونا، جلوه شرافت و ایثار معلمی را بیشتر نمایان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با اشاره به ایثار برخی از فرهنگیان در تولید ماسک برای دانش‌آموزان در آستانه برگزاری امتحانات، گفت: شب گذشته زحمت بانوان فرهنگی که برخی از آنان فرزندان شهدا هستند، در پیج اینستاگرام رهبر انقلاب استوری شد و این قوت قلبی برای ما و فرهنگیان است.

کوچ معلمان از اسد آباد در نبود پژهش سرا 

وی تصریح کرد: حدود ۵۰ نفر از معلمان جهادگر اسدآباد با رعایت پروتکل بهداشتی، آموزش دانش‌ آموزان عشایر و روستایی را انجام می دهند.

همایی‌لطیف با اشاره به اینکه اسدآباد جز معدود شهرهایی است که امکانات رفاهی و تفریحی برای معلمان و فرهنگیان حتی یک پژوهش‌سرا ندارد، گفت: این امر باعث شده که بسیاری از معلمان نمونه ما از این شهرستان کوچ کنند.

وی با اشاره به ساخت استخر شنای فرهنگیان و دانش آموزی، گفت: با تدبیر و پیگیر فرماندار شهرستان این استخر پیشرفت‌های خوبی داشته و در حال تکمیل است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد از خدمات دهی خانه معلمان در اسدآباد خبر داد و افزود: یکی از مشکلاتی که فرهنگیان اسدآباد در طول ۱۹ سال داشته اند، مسکن بود که با پیگیری فرماندار به نتیجه رسیده و بزودی زمین هایی در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد.

وی یادآور شد: معلمان نمونه استانی و شهرستانی بر اساس اجرای کارهای پژوهشی، اموزشی، فرهنگی در آموزش و پرورش شناسایی و انتخاب شدند.

گذشت معلمان از وقت خود با حضور در آموزش مجازی قابل تقدیر است

امام جمعه اسدآباد هم در این مراسم با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص مقام معلم، اظهار کرد: تربیت یکی از لازمه های به کمال رسیدن انسان است که نقش معلم در زمینه تربیت تدانش آموزان قابل مشهود است.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد با بیان اینکه امروزه معلمان با حداقل‌های هزینه تلاش کرده و در تربیت و تعلیم دانش آموزان نقش مهم را ایفا می‌کنند، افزود: با توجه به آموزش مجازی که امروز در حال انجام است، معلمان گاها از وقت خود می‌گذرند و ساعت‌ها پای دستگاه‌های گیرنده قرار می‌گیرند تا دانش آموزان را راهنمایی کنند.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم با اشاره به مقام و جایگاه معلم در جامعه، اظهار کرد: در طول سی سال خدمت یک معلم هزار نفر دانش‌آموز را آموزش و تحویل جامعه می‌دهد که این نشان از ظریب بالای نفوذپذیری آنان در جامعه دارد.

مسئولیت افراد در جامعه محصول تلاش معلمان است

مجید درویشی گفت: امروز اگر افرادی در سطح جامعه دارای مسئولیت شده و در حال خدمت و افتخار کشور هستند، محصول کار و تلاش معلم است که با دو بال تعلیم و تربیت در این عرصه حاضر بوده است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و آموزش مجازی در کشور، گفت: نباید اجازه دهیم که آموزش در جامعه تعطیل شود و این همکاری خوب معلمان را می طلبد که در خط مقدم آموزش قرار دارند.

فرماندار شهرستان اسدآباد افزود: امروز ما ایرانیان ثابت کردیم که بن بستی در کشور وجود ندارد و با علم و دانشی که معلمان به نخبگان دادند، همیشه موفق بوده ایم.

درویشی با اشاره به تلاش و مجاهدت معلمان در جامعه، گفت: پزشکان ما دست پرورده معلمان هستند که امروز خوش درخشیدند.

وی با ارائه گزارشی از وضعت شیوع کرونا در اسدآباد، گفت: باتوجه به اینکه ما در همجواری چند استان وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتیم و عبور بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو از این مسیر انجام می شود، بنابراین ما در وضعیت زرد بودیم که امیدواریم تا اعلام بعدی در وضعیت سفید باشیم.

۱۵ روز است که بیمار کرونایی نداریم

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ۱۵ روز است که در شهرستان اسدآباد بیمار کرونایی و فوتی ناشی از این ویروس نداشتیم، یادآور شد: البته تنها ۳ الی ۴ نفر مشکوک به این بیماری در بیمارستان بودند که در حال مداوا هستند.

وی با بیان اینکه اسدآباد بیشترین آمار بهبودی بیماران کرونایی را دارد، افزود: در زمینه غربالگری ۹۰ درصد از جمعیت غربالگری شدند.

درویشی با اشاره به مجاهدت و تلاش سپاه و بسیج، گفت: امروز ۶۰۰ نفر از بسیجیان را آموزش دادند که در مواقع بحرانی کمک کادر درمانی باشند و نباید از این تلاش ها و مجاهدت غافل شد.

بیشترین بهبودی بیماران کرونایی در کشور مربوط به اسدآباد است

وی در خصوص کمک مؤمنانه نیز گفت: با همکاری سپاه بیش از سه هزار بسته غذایی بین اقشار آسیب دیده از کرونا تقسیم شده و البته حدود ۲۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است که بزودی بین دیگر افراد جامانده توزیع می شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش به تخفیف ۴۰ درصدی عوارض برای معلمان خبر داد و گفت: این مهم با همکاری شهرداری و شوراها برای تقدیر از معلمان صورت می گیرد.

واگذاری زمین ۵ هکتاری در شهرک سیداحمد برای ساخت مسکن فرهنگیان

وی همچنین از اختصاص ۵ هکتار از اراضی شهرک سیداحمد به فرهنگیان برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: این مطالبه ۱۹ ساله که مشکل اساسی در شهرستان به وجود آورده بود، با همکاری شهرداری و شوراها انجام شد و به زودی تحویل فرهنگیان می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرماندار شهرستان اسدآباد نمونه استانی و شهرستانی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است

به گزارش خبرگزاری مهر، شامگاه یکشنبه آئین تجلیل از پاسدار معلمان با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین در سالن زنده یاد موحدی اداره کل برگزار شد.

رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در آئین تجلیل از پاسدار معلمان استان، ضمن قدردانی از حضور میهمانان، رسالت آموزش و پرورش را پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و تربیت نسلی دانست که بتواند بر آرمان‌های متعالی انقلاب مصرانه بایستد و تمام تلاش خودش را به عمل بیاورد.

شیدایی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، اظهار داشت: معلمی به عشق و علاقه برای تعلیم و تربیت نیازمند است و معلم اگر عاشق دانش‌آموز نباشد نمی‌تواند در این مسیر دشوار گام بر دارد، زیرا معلم باید برای دانش‌آموز خود ایثار و از خود گذشتگی کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور مؤثر سازمان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی در بدنه آموزش و پرورش و وجود همکاری بسیار مؤثر و تنگاتنگی بین سپاه و آموزش و پرورش، تصریح کرد: در سازمان بسیج دانش آموزی این همکاری در برنامه‌های مؤثر و عالی تربیتی به وضوح مشهود و محسوس است، از جمله اردوی راهیان نور که به عنوان یک فعالیت تربیتی و عملیاتی مؤثر است که به لحاظ تربیتی تحولات عمیقی را در تعداد زیادی از دانش آموزان ایجاد کرده است که از فرمانده محترم سپاه انصارالحسین (ع) انتظار داریم ظرفیت این اردو را تا حد ممکن افزایش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از حضور و نقش مهم پاسدار معلمان در مدارس استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت جهاد تبیین، معلمان در سنگر این جهاد حساس و مهم قرار دارند زیرا دشمن در دقیقه یک شبهه را مطرح می‌کند که نیازمند پاسخگویی از سوی افراد مطلع و آگاه است و بر همین اساس معلم باید همواره آمادگی لازم برای پاسخگویی به دانش آموزان را داشته باشد.

شیدایی گفت: دشمن همواره سعی دارد تا با توطئه و بمباران تبلیغاتی، ذهن نسل آینده ساز کشور را تحت تأثیر قرار دهد تا آنها را از آینده کشور ناامید و مأیوس کند، اما معلمان ما در سنگر تبیین و آگاهی بخشی حضور دارند و شبهات را پاسخ می‌دهند.

گفتنی است: در پایان این مراسم از ۲۹ پاسدار معلم (دبیر آمادگی دفاعی مدارس استان) تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6097684

دیگر خبرها

  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه