Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:19:09 GMT

زلزله به بناهای بافت تاریخی بروجرد آسیب زد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۹۲۷۳

زلزله به بناهای بافت تاریخی بروجرد آسیب زد

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به آسیب جزیی به خانه آخوند ابو خرم‌آباد بر اثر زلزله گفت:چند ساختمان دربافت تاریخی بروجرد دچار خسارت شده است. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

سید امین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به زلزله نسبتا شدید ظهر امروز در استان لرستان اظهار داشت: پس از زلزله دقایقی پیش در استان لرستان جهت بررسی خسارت احتمالی به قلعه فلک الافلاک بلافاصله در محله قلعه حاضر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده چند تا از کنگره‌های برجک دچار آسیب شده است ولی خوشبختانه آسیب جدی به قلعه فلک الافلاک وارد نشده است و همچنین پس از بررسی و بازدید ازخانه آخوند ابو دیدم که دیواره سالن ضلع شرقی این مکان تاریخی دچار ترک خوردگی و آسیب جزیی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: بر اساس گزارشات رسیده از شهرستان بروجرد در بافت تاریخی این شهرستان چند ساختمان که خشت و گلی بودن دیوارهای آنها دچار آسیب محدود و جزیی شده است.

‌زلزله 5.1 ریشتری در سلسله خسارتی نداشتزلزله به قلعه فلک‌الافلاک لرستان آسیب زداحتمال خسارت ‌زلزله به قلعه فلک‌الافلاک / میراث فرهنگی ‌بررسی کامل قلعه را آغاز کرد

انتهای پیام/645/ش

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قلعه فلک الافلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)

معبد پارتنون یونان باغ‌های معلق بابل لپتیس مگنا یک شهر باستانی در لیبی معماری هترا در عراق غول رودس در یونان هرم بزرگ جیزه در مصر آرامگاه هالیکارناس در شهر بودروم ترکیه فانوس اسکندریه در مصر معبد آرتمیس در ترکیه کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان