Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ازبکستان گفت: آماده ارائه کمک به قزاقستان در جهت رفع پیامدهای سد شکسته «سردابه» در این کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان گفت: ازبکستان آماده ارائه کمک به قزاقستان در رفع پیامدهای  سد شکسته «سردابه» در این کشور است.

وی افزود: متاسفانه در نتیجه این فاجعه در سد «سردابه» برخی مناطق مسکونی ناحیه «ماقتا آرال» استان «ترکستان» در جنوب قزاقستان به زیر آب رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان این موضوع را طی یک گفت‌وگوی تلفنی بررسی کردیم.

هم‌چنین روز گذشته هیئتی به سرپرستی «عمرزاق شوکییف» استاندار استان «ترکستان» از محل وقوع حادثه بازدید و وضعیت را به دقت بررسی کرد.

شوکت میرضیایف خاطرنشان کرد: ما با مردم قزاق از قدیم پهلو به پهلو زندگی کردیم، از یک رود آب خوردیم، مانند خویشاوندان با همدیگر نزدیک هستیم. همیشه در کنار همدیگر قرار گرفتیم و در روزهای خوب و بد از یکدیگر حمایت کردیم.   

رئیس جمهور ازبکستان ادامه داد: متاسفیم که این حادثه این قدر مصیبت در پی داشت و  نه تنها به مردم کشورمان بلکه به کشور همسایه و به مناطق مسکونی و زراعت‌ برادران‌مان لطمه وارد کرده است.

وی گفت: دولت ما، وزارتخانه‌ها و ادارات مربوط، استانداری‌های مناطق سیل زده و دیگر افراد و کارشناسان مسئول و هم‌چنین همکاران قزاقستانی بدون تردید در مبارزه با پیامدهای این حادثه از نزدیک با یکدیگر همکاری می‌کنند.

شوکت میرضیایف تاکید کرد: ما هم‌چنین به برادران قزاق خود اعلام آمادگی کردیم که در رفع پیامدهای این آفت طبیعی کمک‌های مورد نیاز را می‌دهیم.  

رئیس جمهور ازبکستان در پایان اظهار داشت: اطمینان دارم که با همکاری مردم بر این سختی و مشکلات نیز فایق خواهیم آمد.

در نتیجه شکسته شدن سد مخزنی «سردابه» در استان «سردریا» واقع در شرق ازبکستان حدود 70 هزار نفر منازل را تخلیه و 56 نفر دیگر در بیمارستان بستری شده‌اند.

هم‌چنین در نتیجه این حادثه مناطق مسکونی در استان «ترکستان» در جنوب قزاقستان نیز به زیر آب رفته و بیش از 30 هزار نفر منازل را تخلیه کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان قزاقستان سد رئیس جمهور رئیس جمهور ازبکستان رفع پیامدهای هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب؛ دهمین گزارش تلویزیونی رئیس جمهور به مردم

به گزارش «تابناک»، سید ابراهیم رئیسی امشب و پس از بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول تلویزیون به صورت زنده درباره آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت و نیز تحولات و رخدادهای داخلی و خارجی با مردم گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم
  • ورزشگاه خرم‌آباد با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود
  • پیامدهای تسلط رژیم صهیونیستی بر محور فیلادلفیا در پی تجاوز به رفح
  • توافق‌نامه همکاری کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور
  • امشب؛ دهمین گزارش تلویزیونی رئیس جمهور به مردم
  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد