Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@20:33:07 GMT

قیمت محصولات کشاورزی با نوسان مواجه شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۹۴۹۷

قیمت محصولات کشاورزی با نوسان مواجه شد

خبرگزاری میزان- سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: بسته شدن بازار‌های صادراتی به علت حفظ پروتکل‌های بهداشتی منجر به برهم خوردن عرضه و تقاضا شده و قیمت محصولات سبزی و صیفی را با نوسان روبرو کرده است. تاریخ انتشار: 16:33 - 17 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۸۷۳۲

خبرگزاری میزان - بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جواد وفابخش با اشاره به این که بر اساس توصیه کمیته مشترک ستاد مقابله با کرونا در استان‌های گیلان و مازندران مبنی بر کشت مکانیزه برنج و پرهیز از به کارگیری کارگر در عملیات نشاء سنتی، تقاضا برای کشت مکانیزه افزایش یافت، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، این امر باعث افزایش هزینه‌های تولید در محل خزانه، پرورش نشاء و نشاکاری شد که تلاش کردیم اوج تقاضا را برای عملیات یاد شده با طولانی شدن پروانه کاشت متعادل کنیم ضمن آن که دستورالعمل رعایت و پیگیری کرونا در کشت برنج تهیه و به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تردد خودروها، نقل و انتقال ماشین‌ها و ادوات کاشت و برداشت محصولات زراعی نظیر کمباین‌ها، کامیون‌ها و همچنین وانت‌بار‌ها برای حمل نهاده‌های کشاورزی مانند بذر، سم و کود و تحویل محصول گندم، جو و کلزا به انبار‌ها و سیلو‌ها با محدودیت مواجه شده و با توجه به این که برداشت محصولات گندم، جو و کلزا با ۱۷ هزار دستگاه کمباین از مناطق گرم جنوب کشور شروع و به سمت مناطق گرم و مرطوب خزری، مناطق معتدل و سرد ادامه پیدا می‌کند، بنابراین ایجاد سهولت در انتقال این ماشین‌آلات و برداشتن هرگونه محدودیت ضروری بوده که بر این اساس موضوع به پلیس راهور ناجا منعکس و مشکلات تا حدودی مرتفع شده است.

وی یادآور شد: بسته شدن بازار‌های صادراتی و منع رفت و آمد به علت حفظ پروتکل‌های بهداشتی از سوی کشور‌های همسایه منجر به برهم خوردن عرضه و تقاضا شده و قیمت محصولات سبزی و صیفی را با نوسان روبرو کرده است.   بیشتر بخوانید: فقدان الگوی کشت معضل همیشگی بخش کشاورزی


سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برداشت محصولات سبزی و صیفی در فصل جاری که مختص مناطق جنوبی کشور است، به صورت دستی و توسط کارگر صورت می‌گیرد و در حال حاضر اعمال محدودیت قرنطینه، استفاده از کارگران فصلی خارجی را با محدودیت روبرو کرده است بنابراین سرعت برداشت محصولات کند شده که برای رفع این مشکلات، رایزنی‌های وزارت امور خارجه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وفابخش بیان کرد: محدودیت حمل و نقل بین المللی برای حمل بذر پنبه (به ویژه کامیون) از کشور‌های ایران و ترکیه در حال حاضر ضمن تاخیر در کاشت این محصول، موجبات افزایش هزینه تولید را فراهم کرده و امید است رایزنی‌های وزارت امور خارجه با کشور ترکیه در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی منجر به رفع مشکل شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت قرنطینه خانگی، سرعت عقد قرارداد چغندرکاران با کارخانجات مرتبط نسبت به زمان مشابه در سال‌های گذشته با کاهش روبرو بوده که طی نامه‌ای پیشنهاد شد، نمایندگان کارخانجات به طور مستمر و پویا در مناطق مختلف کشت و عرصه حضور فعال داشته و موجبات تشویق و ترغیب کشاورزان را به کشت چغندرقند فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی برداشت محصولات جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی