Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مجتبی بلباسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود : خوشبختانه مردم هم در این مدت برای حفاظت از خودشان در برابر کرونا اطلاعات خوبی کسب کردند و در این بخش هم در صورت ورود موج دوم کرونا مشکل زیادی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت : غافلگیری در موج نخست شیوع ویروس کرونا نسبتا بزرگ بود برای این که هیچ شناخت و آمادگی برای برخورد با این ویروس نه در مردم و نه در کادر درمانی وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلباسی افزود : استان مازندران با توجه به حجم و گستردگی شیوع ویروس کرونا توانست با کمترین تلفات از موج نخست کرونا عبور کند و در این زمینه نه تنها کادر درمانی و مردم آگاهی و اطلاعات بهتری جهت جلوگیری از شیوع کرونا کسب کردند ، بلکه تجهیزات بهداشتی استان نیز با کمک خیرین و دولت قوی تر از هر زمان دیگر در آمادگی قرار دارد.

رییس بیمارستان ولایت وابسته به سپاه در ساری وضعیت کرونایی استان مازندران را رو به بهبودی توصیف کرد و توضیح داد : در حال حاضر بیمارستان ولایت به دلیل کاهش چشمگیر شیوع ویروس از زیر بار بیماران کرونایی خارج شده است و امیدواریم روند به همین شکل پیش برود.

وی افزود : در این مدت ۱۸۳ بیمار مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در این بیمارستان بستری و پس از بهبودی ترخیص شدند.

بلباسی همچنین از آماده باش یکهزار تخت بیمارستان صحرایی سپاه در مازندران خبر داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر به دلیل کاهش مبتلایان نیازی به بیمارستان صحرایی نیست اما حالت آماده باش تداوم خواهد داشت.

معاون سلامت و پدافند زیستی سپاه کربلای مازندران به برنامه بازگشایی اماکن مذهبی استان نیز واکنش نشان داد گفت: این مساله باید در سطح ستاد ملی یا استانی مقابله با ویروس کرونا تصمیم‌گیری شود ، اما سلامت مردم مهم‌تر از انجام فرایض شرعی جمعی است.

بلباسی با بیان اینکه مردم به سطح بالایی از آگاهی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی رسیدند ، افزود: اما در زمینه بازگشایی مراکز پر تردد باید محتاط عمل کرد و همه جوانب را سنجید زیرا اپیدمی کرونا کاملا به رفتار شخصی و جمعی جامعه وابسته است .

وی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از کادر درمانی استان خبر داد و گفت که این مراسم روز جمعه با حضور مسئولان ارشد استان به پاس خدمات کادر درمانی مازندران انجام می شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان مازندران بیمارستان جامعه کربلا ویروس سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد