Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@23:12:53 GMT

احتمال شیوع گونه مسری‌ترِ کروناویروس از اروپا و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۸۵۵۶

به گزارش ایسنا، این متخصصان اظهار داشتند: در بررسی‌های خود جهشی را در کروناویروس شناسایی کرده‌اند و این یافته به این مفهوم است که احتمالا نسخه‌ی مسری‌تری از این ویروس در اروپا و آمریکا فراگیر شده و حتی می‌تواند به آلودگی مجدد افرادی منجر شود که از آنتی‌بادی‌های لازم برخوردارند.

متخصصان آزمایشگاه ملی لس آلاموس در آمریکا ۱۴ جهش را در پروتئین‌های سنبله ویروس شناسایی کرده‌اند و به گفته آنها یکی از این جهش‌ها موسوم به Spike D614G، از نگرانی‌های اصلی به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی این متخصصان نشان می‌دهد گونه جهش یافته کروناویروس که در سراسر جهان حاکم شده برای اولین بار در اروپا مورد شناسایی قرار گرفت و با مواردی که در ابتدای همه‌گیری گسترش پیدا کرد متفاوت است.

آنها با بررسی بیش از ۶۰۰۰ توالی ژنتیکی از نمونه های کروناویروس گرفته شده از بیماران سراسر جهان دریافتند که گونه جهش یافته به طور مداوم در حال تبدیل شدن به غالب‌ترین ویروس در هر منطقه‌ای می‌شود که پیش از این تشخیص داده شده است.

محققان معتقدند درحالیکه جهش کروناویروس برای اولین بار اوایل ماه فوریه در اروپا کشف شد اما اکنون کروناویروس جهش‌یافته به شایع ترین گونه در سراسر جهان تبدیل شده است.

دکتر «بت کوربر» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: یافته‌های بدست آمده نگران کننده است چرا که مشاهده می‌شود شکل جهش یافته ویروس به سرعت در حال بروز است و طی ماه مارس به نوع همه گیر غالب تبدیل شده است.

به گزارش اسکای نیوز، وی افزود: زمانیکه ویروس‌هایی با این جهش به جمعیت نفوذ پیدا می‌کنند به سرعت بر همه گیری بومی غلبه می‌کند و بنابراین شانس انتقال پذیری بیشتری دارند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی

وضعیت مبهم فدراسیون فوتبال اسپانیا و تصمیم دولت این کشور برای مداخله در امور آن نارضایتی نهاد حاکم بر فوتبال اروپا را به همراه داشته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نابسامانی چند هفته‌ای فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از افشای فساد گسترده در این سازمان کم بود که اکنون بحث مداخله احتمالی دولت نیز مطرح شده که این موضوع ممکن است تبعاتی منفی برای فوتبال اسپانیا به همراه داشته باشد.

رئیس جدید فدراسیون هنوز منصوب نشده و نامزدهای اصلی تصدی این پست نیز همگی به دلیل احتمال نقش داشتن در پرونده فساد فعلاً تعلیق هستند. طبق گزارش نشریه آ اس اسپانیا، وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال این کشور و به ویژه دخالت دولت که برخلاف اساسنامه فدراسیون است، نارضایتی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را به همراه داشته و این می‌تواند منجر به محرومیت تمامی نمایندگان لالیگا از رقابت‌های اروپایی فصل آینده شود، اتفاقی که پس از وقوع جنگ اوکراین، برای نمایندگان فوتبال روسیه رخ داد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

محرومیت‌های ناشی از مداخله دولت اسپانیا در امور فدراسیون فوتبال این کشور اما به محرومیت نمایندگان این کشور از رقابت‌های باشگاهی محدود نخواهد شد و این احتمال وجود دارد که تیم ملی این کشور نیز از حضور در یورو 2024 و دوره بعدی لیگ ملت‌های اروپا نیز محروم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • تصاویر خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر
  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا