Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آبفا هرمزگان از اجرای دو پروژه ملی آبرسانی در شهرستان بشاگرد خبر داد و گفت: دولت اقدامات اساسی در ایجاد زیرساخت‌های تامین، انتقال و تصفیه آب در این شهرستان انجام داده تا با بهره داری از این پروژه‌ها بتوانیم آرامشی را در حوزه تامین آبِ بشاگرد ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امین قصمی اظهار کرد: محدویت منابع آبی و پراکندگی روستاها در شهرستان بشاگرد متغیرهایی بودند که ما را با چالش جدی در تامین نیاز آبی پایدار این شهرستان مواجه کرده بود و بر همین اساس دولت و مجموعه وزارت نیرو با استفاده از ظرفیت‌های پایدار منابع آبی موجود نظیر سدهای جگین و سُهران، اقدام به تعریف دو پروژه ملی آبرسانی در این شهرستان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروژه انتقال آب از سد جگین به شهر سردشت و روستاهای مسیر شامل 81 کیلومتر خط انتقال، دو باب ایستگاه پمپاژ، 5 واحد مخزن و مجموعه تصفیه خانه آب با ظرفیت 180 لیتر بر ثانیه است که امسال فاز اول این پروژه وارد مدار بهره برداری شد و به زودی در مراسم رسمی افتتاح خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان با بیان این که برای انتقال آب از سدجگین به شهرستان سردشت و روستاهای مسیر، یکهزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده و 2 هزار میلیارد ریال برایی تکمیل آن مورد نیاز است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه نیاز آبی شهرستان سردشت و 10روستای مسیر شامل وی، چخون، رازکا، جکدان،علی آباد، اَهوِن، گَروغ و دِهِندِر و ... برطرف می‌شود. همچنین بر اساس برنامه پیش بینی شده، در فازهای بعدی این پروژه متناسب با تامین اعتبار مورد نیاز، روستاهای بیشتری آبرسانی خواهد شد. 

پیشرفت 65 درصدی انتقال آب از سد سُهران به گوهران

مدیرعامل آبفا هرمزگان در ادامه به اجرای پروژه انتقال آب از سد سُهران به شهر گوهران و 56 روستای مسیر اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز شامل 53 کیلومتر خط انتقال، 3 باب ایستگاه پمپاژ و 10 واحد مخزن است که عملیات اجرایی پکیج های تصفیه آبِ آن با ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه انجام و وارد مدار بهره برداری شده است.  

وی افزود: خط انتقال این پروژه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و کل پروژه با 65 درصد پیشرفت در حال اجراست و بنا داریم تا پایان سال99، کلکتور اصلی پروژه که تامین آب شهرستان گوهران است، را به بهره برداری برسانیم. 

وی گفت: برای انتقال آب از سد سُهران به گوهران تاکنون 280 میلیارد ریال هزینه شده و حدود 900 میلیارد ریال نیاز داریم تا با اجرای مجموعه کامل خطوط فرعی، این پروژه به پایان برسد. 

قصمی در پایان اطمینان داد: با اجرای این دو پروژه در افقی کوتاه مدت، چالش اصلی تامین نیاز آبی شهرستان بشاگرد برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: آب هرمزگان آبفا بندرعباس انتقال آب از سد شهرستان بشاگرد میلیارد ریال بهره برداری دو پروژه س هران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی در گنبد کاووس خبر داد و اظهار کرد: اکنون عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید شهرستان گنبد کاووس ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این کار با همکاری سپاه نینوا استان در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول۶ هزار متر در مراحل پایانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در خصوص پیامدهای وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی گفت: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پایین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکان نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

وی یادآور شد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال است که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6097343

دیگر خبرها

  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود